Neuvot loppu kiukkuisen vaimon kanssa
Aikuisena miehenä olen tehnyt kaikkeni antanut aikaa, tuonut kukkia, tehnyt ruokaa, hoitanut kodin ja kauppa-asiat mutta vaimo jatkaa kiukuttelua viikosta toiseen. Riitoja ei ole taustalla mutta alan olla loppu toisen happamaan naamaan ja mökötykseen. Vaimo kun ei itse ole tehnyt mitään suhteemme eteen pitkään aikaan muuta kuin valittanut ja haukkunut minua kasvotusten. Lapsia ei ole ja asumme yhdessä. Mitä voin tehdä?
Kommentit (158)
Vaimosi haluaa tyydyttävää munaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko molemmat töissä? Onko molemmilla omia harrastuksia ja myös omia ystäviä? Paljonko päivässä tai viikossa joudutte olemaan kahdestaan?
Vaimo on nyt saikulla mutta palaa takaisin töihin ensi viikolla. Harrastuksia on omia että yhteisiä sekä ystäviä myös. Kiukkuilun takia minut on ajettu sohvalle ja yhteinen ajankäyttö on vähentynyt. ap
Olisikohan sillä saikulla tekemistä asian kanssa? Kuka nyt ei kiukuttele sairaana? Olipa sitten masentunut tai fyysinen sairaus, suosittelen puhumista. Voihan olla, että hänellä on kipuja tai vaikka työpaikkakiusausta tvs taustalla.
Sekö oikeuttaa riehumisen ja väkivallan? Onko näin myös silloin, jos riehuja on mies ja uhri nainen?
Lopettakaa nyt saatana tuo tekopyhä lässytys. Se on ällöttävää ja naisia halventavaa. Ikään kuin naiset olisivat jotain eläimiä, joilla ei ole kontrollia omaan käyttäytymiseensä.
Lopeta saatana oma lässytyksesi. Täällä kysellään joka kerta miehen kiukuttelusta, onko masennusta taustalla. Ja erityisesti sitä kannattaa kysyä kun kiukutteleva ihminen on sairaslomalla joka vielä on juuri päättymässä. Saatana.
Ja kummasta luulet olevan enemmän hyötyä, että ap komentaa vaimoaan hillitsemään käytöstään vai siitä että ap yrittää ymmärtää syyt?
Kummastakaan ei ole hyötyä. Väkivaltaisen hullun jättämisestä on hyötyä. Sukupuolista riippumatta.
"Miksi erositte?"
"Puoliso heitti minua tyynyllä."Niin? Kannattaako mielestäsi odottaa, että heittää puukolla?
Ei toki. Heti kannattaa erota jos puoliso heittää tyynyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko molemmat töissä? Onko molemmilla omia harrastuksia ja myös omia ystäviä? Paljonko päivässä tai viikossa joudutte olemaan kahdestaan?
Vaimo on nyt saikulla mutta palaa takaisin töihin ensi viikolla. Harrastuksia on omia että yhteisiä sekä ystäviä myös. Kiukkuilun takia minut on ajettu sohvalle ja yhteinen ajankäyttö on vähentynyt. ap
Olisikohan sillä saikulla tekemistä asian kanssa? Kuka nyt ei kiukuttele sairaana? Olipa sitten masentunut tai fyysinen sairaus, suosittelen puhumista. Voihan olla, että hänellä on kipuja tai vaikka työpaikkakiusausta tvs taustalla.
Sekö oikeuttaa riehumisen ja väkivallan? Onko näin myös silloin, jos riehuja on mies ja uhri nainen?
Lopettakaa nyt saatana tuo tekopyhä lässytys. Se on ällöttävää ja naisia halventavaa. Ikään kuin naiset olisivat jotain eläimiä, joilla ei ole kontrollia omaan käyttäytymiseensä.
Lopeta saatana oma lässytyksesi. Täällä kysellään joka kerta miehen kiukuttelusta, onko masennusta taustalla. Ja erityisesti sitä kannattaa kysyä kun kiukutteleva ihminen on sairaslomalla joka vielä on juuri päättymässä. Saatana.
Ja kummasta luulet olevan enemmän hyötyä, että ap komentaa vaimoaan hillitsemään käytöstään vai siitä että ap yrittää ymmärtää syyt?
Kummastakaan ei ole hyötyä. Väkivaltaisen hullun jättämisestä on hyötyä. Sukupuolista riippumatta.
"Miksi erositte?"
"Puoliso heitti minua tyynyllä."Niin? Kannattaako mielestäsi odottaa, että heittää puukolla?
No todellakin kannattaa erota, jos millään tavalla riidellessä puuttuu toisen koskemattomuuteen. Eikö tämä ole aivan päivänselvä asia?
Minusta kyllä se jatkuva kiukuttelu olisi hyvä syy erota ilmankin väkivaltaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Noinko suhtaudut myös mieheen, joka rähisee vaimolleen, kun ei saa tyydyttävää pillua?
