LOKAKUISIA 04 HUHUILEN 2VUOTIS PINOON!!!!
Aihe tulikin jo tuossa otsikossa :)
Olisi niin mukavaa tietää mitä pienokaisille kuuluu ja mitä vanhemmille myös.
2vee neuvolan käynnin kuulumisia jne.
Meillä ei vielä pojalla ole ollut kyseistä neuvolaa 10päivä mennään.
Samalla sitten otetaan pikkusiskosta 10kk mitat (eilen " täytti" 10kk)
Palajan katsomaan josko joku teistä huomaisi huhuiluni ja kirjoittelen sitten itsekin kuulumisia enemälti.
Katsotaan josko joku tämän näkee =)
Minny kera lasten
Kommentit (14)
Meillä tyttö täytti kaksi viime sunnuntaina ja neuvolassa kävimme muutama päivä aiemmin... kiva kuulla, että on muitakin kirppuja, meidän tytöllä oli mitat 9 kg ja 80 cm.
Sanoja on kolmisenkymmentä käytössä ja koko ajan tulee lisää.
Vilkas ja touhuavainen tyttö ja kotona ollaan vielä vuoden verran.
Pottailu ei vielä jaksa häntä kiinnostaa mutta eiköhän siihenkin saada innostusta jossain vaiheessa.
Meidän tyttö täytti eilen 2 v. ja eilen käytiin myös neuvolassa. Painoa tytöllä on 10,250 g (jee 10 kg rikki!) ja pituutta 84,6 cm. On tuota mittausta jännättykin, mutta hyvin meni. Kesäkuusta on tullut viisi cm pituutta lisää ja painoa 700 g. Kirppunenhan tuo neiti vielä on, tasaisesti kasvaa miinuskäyrällä, mutta kasvaa kuitenkin.
Kuivaksi neiti on oppinut tässä vähän vaivihkaa ja yllättäen. Yövaippaa käytetään vielä varalta, mutta muutamat päiväunet on jo mennyt ilman vaippaa. Aamuyöstä yleensä herättää ja pyytää päästä pissille.
Eli 26.10 tulee 2vuotta täyteen. Käytiin lastenpolilla maitokontrollissa ja samalla mitattiin ja punnittiin. Pituutta nyt 82,5cm ja painoa 11kg. Kasvu on siellä -1.6 tasaisesti. Tosi aktiivinen tyttö on. Kovasti hyppii ja tanssii. Sanoja tulee kolmen sanan lauseissa ja pissit tulee aina pottaan kun vaan laittaa tytön istumaan. Itse sitten haluaa potan tyhjentää pönttöön, että saa vetää.:D. Kiipeilee ja on tosi rohkea kaikessa mitä tekee. Isoveli tuppaa kiusaamaan ja sitten on itku kurkussa. Leikit menee kyllä tosi hyvin jo yhteen, ei se onneksi koko aikaa riitelyä ole. Maito-allergia on edelleen riesana, mutta hyvin sen kanssa pärjätään ja tyttö on tosi hyvä syömään kaikkea mitä tarjotaan. Päivähoidossa lapset ovat olleet viime kesäkuusta alkaen ja hyvin on menny. Itse kotihoidossa oon töissä ja kahta vuoroa teen. Kivaa tää työelämäkin on neljän vuoden kotonaolon jälkeen.:)
Nyt täytyy mennä, laatuaikaa telkkarin ääressä lasten nukkuessa:). Hyvää syksyä kaikille ja mukavaa odotusta masukkaille!(Monttu!!:))
Terkuin, Jonin ja Emilian äiti
Neuvolassa käytiin jo syyskuun puolella muuton takia. Pituutta oli 88cm ja painoa 14,5kg. Kova on neiti puhumaan, tosin oikeita sanoja on vähemman kuin omia:)
Tällä hetkellä ollaan kaikki kipetä, niin kuin mekein koko syksy.
Pikaiset kuulumiset vain...
-Santtu, Emilia 2v ja pikku-veikka 8kk
Meillä oli 2wee neuvola jo 10päivä,mutta olen kokonaan itse unohtanut kuulumiseni kirjoittaa....*nolo*
Poitsu on 89cm ja hieman vajaa 12,5kg
Painoa on toiselle tullut puolessa vuodessa piirun verran vajaan 1,5kg!!!
Mutta pituutta olikin sitten tullut mukavasti taa, 6cm, menee siis edelleen tahtia sentti per kuukausi.
Kovasti meille ollaan neuvolassa napistu tuosta pojan painosta,mutta en minä käy poikaa väkisin lihottamaan kun kuitenkin todella hyvin syö (lue kaiken syö mitä eteen laittaa) niin herra käyttää sitten enrgian varmaan tuohon pituuskasvuun ja kuluttaa muutenkin kait paljon kun ei hetkeäkään ole paikallaan=)
Nyt tosin istuu tuolla olkkarissa katsomassa ostos tv:tä........
