Päästääkö teidän erityislapset kovia ääniä? Eli kiljahduksia, huutoa, yleistä mölinää?
Äänet on teräviä ja korvia repiviä ollut ihan vauvasta asti. Lapsi nyt 12, eikä loppua näy. Saattaa pitää kovaa ääntä myös öisin.
Kommentit (48)
Kyllä, hän ei vaan osaa ilmaista itseään samalla tavalla kuin muut ikäisensä. Kun leikkii ääni nousee, koska kivaa, kun suuttuu niin kuulee naapuritkin että suututtaa.. en oo löytänyt keinoa hillitä äänenkäyttöä.. ulkoillaan paljon, en itsekään jaksaisi aina tuota mölyä kuunnella ja sisätiloissa se on jotenkin entistä kauheampaa..
Joskus meille neuvottiin että lapselle voi kuiskata niin sillä saisi ääntä vähemmälle, meillä ei ainakaan toiminut sitte yhtään, lasta se enemmän ärsytti..
Meillä ainakin puhutaan ja kävellään unissaan.. myös kauhukohtauksia on ollut, eli lapsi huutaa täyttä kurkkua, eikä meinaa millään rauhoittua...
Ei ole Lasta ollenkaan kun ei oo ukkoakaan.
Toivottavasti ette asu kerrostalossa noiden pikku nuppusten kanssa
Teininä mulla oli kaveri, jonka veli on down ja hän piti kovasti ääntä. Sellaista kiljumista ym. Puhumaan ei oppinut.
Lieköhän kirpputorilla ollut joku vilkas tapaus, ehkä jo teini-ikäinen, kun kuljin rauhassa kirppispöytiä katsellen, niin juuri kun olin ohittamassa kohdalla niin tämä teinari yhtä-äkkiä säntäsi juosten liikkeelle katsomatta ympärilleen yhtään ja jos ei mulla olisi ollut riittävää reaktionopeutta väistää niin osuma olisi tullut. Ilmeisesti samaa porukkaa olleet pienemmät tytötkin sanoivat sille että varo vähän.
Muutenkin, nuoret kulkee kirppiksilläkin puhelin kourassa vain sitä tuijottaen, miten ne löytää kirppiksiltä yhtään mitään :D
Jatkuvaa mölinää, mekkalaa, laulamista, spontaania vingahtelua tai muuta äännähtelyä ja kovaan ääneen puhumista/huutamista. Samanikäinen poika kuin ap:lla. Tunteet sahaavat ääripäästä toiseen useita kertoja päivässä.
Ei päästä. Lapsen erityisyys on fyysinen sairaus. Opettajan mukaan yksi luokan rauhallisimmista lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ette asu kerrostalossa noiden pikku nuppusten kanssa
Ois ihan kiva ku meille ADHD perheille ois omia taloyhtiöitä... Niistäkin pitäisi karsia vielä pois se ADHD osuus jotka käy jotain helvetin korkeakoulua ja menestyy niin helkutin hyvin, mutta eivät osaa tiskikonetta täyttää...
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin puhutaan ja kävellään unissaan.. myös kauhukohtauksia on ollut, eli lapsi huutaa täyttä kurkkua, eikä meinaa millään rauhoittua...
Meillä sama, eli puhuu, kävelee ja sekoilee öisin. Herää myös aivan pienestä. Ja kerrostalossa asutaan :(
Ap
Heh heh! "Erityislapsi" on 90% tapauksista vain huonosti kasvatettu kakara.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan raskasta.
Tuohan olisi aivan hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh! "Erityislapsi" on 90% tapauksista vain huonosti kasvatettu kakara.
Eihän vauvoja kasvateta. (Vai heitä juuri, kirjaimellisesti, fyysisesti?)
Ei onneksi. Muuta häsäämistö kyllä on kahden ADHD lapsen kanssa, mutta äänenkäytöltään ovat hyvin rauhallisia. Siihen on kyllä kasvatettukin pienestä pitäen, itse olen hiukan ääniyliherkkä, ja olisi katastrofin ainekset kasassa jos joutuisin koko ajan kuuntelemaan turhanpäiväistä möykkäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Teininä mulla oli kaveri, jonka veli on down ja hän piti kovasti ääntä. Sellaista kiljumista ym. Puhumaan ei oppinut.
Miekenkiintoinen yhtäläisyys.
Eihän tuollaisen lapsen kanssa voi mennä minnekään.
Ei ollenkaan, mulla on Asperger-piirteinen lapsi.