Missä iässä vielä ehkäisyn tarvetta?
Pääsin petihommiin kuuman 48-vuotiaan rouvan kanssa. Sovittiin et mennään paljaalla kun molemmat sitä haluttiin ja terveitä siltä osastolta pitäisi olla. Hän sitten ilmoitti et haluaa spermat sisälle. Tämän päälle hän vakuuutteli minua kertomalla käyttävänsä ehkäisypillereitä ja minun ei tarvitsisi huolehtia asiasta.
Onko ehkäisy vielä tuossa iässä vielä tarpeellista ja olisiko raskaus normiseksistä kovinkaan mahdollista edes?Tietenkään en kehdannut häneltä asiasta kysyä ja nautein vaan tapaamisesta siinä tilanteessa. Jäin vaan miettimään asiaa jälkikäteen. Olisi kiva kuulla asiasta jos löytyy tietäjiä ja vaikka ikäryhmään kuuluvia.
Kommentit (54)
Jos ei ole ollut vaihdevuosia, niin kannattaahan se ehkäisyä käyttää.
Toki todennäköisyys raskaaksi tulemiseksi vähenee iän myötä, mutta mahdollista kuitenkin niin ehkäisyn käyttö on viisasta ettei tule vahinkoja.
Tasavallan presidenttimme on lisääntynyt vanhuuseläkeiässä.
Vierailija kirjoitti:
Tasavallan presidenttimme on lisääntynyt vanhuuseläkeiässä.
Hän on mies. Eri asia naisilla, kun hedelmällisyys loppuu vaihdevuosiin.
Monet naiset käyttävät esim. hormonikierukkaa yli 60-vuotiaiksi asti; ensin raskaudenehkäisynä, myöhemmin kevyenä 'hormonihoitona' siitä vapautuvan keltarauhashormonin vuoksi.
Menopaussin osoittamiseksi veren seerumista voi otattaa ns. FSH-määrityksen. FSH on aivolisäkkeen follikkelia stimuloiva hormoni. Mitä korkeampi FSH-arvo, sitä huonompi munasarjojen toiminta. Menopaussiin viittaava arvo on yli 40 IU/l.
Itse olen 53-vuotias nainen, eikä säännöllisesti mittauttamani FSH ole vielä osoittanut nousua, joten voisin edelleen tulla raskaaksi. Voidakseni kuitenkin nauttia monipuolisesti seksistä ilman raskaudenpelkoa, minulla on gynekologin asentama hormonikierukka, mihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Omalla kohdallani se poisti kuukautiset ja näiden mukanaan tuomat kivut; bonuksena tietenkin se, että seksiä voi harrastaa kumitta.
Moniko viiskymppinen rouva antaa paljaalla olipa sitten ehkäisyä tai ei?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oma vähän alle viiskymppinen vaimo antaa aina paljaalla. Ehkä tänäänkin illemmalla, kun lomakin alkoi. Toisaalta kun piuhat on poikki niin tyhmältä se kortsun käyttö tuntuiskin.
Hedelmöittymisen todennäköisyys tuossa iässä naisella taitaa olla jotain 0,5 % kaikkein otollisimpana ajankohtana ja varhaisen keskenmenon todennäköisyys jokseenkin 95 %. Lapsen tulolle siis 0,025 % todennäköisyys. Että eipä ole paljon aihetta huoleen.
m_49 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oma vähän alle viiskymppinen vaimo antaa aina paljaalla. Ehkä tänäänkin illemmalla, kun lomakin alkoi. Toisaalta kun piuhat on poikki niin tyhmältä se kortsun käyttö tuntuiskin.
Entäs kun oot ollut muiden kuin vaimosi kanssa? Kumi käytössä?
En ole käyny, eikä tartte kun saa kotonakin.
Kiitos kaikille jo vastanneille!
Tulkitsisin siis näin et hyvä et rouvalla on vielä ehkäisy kunnossa ja tämä häntä varmaan auttaa.
Ei varmaan suurta riskiä syntyisi jos uudestaan päästäisiin hommiin ja ehkäisyä ei olisikaan.
Ja miksei naiset tuossa iässä ei antaisi paljaalla?
M38 kirjoitti:
Tulkitsisin siis näin et hyvä et rouvalla on vielä ehkäisy kunnossa ja tämä häntä varmaan auttaa.
Ei varmaan suurta riskiä syntyisi jos uudestaan päästäisiin hommiin ja ehkäisyä ei olisikaan.Ja miksei naiset tuossa iässä ei antaisi paljaalla?
Itse 50+ rouvana, kierukka tosin itsellä edelleen sekä raskaudenehkäisynä että paljaalla nauttimisen mahdollistajana käytössä, sanoisin, että antakaa mennä vain. Uskon, että olette molemmat nauttineet paljaalla naimisesta ja hänen sisäänsä laukeamisesta. Toivottavasti pääsit edes omille liukkaillesi tuolla tapaamisella - minusta se on ihan taivaallisen upeaa, kun mies on jo yhden lastin pilluuni laskenut.
Minä annan paljaalla. En edes muista, milloin kumi olisi ollut käytössä.