Kotihoidossa täälläkin ollaan kun olen ollut tytön takia äitiyslomalla,nyt jo kylläkin kht:lla ja tälläi olis tarkoitus alustavasti vuoden päivät vielä olla ellei sitten ala sitä ennen seinät kaatua äidin niskaan....
Moni odottaakin jo uusia pienokaisia, ONNITTELUJA JOKAISELLE!!
Minä oon miehelle sanonut,että ainakin yksi vielä olis toiveissa,mutta sen aika ei ole ihan vielä. Toki vastaanotetaan jos tulossa on,mutta minipillerit pidän kuitenkin tiiviisti vielä käytössä =D
Tässäpä näitä kuulumisia nyt sitten viimein meiltäkin.
Pidetään pino aktiivisena,kiva kuulla mitä muille lokakuisille-04 kuuluu!
Minny kera kahden räkänokan (2w&10,5kk)
Pituutta oli 89cm ja painoa 12,5. Tasaisesti kasvaa.
Poika puhuu pitkiä lauseita ja Paljon ja KOKO AJAN. Puhetta meillä siis riittää kun 3v isosiskokin on oikein kyselyiässä :D
Potalla poika käy ja asiat sinne tekee jos vain muistaa itse viedä. Kotihoidossa on vielä. Ruoka maistuu hyvin ja suurinta herkkua on juusto, feta ja viinirypäleet.
Energiaa riittää ja aamulla herätäänkin aikaisin (klo 6-7). Äiti voisi nukkua vähän pidempäänkin.
Mittaa neidillä on 86,4cm ja painoa 13 kg eli kasvu jatkuu omalla käyrällään normaalina. Pituutta tasan 0käyrän verran ja painoa pikkuisen +puolella ikäisiin verrattuna, mutta hoikka on tyttö. Ja kehittynyt ja kasvanut normaalisti ja hienosti. Puhelias on ollut aina ja sosiaalinen, siksipä ei päiväkotiuran aloittaminen ole tuottanut ongelmia vaan neiti oikein himoitsee päiväkotiin päästä. Viikko kun oltiin perhelomalla, sanoi tyttö joka päivä ' tänään mennään päiväkotiin;-)). Hammaslääkärissäkin käytiin kalustoa näyttämässä ja kaikki hampaat oli tulleet, viimeinen viimeisillään puhkeamassa näkyviin. Eikä ollut tullut sitä ikävää hammaspeikkopöpöäkään meille, joten iloisia ollaan ja samaa rataa elämää jatketaan!
Kiva kuulla muistakin, hyvää syksyä ja tunnelmallista joulun odotusta kaikille.
Ja edelleen huhuilen............toivottavasti joku viestini näkee.....
ja totean että neuvolakuulumiset tulee loppukuusta! Päivähoidossa ollaan isosiskon kanssa ja äiti pakertaa töitä... palataan
Meidän tytöllä on ensi maanantaina synttärit ja silloin on myös neuvola, niitä kuulumisia lisäilen vaikka silloin.
Neiti on ollut päiväkodissa viime tammikuusta lähtien; ensin 3 pv viikossa ja nyt syksyn ajan 4 pv viikossa ja hyvin on viihtynyt. Nyt marraskuussa jää miun kans kotiin, kun miulla alkaa äitiysloma, la 5.1. :)
Tyttö on edelleen vähäruokainen, mutta syö kuitenkin paremmin kuin aikaisemmin ja saas nähdä meneekö neuvolan vaa' assa jo 10 kg rikki! :) Pituutta on tullut lisää kesäkuusta varmaan 2-3 cm. Yksittäisiä sanoja on viimein alkanut tulemaan, omaa pulinaa riittää senkin edestä.
Mukava lukea muiden lokakuisten 2 v.-kuulumisia!
T: Monttu
Pikku prinsessamme täyttää 2 vuotta 5 päivän päästä. Ajatella että vauvamme ovat jo niin isoja! Kotona olen edelleen neidin kanssa ja vielä hetkeksi jäänkin sillä joulukuun alkupäivinä on laskettuaika. Meillä neiti on edelleen myös pieni ruokainen ja hieman nirsoilijan vikaa mutta tällä hetkellä ruoka uppoaa hieman paremmin mitä esimerkiksi pari kk sitten. Puhetta tulee yksittäisiä sanoja todella paljon ja kaikkea mitä pyytää sanoa mutta peräkkäin ei vielä sanoja aseta. Vauhtia sen sijaan meidän kirpustamme löytyy sitäkin enemmän. Omaa tahtoa on joka asiassa ja kaiken neiti haluaa tehdä itse ja äitiä on matkittava jokaisessa asiassa. :) Varsinkin naistenjutut on nyt in, esim hiustenlaitto, hajuvedet, huulipunat jne. :D
Piirtäminen on aivan lempparipuuhaa. Neiti aloitti tänä syksynä telinevoimistelun ja on tykännyt siitä kovasti. Vasta nyt palapelit on alkanut kiinnostamaan sillä tähän saakka neiti ei malttanut pitää takapuoltaan paikallaan minuuttia kauempaa paitsi kirjaa luettaessa. Nyt palapelit ovat alkaneet sujumaan.
