Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison kanssa näkemyseroja

Vierailija
13.04.2022 |

Minua painaa, kun puolison kanssa ajattelemme joistakin asioista niin eritavalla. Muuten menee hyvin, mutta aina välillä tulee riita, aina näistä samoista asioista.
Pitääkö vain hyväksyä, että meillä on erilaiset ajattelutavat joistakin asioista, vaikka kummallakin taitaa olla pientä katkeruutta ja vaikeuksia hyväksyä toisen mielipidettä?
Vai johtaako tämä eroon lopulta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei siis suostu näkemään asiaa toisen valossa?

Vierailija
2/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällähän ne vastaukset noihin kysymyksiin tiedetäänkin... varsinkin noin ympäripyöreän ja mitään sanomattoman aloituksen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Saat ihan itse päättää kumpi vastaus on kumpaan kysymykseen vai onko molempiin sama. Ole hyvä.

Vierailija
4/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrämme toistemme näkökannan, mutta emme hyväksy. Tilanne on nyt se, että välttelemme aihetta, koska se johtaa riitaan.

Ap

Vierailija
5/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän koko maailmankatsomuksenne ja yhteiskunnalliset näkemykaet eriäväisiä, vai onko kyse pienemmistä asioista?

Vierailija
6/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo täällähän ne vastaukset noihin kysymyksiin tiedetäänkin... varsinkin noin ympäripyöreän ja mitään sanomattoman aloituksen perusteella.

Joskus täällä tulee hyvääkin pohdintaa.

Vierailija
7/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea nyt paneutua tähän sen enempää, kun et avaa asiaa syvemmin. Mutta noin ihan faktana elämässä kyllä pitää hyväksyä se, että ihmiset ajattelevat eri tavalla. Ketään ei voi muuttaa.

Vierailija
8/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa pitkässä parisuhteessa on ne tietyt kestoriidanaiheet.

Vierailija
9/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin löydät ketään jonka kanssa ei olisi mitään riitaa

Vierailija
10/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se punavihermädännäisyys, miehesi on oikeassa.

Vierailija
11/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea kuvitella, että voisin olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka elämänkatsomus merkittävästi poikkeaisi omastani. En tietenkään tarkoita, että pitäisi olla samasta puusta veistetty, mutta pidän tärkeänä, että pystyn ainakin ymmärtämään ja hyväksymään kumppanin eriäviä mielipiteitä.

Vierailija
12/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu nyt kyllä ihan siitä millaisia ne asiat on mistä ajattelette eri tavalla. Jos kyse on pienistä asioista kuten, että miten päin vessapaperirulla kuuluu telineeseen tai mille puolelle näkkäriä kuuluu laittaa levite tms. niin turha kai sitä on alkaa eroamaan. Jos taas näkemyserot ovat isoissa arvokysymyksissä kuten esim. perustetaanko perhe vai eletäänko ilman lapsia, miten lapset kasvatetaan, mitä ylipäänsä arvostetaan elämässä jne. niin voihan se olla jopa parempi etsiä puoliso joka jakaa samat perusarvot. Vähän ehkä pitäisi ap nyt avata millaisista asioista on kyse.

Vierailija
13/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin sinä ite ja ainoastaan sinä ite oman pääsi sisällä tiiät tuleeko ero vai ei. Mitkä asiat sua ahistaa tilanteessa ja kuinka paljon ja mitkä ei. Ymmärrän, että haluat kysyä ja ehkä vertaistukea, mutta vain sinä itse tiedät.

Vierailija
14/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri tulossa ap:lta kysymään, onko kyseessä ristiriidat poliittisissa näkemyksissä. Minulla ja miesystävälläni riidat aiheutuvat juuri niistä, varsinkin juuri ilmastokysymyksistä. Itse olen sitä mieltä, että Suomella ei juuri ole mahdollisuuksia vaikuttaa asioihin, eikä meidän pidä liikaa asialla päätämme vaivata. Olen myös äänestänyt monesti persuja. Miesystäväni taas on vannoutunut vihreä, juo kauramaitoa, on kasvissyöjä ja maalailee koko ajan maailmanlopun uhkakuvia. Vähän kyllä ärsyttää kun toinen on sellainen maailmanparantaja, jolla on jatkuva tarve kiillottaa sädekehäänsä.

