Päästääkö teidän erityislapset kovia ääniä? Eli kiljahduksia, huutoa, yleistä mölinää?
Äänet on teräviä ja korvia repiviä ollut ihan vauvasta asti. Lapsi nyt 12, eikä loppua näy. Saattaa pitää kovaa ääntä myös öisin.
Kommentit (48)
Adhd-tourette lapsi piti ennen oikeaa lääkitystä tuollaista korvia särkevää meteliä
Mitä iloa ja hyötyä vammaisista ihmisistä yhteiskunnalle??
5:stä lapsesta 3 erityistä, vanhin autistinen, keskivaikea kv, sitten syvä kv ja autisti, nuorin asperger.
Nelkäskin mahdollisesti lievä asperger.
Ainoa äänekäs on ollut tuo syvästi kv.
Äänekkyys alkoi siinä vaiheessa, kun jokelluksen olisi pitänyt muuttua eriytyneemmiksi äänteiksi.
Piti kovaa melua öisinkin.
Nykyään 18-vuotiaana on aika hiljainen.
Job kirjoitti:
5:stä lapsesta 3 erityistä, vanhin autistinen, keskivaikea kv, sitten syvä kv ja autisti, nuorin asperger.
Nelkäskin mahdollisesti lievä asperger.Ainoa äänekäs on ollut tuo syvästi kv.
Äänekkyys alkoi siinä vaiheessa, kun jokelluksen olisi pitänyt muuttua eriytyneemmiksi äänteiksi.Piti kovaa melua öisinkin.
Hankitte lisää lapsia, vaikka esikoinen oli autistinen?
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tulee. Paljonkohan yhden lapsen kulut per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Job kirjoitti:
Äänekkyys alkoi siinä vaiheessa, kun jokelluksen olisi pitänyt muuttua eriytyneemmiksi äänteiksi.Piti kovaa melua öisinkin.
Miksi sinunkin on pitänyt syntyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Job kirjoitti:
Miksi sinunkin on pitänyt syntyä?
Olipa epäkohteliaasti sanottu! Kysyin täysin perustellun kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onneksi. Muuta häsäämistö kyllä on kahden ADHD lapsen kanssa, mutta äänenkäytöltään ovat hyvin rauhallisia. Siihen on kyllä kasvatettukin pienestä pitäen, itse olen hiukan ääniyliherkkä, ja olisi katastrofin ainekset kasassa jos joutuisin koko ajan kuuntelemaan turhanpäiväistä möykkäämistä.
Miksi sinulla on kaksi adhd-lasta?
No tottakai siksi, kun olivat tarjouksessa, kaksi yhden hinnalla!
Ai kaksoset. Rankka paikka.
Viera3ilija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onneksi. Muuta häsäämistö kyllä on kahden ADHD lapsen kanssa, mutta äänenkäytöltään ovat hyvin rauhallisia. Siihen on kyllä kasvatettukin pienestä pitäen, itse olen hiukan ääniyliherkkä, ja olisi katastrofin ainekset kasassa jos joutuisin koko ajan kuuntelemaan turhanpäiväistä möykkäämistä.
Vähän hassu kysymys mielestäni. ADHD on vahvasti periytyvä, ja myös itselläni on ADHD. Meillä on kolme lasta joista kahdella tuo on. Jos olisin tiennyt omasta ADHD:stäni ja sen periytyvyydestä aiemmin, olisi ehkä lapsiluku jäänyt pienemmäksi. Ehkä. En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaisen lapsen kanssa voi mennä minnekään.
Ei tietenkään voi, kauppassa käynti on jo raskasta, ei meillä todellakaan harrasteta mitään lomakohteita, hop lop on sellaiseen aivan riittävä...
Tarinat jossa kotona hoidetaan lähes aikuista vaikeasti kehitysvammaista on kyllä raskas tie. Se nostelu, yöheräämiset, kääntelyt, hoitotoimenpiteet 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Osa pystyy tekemään töitä, osa ei, samalla tavalla se on ns. terveidenkin kohdalla, osa syrjäänyy osa ei...
Vierailija kirjoitti:
Job kirjoitti:
Odotinkin tätä reaktiota päätellen aiemmista vihamielisistä kommenteista.
Saimme lapset nopeassa tahdissa.
Esikoisen tilan vakavuus kävi ilmi vasta kun oli jo neljäs lapsi tulossa(syntyi välissä yhdet kaksoset).
Viidennessä raskaudessa oli kyseessä ehkäisyn pettäminen.
Kävimme tämän takia perinnöllisyyslääkärin juttusilla, mutta aika järjestyi kovin myöhään.
Myöhemmin muuten puhkesi kolmella lapsella epilepsia sekä yhdellä epilepsian lisäksi nivelongelmia.
Kuka täällä kettuilee näille erityislasten vanhemmille. Aivan niinkuin äänenkäyttö olisi samalla tavalla kasvatuksella kontrolloitavissa kuin tavallisella lapsella. Autistiselle lapselle kiljahtelu ja muu toistava käytös voi olla lapselle rauhoittavaa aistiylikuormituksen vuoksi. Ei se ole huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti teillä on ADD, näitä ei nykyään lajitella, vaan ADHD on yhteinen nimike molemmille muodoille. Mikä on todella huonoa asia. Koska oireet ovat lähes päinvastaiset. Toinen on hiljainen hissukka omissa ajatuksissaan ja toinen näkyy ja kuuluu, on aina se joukon pelle...
Vierailija kirjoitti:
Add on hiljainen hissukka, omissa ajatuksissaan... Mutta nykyään ne ovat samalla nimellä adhd molemmat muodot. Mikä tekee asioita tosi epäselvää.. oireet ovat täysin erilaisia..
Varmasti rankkaa, jos jo olemassa olevan lapsen tilanne tulee tietoon vasta, kun uusia lapsia jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti teillä on ADD, näitä ei nykyään lajitella, vaan ADHD on yhteinen nimike molemmille muodoille. Mikä on todella huonoa asia. Koska oireet ovat lähes päinvastaiset. Toinen on hiljainen hissukka omissa ajatuksissaan ja toinen näkyy ja kuuluu, on aina se joukon pelle...
Itsellä kääntynyt enemmän ADD oireiseksi aikuisena, mutta kyllä nuo lapset toistaiseksi kääntyy vahvasti ADHD:n puolelle. Ovat ylivilkkaita, mutta eivät pidä meteliä 😀