Vaipat ovat historiaa ja aivan ihmeenkaupalla neitimme oppi 1v9kk ikäisenä päivä-ja yökuivaksi! En ymmärtänyt kuinka se voikin käydä noin helposti.
Neuvola on 17 pv, mutta kirppumme on noin 80-82cm ja viime viikon torstaina painoa oli tasan 10kg!! Siitä hyvästä leivoin täytekakkukahvit isovanhemmille sillä olin neidille luvannut kun 10kg menee rikki niin äiti tekee kakun sen kunniaksi. Nyt sitten neitimme on flunssassa ja kun ruoka ei maistu niin painokin on taas 9,5kg luokkaa. :(
Mutta virkeä, iloinen ja vauhdikas tytteli löytyy täältä joka innolla " odottaa" jo pikkusiskoa/veljeä. :)
Mitat olivat:
Pituus 92cm
Paino 13,4kg
Tasaisesti 0-käyrillä kasvaa.
Juttelee 5-6 sanan lauseita. Kova on touhuamaan, kiipeilee, juoksee ja riehuu koiran kanssa. Onneksi välillä istuu myös paikoillaan piirtämässä tai lukemassa. Omaa tahtoakin löytyy, varsinkin silloin, kun olisi aika lähteä nukkumaan tai kavereiden luota kotiin. Onneksi perusluonteeltaan tyttö on tosi iloinen ja reipas pikku höpöttelijä. =)
Olen vielä kotona tytön kanssa, mutta kohta työt kutsuu. Mukava päästä töihin, mutta hyvin kyllä olen viihtynyt kotona. Ikävä tulee tyttöä =(
neuvolassa mitat olivat 10.9kg ja 87.4cm.
Kotihoidossa tyttö vielä on ja tulee jatkossakin olemaan, kakkonen syntyy toukokuussa jos kaikki vain hyvin menee.
Puhetta riittää ja neljän sanan lauseita puhuu. R-kirjain on ainut mitä ei osaa sanoa, muuten puhuu kyllä ihan kaikkea.
Vaipat jäi meilläkin kokonaan kesällä pois, eli 1v9kk iässä. Hirveän helposti tämä kävi meilläkin, ilman housuja juoksenteli kesän ja kun potta oli vain näkyvillä rupesi siinä itse käymään. Yö vaipat jätettiin vain samalla sitten pois ja ei ole kuin pari kertaa vahinko sänkyyn tullut.
Kyllä tuo aika sitten on mennytkin tosi nopeasti. Kotona olen vielä pojan kanssa ja pikkukakkonen suunnitteilla, mutta ei vielä tulolla.
Neuvolassa olimme viime viikolla 11.10. ja pituutta oli 92,5 cm ja painoa 14,1 kg. Ruokahalua ei oikein tällä hetkellä ole, vaikkei se tuossa painossa näkynytkään. Tutin jättämisestä oli puhetta neuvolassa, terv.hoitaja jutteli siitä kanssani ja poika kuunteli selvästi sylissäni. Kun pääsimme kotiovelle neuvolasta, hän yht' äkkiä otti tutin suustaan ja heitti sen maahan etupihallemme. Meinasin hakea sen, mutta onneksi tajusin, että ei, en todellakaan hae. Ja näin jäi tutti pois, nyt on menty jo melkein viikko, eikä mitään itkuja tutista. Tosin muuten hän on ollut nyt viikon verran vähän levoton ja oma tahto tulee esiin helpommin kuin ennen. Välillä hän käy ikkunasta katsomassa ja sanoo että " anto tutin kissalle" . Isän kanssa olivat jutelleet tuosta kissasta, että varmaankin kissa vei sen omalle vauvalleen...
Pottailua ollaan harjoiteltu, siihen kyllä suostuu istumaan, mutta harvemmin sinne mitään tulee. Pissa on tullut joitakin kertoja, ja siitä ollaankin sitten yhdessä tosi ylpeitä ja käydään yhdessä kaatamassa se vessapyttyyn ja huuhdellaan potta. Vaipat siis ovat vielä täysin käytössä. Enkä aio siitä stressata, aikanaan sitten. Olen niin tyytyväinen kun tuo tuttijuttu onnistui helposti.
On se niin ihanaa seurata lapsen kasvua ja kehitystä, mutta samalla niin haikeaa todeta, että vauva-aika on taaksejäänyttä jo tällä hetkellä. Vauvakuume siis on päällä... Mutta taaperosta iloa yllin kyllin!!
Syksyterveisin, Kerttuli2 + poika 2v.