Lainaamallani kommentoijalla on stereotypiat tiukassa. Ei se aina ole nainen, joka on vihreä. Minulla persunaisena on aina ollut vaikeuksia löytää samalla tavalla ajattelevaa miestä. 

Vierailija
15/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri tulossa ap:lta kysymään, onko kyseessä ristiriidat poliittisissa näkemyksissä. Minulla ja miesystävälläni riidat aiheutuvat juuri niistä, varsinkin juuri ilmastokysymyksistä. Itse olen sitä mieltä, että Suomella ei juuri ole mahdollisuuksia vaikuttaa asioihin, eikä meidän pidä liikaa asialla päätämme vaivata. Olen myös äänestänyt monesti persuja. Miesystäväni taas on vannoutunut vihreä, juo kauramaitoa, on kasvissyöjä ja maalailee koko ajan maailmanlopun uhkakuvia. Vähän kyllä ärsyttää kun toinen on sellainen maailmanparantaja, jolla on jatkuva tarve kiillottaa sädekehäänsä.

Lainaamallani kommentoijalla on stereotypiat tiukassa. Ei se aina ole nainen, joka on vihreä. Minulla persunaisena on aina ollut vaikeuksia löytää samalla tavalla ajattelevaa miestä. 

No en kyllä itsekään jaksaisi kaltaistasi "muut hoitakoon ongelman, minä en muuta tottumuksiani mitenkään" -ihmistä. Ihankuin ilmasto kunnioittaisi valtion rajoja ja yksittäisen ihmisen valinnoilla olisi suurempi vaikutus Suomen rajojen ulkopuolella.

Vierailija
16/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ei ja tavallaan juu, ja sitä rataa.  Asiat on niin kuin on.

Tämä vastaus siis samaa tasoa aloituksen kanssa..

Vierailija
17/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä itsekään jaksaisi kaltaistasi "muut hoitakoon ongelman, minä en muuta tottumuksiani mitenkään" -ihmistä. Ihankuin ilmasto kunnioittaisi valtion rajoja ja yksittäisen ihmisen valinnoilla olisi suurempi vaikutus Suomen rajojen ulkopuolella.

Kyse ei ole siitä, etten itse eläisi ekologisesti. Olen todellisuudessa paljon ekologisempi kuin miesystäväni. Hän elää aika tuhlailevasti, mutta kompensoi sitä kasvissyönnillä ja kauramaidoilulla. Ongelma on enemmänkin se, että hän uskoo ilmastoasioista jauhamisen ja tuollaisten pienten valintojen tekevän hänestä hyvän ihmisen. Näkemäni mukaan suurin osa ilmastointoilijoista toimii noin. Ostaa kauramaitoa ja kuittaa sillä ilmastotekonsa samalla, kun varailee netistä lentoja toiselle puolelle maapalloa. On vaikea kestää tekopyhyyttä, mutta koska miesystäväni on muuten mukava ihminen olemme silti yhdessä. 

Vierailija
18/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miesystäväni kanssa oli paljon näkemyseroja. Ongelma oli siinä, että hän oli "minä olen aina oikeassa ja sinä olet aina väärässä"-ihminen. En jaksanut kauaa katsella, kun huomasin että kävin pidempiä ja kiinnostavampia keskusteluja jopa dementiaa sairastavan mummoni kanssa.

Vierailija
19/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Ja etsi unelmien prinssi joka on 100 % samaa mieltä kaikesta kanssasi!!

Vierailija
20/20 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se asia on? Hankkia lapsia vai ei?

Hankkia sähköauto vai ei?

Ensimmäinen voi johtaa eroon jälkimmäinen tuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi