Miksei KAIKKI miehet opiskele insinööreiksi ja KAIKKI naiset opiskele hoitajiksi?
Nuo ammatit sopivat kaikille. Kaikille. Hyviä ammatteja, saa varmasti työpaikan, sitten on turvattu tulevaisuus, hyvä elämä. Ei olisi ollenkaan työttömyyttä kun kaikilla olisi töitä.
Noin helppoa se olisi, saada hyvä ura sekä hyvä elämä kaikille. Miksei kaikki tee noin?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kielellisesti lahjakas mies, jolle jopa lyhyt matematiikka tekee tuskaa. Insinööriksi vaan?
Tyhmä ja laiska!
Opiskele sitä matikkaa ahkerammin!
ap
Ap, työnnä se matikka peräsuoleesi!
Syysi vastata vanhaan ketjuun?
Entä sinun, syy? -eri-
Työskentelen yrittäjänä:
- Teen työtä alalla joka kiinnostaa minua.
- Valitsen työaikani itse, ei yövuoroja, viikonloppuja tai jatkuvaa vuorokiertoa. Mahdollisuus tehdä töitä kotoa käsin.
- Palkkani on noin 3-kertainen sairaanhoitajaan verrattuna. Tulot voivat jatkossa kasvaa tätäkin paljon suuremmiksi.
- Ei fyysistä rasitusta, ei jatkuvaa juoksemista paikasta toiseen.
- Vapaus vaihtaa suuntaa ja projekteja miten haluan
MIksi siis ihmeessä valitsisin sairaanhoitajan työn? Tärkeää työtä tietysti sekin, mutta ei siinä omalta kannaltani ole mitään järkeä.
T. N35
Pp ei kelpaa jakelukusikisi edes ikinä. Pakkomielle joka pv jauhaa jotain inssikeissii milloin mitenkin päin pyöriteltynä. Ihan sairasta. Todella hoitojonoista leikattu.
Hänen sairas pakkomielle ammttiin kun ei siihen ollut ikinä. Fiksaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kielellisesti lahjakas mies, jolle jopa lyhyt matematiikka tekee tuskaa. Insinööriksi vaan?
Tyhmä ja laiska!
Opiskele sitä matikkaa ahkerammin!
ap
Ap, työnnä se matikka peräsuoleesi!
Mä olen se tollo. Ei ole muutakaan tekemistä🤣
Ap taitaa olla vielä yläasteella.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olen tätä miettinyt ja ihmisten elämänvalintoja nähnyt niin vaikuttaa siltä että jotkut ihmiset ihan väenväkisin heittäytyvät hankaliksi, tekevät kaikesta vaikeaa, melkein tahallaan pilaavat oman elämänsä kun valitsevat jotkin ihan muut opinnot. Omituisia oman elämänsä sabotoijia, tyhmiä!, ihan hulluja ihmisiä, heiltä pitäisi viedä itsemääräämisoikeus pois. Heidät pitäisi laittaa holhottaviksi niin että kaikki päätökset tehtäisiin heidän puolestaan. Tyhmät ihmiset holhoukseen, fiksut ihmiset tekisivät päätökset. Kun ei tyhmät ihmiset muutoin elä oikein.
ap
Tyhmää on opiskella sellaista alaa mistä ei ole kiinnostunut. Tuota menoa vaan alkaa vihaamaan elämäänsä kun joka päivä raataa työssä, joka ei motivoi pätkääkään.
No mä olen insinööri, vaikka hommat ei nyt aivan hirveästi kiinnostakaan. Olisin lähtenyt lukemaan yleistä valtio-oppia valtsikaan, mutta nykyaikana ammatti kannattaa valita järkisyistä. Joskus -90 minkä tahansa yhteiskunnallisen alan maisteri olisi saanut valita työpaikkansa. Ehkä mä luen tuon sitten huvikseni, sivistykseksi.
55-kiloisena 130-kiloista potilasta nostaessa kävi mielessä että olisipa vahva kollega. Yksi lähihoitajakollega painaa lähemmäs sata kiloa mutta ei ole sen vahvempi. Eli miehet sopisi hoitoalalle myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hoitajiksi... vähän ampuu yli, mutta sanotaanko terveyden ja hyvinvoinnin pariin niin se jo kannattaisi.
Pitää muistaa ettei "insinööri" myöskään ole yksi homogeeninen joukko, vaan siellä on sähköä. biokemiaa, ja vaikka mitä muita aloja mukana.
Olet vaikka insinöörin avustaja sitten ja tulkkaat tarpeen vaatiessa.
ihan hullut jutu tuolla aapilla ja taas, niin väsynyttä läppää, että oksettaa koko ketale
On täällä Vauva-palstalla kyllä tosi yksinkertaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vaikka insinöörin avustaja ja kielitaitoisena toimit tarvittaessa tulkkina.
mee töihis täältä jauhamasta sontaa. onko ruokatunti kuten duunarilla vai lounastauko kuten ylemmillä toimihenkilöillä vai ruokajono... mee pois - aina samat jauhannat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa siltojen lujuuslaskelmia tekemään.
NIIN sä olet se sama harhoissa oleva siltojen rakentaja jota et oikeest ole. Esiinnyt säännöllisesti palstalla. Hei tää on se sama jahnukainen. Onneton-
Insinöörin tutkinto ihan turha. Kävin sen ja en saanu valmistuttua sen alan töitä ja nyt oon tehny 14 vuotta töitä joissa en oo tarvinu mitään siitä koulusta opittua tietoa.
Vierailija kirjoitti:
55-kiloisena 130-kiloista potilasta nostaessa kävi mielessä että olisipa vahva kollega. Yksi lähihoitajakollega painaa lähemmäs sata kiloa mutta ei ole sen vahvempi. Eli miehet sopisi hoitoalalle myös.
Oon mies enkä jaksa nostaa 130 kiloa
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole samanlaisia
Kaikilla ei ole samoja kiinnostuksen kohteita, vahvuuksia tai persoonallisuutta.
Pakottaminen yhteen muottiin tuhoaisi motivaation huonompia työntekijöitä.
Aptitude sukupuoli
Insinööriys ei ole miesten geeneissä eikä hoiva naisten geeneissä.
Yksilölliset kyvyt vaihtelevat enemmän kuin sukupuolten erot.
Yhteiskunta tarvitsee muutakin kuin kaksi ammattia
Kuka hoitaisi opetuksen, ruoantuotannon, rakentamisen, taiteen, oikeusjärjestelmän, tutkimuksen?
Yhden alan ylikylläisyys = massatyöttömyys, ei päinvastoin.
Talouden peruslogiikka
Jos kaikki olisivat insinöörejä tai hoitajia palkat romahtaisivat ylitarjonnan takia.
Työmarkkinat toimivat kysynnän ja tarjonnan mukaan, ei yksinkertaisilla kaikki samaan -ratkaisuilla.
Työn laatu kärsisi
Huono, pakotettu työntekijä = virheitä, heikkoa hoitoa, huonoja suunnitelmia.
Esim. hoitotyössä empatia ja halu auttaa ovat kriittisiä niitä ei voi määrätä.
Yksilön vapaus
Ihmisillä on oikeus valita oma uransa.
Ajatus kaikki tekevät tätä on käytännössä autoritaarinen ja epärealistinen.
Innovaatio ja kehitys vaativat monimuotoisuutta
Uudet ideat syntyvät eri alojen ja ajattelutapojen törmäyksistä.
Yhdenmukainen työvoima = pysähtynyt yhteiskunta.
Sukupuoliroolit ovat jo vanhentuva ajatus
Naisia on insinööreinä ja miehiä hoitajina eikä maailma ole siitä romahtanut, päinvastoin.
Saako saman itsetuotettuna kirjoituksena. Et osaa tuottaa omasta aivosta mielipidettä. Toki litanja on oikeassa. Oikotie onneen kun et osaa itse muodostaa mielipidettä ja siitä ihan vain ominsanoin arkisesti ..............
insinöörin töitä saa vain suhteilla ja hoitajiakin aletaan irtisanomaan monin paikoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole samanlaisia
Kaikilla ei ole samoja kiinnostuksen kohteita, vahvuuksia tai persoonallisuutta.
Pakottaminen yhteen muottiin tuhoaisi motivaation huonompia työntekijöitä.
Aptitude sukupuoli
Insinööriys ei ole miesten geeneissä eikä hoiva naisten geeneissä.
Yksilölliset kyvyt vaihtelevat enemmän kuin sukupuolten erot.
Yhteiskunta tarvitsee muutakin kuin kaksi ammattia
Kuka hoitaisi opetuksen, ruoantuotannon, rakentamisen, taiteen, oikeusjärjestelmän, tutkimuksen?
Yhden alan ylikylläisyys = massatyöttömyys, ei päinvastoin.
Talouden peruslogiikka
Jos kaikki olisivat insinöörejä tai hoitajia palkat romahtaisivat ylitarjonnan takia.
Työmarkkinat toimivat kysynnän ja tarjonnan mukaan, ei yksinkertaisilla kaikki samaan -ratkaisuilla.
Työn laatu kärsisi
Huono, pakotettu työntekijä = virheitä, heikkoa hoitoa, huonoja suunnitelmia.
Esim. hoitotyössä empatia ja halu auttaa ovat kriittisiä niitä ei voi määrätä.
Yksilön vapaus
Ihmisillä on oikeus valita oma uransa.
Ajatus kaikki tekevät tätä on käytännössä autoritaarinen ja epärealistinen.
Innovaatio ja kehitys vaativat monimuotoisuutta
Uudet ideat syntyvät eri alojen ja ajattelutapojen törmäyksistä.
Yhdenmukainen työvoima = pysähtynyt yhteiskunta.
Sukupuoliroolit ovat jo vanhentuva ajatus
Naisia on insinööreinä ja miehiä hoitajina eikä maailma ole siitä romahtanut, päinvastoin.
Saako saman itsetuotettuna kirjoituksena. Et osaa tuottaa omasta aivosta mielipidettä. Toki litanja on oikeassa. Oikotie onneen kun et osaa itse muodostaa mielipidettä ja siitä ihan vain ominsanoin arkisesti ..............
Kyllä se ajatus on ihan sama kuin itsellä, tekoäly vaan auttaa muotoilemaan sen nopeammin ja tehokkaammin. On huonoa ajanhallintaa käyttää aikaa pitkän tekstin kirjoittamiseen, jos saman saa tehtyä fiksummin.
Ja taas joku tollo nosti esiin vanhan ketjun.