Vierailija kirjoitti:
M38 kirjoitti:
Ei varmaan suurta riskiä syntyisi jos uudestaan päästäisiin hommiin ja ehkäisyä ei olisikaan.Ja miksei naiset tuossa iässä ei antaisi paljaalla?
Itse 50+ rouvana, kierukka tosin itsellä edelleen sekä raskaudenehkäisynä että paljaalla nauttimisen mahdollistajana käytössä, sanoisin, että antakaa mennä vain. Uskon, että olette molemmat nauttineet paljaalla naimisesta ja hänen sisäänsä laukeamisesta. Toivottavasti pääsit edes omille liukkaillesi tuolla tapaamisella - minusta se on ihan taivaallisen upeaa, kun mies on jo yhden lastin pilluuni laskenut.
Minä annan paljaalla. En edes muista, milloin kumi olisi ollut käytössä.
Kiitti tsempeistä. Todellakin nautittiin ja toisen pääsin liukkaille vetämään. Enempää ei ehtinyt kun rouva on naimisissa, mutta uutta kertaa odotellessa. Tällaisen mahdollisuuden haluaa todellakin käyttää ilman huolia.
En selvittänyt syytä miksi halusi spermat pilluun, mut paras tunne itselle ja hyvä jos toinenkin nauttii.
Seksi kiimaisen ja kokeneemman naisen kanssa on jotain todella upeeta. Kiva kuulla et itsekin nautit ja annat mennä.
Itse en uskaltanut koskaan antaa paljaalla ennen hormonikierukan laittoa. Olen nyt 52 vuotta, ja kierukka ollut yhtäjaksoisesti kolmisen vuotta. Raskaaksi tuleminen oli se isoin pelote. Nyt saa nauttia seksistä estoitta.
Minä panin yli 50 vuotiasta rouvaa paljaalla ja halusi myös yllättäen, että tulen sisään... Suihkun jälkeen sanoi, että todennäköisyys on niin olemattoman pieni ja tuntui niin hyvältä kun saimme yhtäaikaa. Mutta kyllä mua jäi vaivaamaan. Hän sanoi olevansa 52. Oman miehen kanssa ei kuulemma seksiä ole, että jos tulisikin raskaaksi niin... No, ei kai sentään. En edes tiedä hänen nimenään tai missä asuu. Seksi oli kyllä hyvää ja kiihkeää.
Vierailija kirjoitti:
Minä panin yli 50 vuotiasta rouvaa paljaalla ja halusi myös yllättäen, että tulen sisään... Suihkun jälkeen sanoi, että todennäköisyys on niin olemattoman pieni ja tuntui niin hyvältä kun saimme yhtäaikaa. Mutta kyllä mua jäi vaivaamaan. Hän sanoi olevansa 52. Oman miehen kanssa ei kuulemma seksiä ole, että jos tulisikin raskaaksi niin... No, ei kai sentään. En edes tiedä hänen nimenään tai missä asuu. Seksi oli kyllä hyvää ja kiihkeää.
Ei ole ollenkaan yllättävää, että me 50+ naiset, jotka olemme seksuaalisesti aktiivisia ja ymmärrämme, että koskaan ei voi olla liian paljon seksiä, haluamme miehen laukeavan pilluun. Onhan se luonnollista ja kiihottavaa, kun saa spermat sisään. Saa tuntea nesteiden valuvan tunteja laukeamisen jälkeen.
Nyt vain nautit 50+ naisten kanssa ihan kaikesta. Muistaakseni todennäköisyys tulla raskaaksi tässä iässä on häviävän pieni, ja raskauden keskeytyminen luonnollisin tavoin noin 95%, eli luonto hoitaa tilanteen mikäli ikäiswni sattuisi tulemaan raskaaksi. Sitä paitsi olen vakuuttunut, ettei kukaan 50+ nainen halua enää tuossa iässä perheenlisäystä.
Nauti meistä kokeneista ja estottomista rouvista. Meistä moni osaa ja haluaa monipuolisesti tyydyttää miehen ja saada yhtäläisen hoidon itselleenkin.
Oma pieni lisäkiimaa tuottama aspekti, tuo, että joku nai paljaalla. Jos salainen puuhastelu, koko homma kiihottaa, mutta toki oma lisänsä siitä, että funtsii, miten siittiöt ruiskittu sinne, minne pitääkin, luonnollinen juttu, ja vietti kuljettaa. Nam. N50+
Ehkäisystä syytä huolehtia vaihdevuosiin asti, mihin löytyy kyllä vaihtoehtoja, joiden voi nauttia seksistä paljaalla.
Nainen tulee harvoin raskaaksi, ja luonto eli naisen oma elimistö abortoi suurimman osan raskauksista heti se alkuvaiheessa, joten luomuna kannattaa nauttia koko naisen eliniän. Innokkaat, vanhat rouvat suostuvatkin seksiin ainoastaan paljaalla.
Eihän sekään nyt mikään superharvinaisuus ole, että yli viisikymppinen nainen tulee raskaaksi.
Jos on tarkoituksena vältellä perheenlisäystä, en kyllä uskaltaisi sextailla 48-vuotiaan kanssa ilman mitään ehkäisyä.