Tällä palstalla on todella ällöttävät asenteet. Seksiin painostaminen on törkeää, oli kyseessä mikä sukupuoli tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä tilanne?
Rauhallinen ja puhuttiin vähäsen, mutta nyt vaimo makaa makkarissa migreenissä, joten olen hoivannut vaimoa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi erositte?"
No todellakin kannattaa erota, jos millään tavalla riidellessä puuttuu toisen koskemattomuuteen. Eikö tämä ole aivan päivänselvä asia?
Minusta kyllä se jatkuva kiukuttelu olisi hyvä syy erota ilmankin väkivaltaisuutta.
Olen huolissani eräästä avioparista. Vaimo kertoi täällä että oli uupunut lastenhoidosta ja mies ei auttanut mitenkään missään. Vaimo oli alkanut itkeä yhtenä iltana ja heitti miestään pyyhkeellä. Eivät eronneet. Jokohan puukot lentelee siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinko suhtaudut myös mieheen, joka rähisee vaimolleen, kun ei saa tyydyttävää pillua?
Tällä palstalla on todella ällöttävät asenteet. Seksiin painostaminen on törkeää, oli kyseessä mikä sukupuoli tahansa.
Näin se on. Ei sen kummallisempaa kuin miehellä.
Nuorena sitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi erositte?"
Olen huolissani eräästä avioparista. Vaimo kertoi täällä että oli uupunut lastenhoidosta ja mies ei auttanut mitenkään missään. Vaimo oli alkanut itkeä yhtenä iltana ja heitti miestään pyyhkeellä. Eivät eronneet. Jokohan puukot lentelee siellä?
Eikö heidän siis mielestäsi kannattaisi erota?
Minä näen tuossa monta muutakin syytä erolle kuin naisen väkivaltaisuuden. Mielestäni heidän ei missään tapauksessa kannattaisi olla yhdessä. Olet siis eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi erositte?"
Eikö heidän siis mielestäsi kannattaisi erota?
Minä näen tuossa monta muutakin syytä erolle kuin naisen väkivaltaisuuden. Mielestäni heidän ei missään tapauksessa kannattaisi olla yhdessä. Olet siis eri mieltä?
Sanoin jo että heti kannattaa erota kun toinen heittää tyynyllä. Ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää pariterapiaan. Siellä pääsette asiallisen keskustelun alkuun ja pystytte arvioimaan tilanteen.
Jatkattepa sitten yhdessä ongelmat selvittäneinä ja selättäneinä tai sitten eroatte, teette sen kuitenkin paremmalta pohjalta kuin ilman asiallista selvittelyä.
Ja jos eroatte, etkä pääse sujuvasti asian yli, harkitse ns erokursseja. Ainakin jotkut seurakunnat järjestää niitä, mutta ehkä muutkin, itse olen vain kuullut todella positiivisia kokemuksia ja ne sattuivat olemaan seurakuntien järjestämiltä kursseilta. - Ja siltä varalta, että joku kokee tarpeekseen tulla mölisemään ateistisia mölötyksiään, niin ei tarvitse, koska ko kursseilla ei ole kyse uskonnosta vaan todellakin erosta, sen aiheuttamien tunteiden käsittelystä ja eteenpäin pääsemisestä.
Ap, yrittäkää ulkoilla, syödä hyvin, saunoa jne. ja yritä puhua rauhallisesti vaimoadi kuunnellen. Jos kyse on työpaikan kiusaamisongelmasta tms. pohtikaa, voiko asiaa ottaa puheeksi pomon kanssa , riippuu niin pomosta… tai voiko vaihtaa työpaikkaa.? Miten sen lapsen hankinnan kanssa? Olisiko aika nyt? Pelastaisiko tästä kierteestä, kun raskaus etenee voi jäädä saikulle.
Ellei menkää terapiaan, masennus voi pahentua.
Vierailija kirjoitti:
Apua, pakonomainen ihastuja/siivoaja on muuttunut mieheksi! Ja lapsettomaksi!!
Kyllä. Sama henkilö näissä kaikissa:
"Pakonomainen ihastuminen" 31.3.2022 (https://www.vauva.fi/keskustelu/4587649/pakonomainen-ihastuminen)
"Antakaa tsemppausta eroon lasteni isästä" 13.4.2022
"Puolison pakonomainen siivoaminen" 4.11.2021
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli se kiukkuinen akka ja onneksi mies halusi eron. Olin monesti toivonut enemmän seksiä, mutta mies ei antanut. Mies lupasi vuosikaudet lopettaa juomisen, välillä onnistui kuukaudeksi lopettamaan ja kuvitteli, että lyhyet katkot riitti mulle. Juomisen takia valehteli, josta sanoin monesti, etten siedä valehtelua enkä enää voi luottaakaan. Eipä se eron jälkeen tyytyväisemmäksi tullut, mutta ainakin mun kiukkuisuus loppui kuin seinään.
Tiivistelmä: mies ei kuunnellut mua, vaikka puhuin moneen kertaan. Loppuaikana ei enää huvittanut puhua samaa asiaa, mitä olin jo vuosia jauhanut. En tiedä, miten ap saa vaimonsa avautuun, jotain radikaalia pitäisi yrittää. Muttei ainakaan huutamista ja väkivaltaa.
Ei ole seksistä kiinni tämä mutta vaimo on ottanut ylimääräisiä kierroksia, vaikka eilen viimeksi sanoin etten ala katselemaan lapsellista käytöstä. Vaimo nukkuu nyt migreeniä pois, mutta ehdin sanoa että puhutaan kunnolla kunhan on parantunut. Asia ei jää tähän enkä minä lakaise sitä maton alle. ap
Vierailija kirjoitti:
Semmoiset suihkulähdeorkut näyttää tolta sun listalta puuttuvan. Ylipäätäänkiin petihommat kannattaa hoidella siihen pisteeseen että neito itkee hervottomana onnesta. Ruusut, tiskaukset ym. tulee aika kaukana takana tärkeysjärjestyksessä.
Muutenkin, mitä hittoa, vedätkö sä jotakin kilttimiesroolia?
Jos vaimo ei kokkaa niin sehän tarkoittaa vaan yhtä asiaa, sitä että mennään kunnon ravintolaan syömään.
Jos vaimo mököttää kotona, se tarkoittaa sitä että pitää lähteä viihteelle kodin ulkopuolelle, tai ehkä jopa kunnon lomareisulle.
Ei jumakauta, nyt vähän testoa kehiin tohon touhuun!
Kävi mielessä vaimon yllättäminen syntymäpäivien kunniaksi ravintolaillallisella ja hemmotteluhoidolla, mutta en osta sellaista ennen kuin olemme puhuneet ja vaimo pyytänyt kunnolla anteeksi. Minua ei heitetä tyynyllä eikä kohdella näin miten vaimo on kohdellut aivan luokattomasti. Teen ihan kaikkeni, että toisella on rakastava ja hyvä olla, kun olen luonteeltani lempeä huolehtija ja palvelija, mutta mitään roolia en vedä. Jos puoliso on vihainen niin en minä silloin halua puolisoa, kun vetää mielen matalaksi. Puhuttavaa kyllä riittää ja siitä pidän huolen, että asiat puidaan kunhan vaimo voi paremmin. ap
Vierailija kirjoitti:
onko vaimossasi mitään hyvää?
On paljon hyvää. Kiukkuilu ja tyynyllä heittäminen ei ole hänen tapaistaan alkuunkaan, koska on muuten rauhallinen ja kiltti luonteinen. Olen järkyttynyt itsekin tilanteiden purkautumista näin pahaksi, koska ei meistä kumpikaan ole mikään kuumakalle. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sama kelle vastasit mutta vaihda emäntää. Kokemusta on valittavasta emännästä jonka kanssa tuli vietettyä 8 vuotta. Puolet siitä ajasta täyttä helvettiä. Nalkutusta ja valitusta joka ikinen päivä. Asian tajusi kun meni lusikat jakoon. Uuden emännän kanssa kohta yhtä monta vuotta. Eikä ole nalkutusta ja valitusta ollu enää. Aivan mieletön ero 2 emännän välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus mikään ei rasittavampaa kun vinkuva,itseään säälivä mies.
Nalkuttava akka on vieläkin rasittavampi.
Ootteko te siis yrittänyt tässä vauvaa joulusta asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sama kelle vastasit mutta vaihda emäntää. Kokemusta on valittavasta emännästä jonka kanssa tuli vietettyä 8 vuotta. Puolet siitä ajasta täyttä helvettiä. Nalkutusta ja valitusta joka ikinen päivä. Asian tajusi kun meni lusikat jakoon. Uuden emännän kanssa kohta yhtä monta vuotta. Eikä ole nalkutusta ja valitusta ollu enää. Aivan mieletön ero 2 emännän välillä.
Vaimo ei ole luonteeltaan nalkuttava emäntä, vaan kiitollinen pienestäkin ja rauhallisesti asioihin suhtautuva kunnes tilanne muuttui aivan päälaelleen. Yritän saada tosissani puhuttua vaimon kanssa heti kunhan on parantunut migreenistä ja kuulla vilpittömän anteeksipyynnön. Viimepäivät ovat olleet mahdottomia, joten pelkään ettei vaimo "parane" itsekseen enkä usko, että olisi hyväksi palata töihin ennen kuin on kokonaan kunnossa, vaikken mikään ammattiauttaja olekaan. Yritän kuitenkin ensin saada puheyhteyden uudestaan luotua päiväsaikaan. ap
Joo, normaali ihminen osaa aina selittää mistä tunteet johtuvat. Jokainen tietää että selitys kuuluu antaa, joten kaikki antavat selityksen. Se ei tarkoita, että se olisi oikea syy. Ihminen ei aina ymmärrä oikeaa syytä. Joskus sen löytämiseen tarvitaan ammattiapua.