Kuinka monta joululahjaa ostatte lapsillenne? Mitä?
Kommentit (25)
yhden kirjan, yhden videon ja yhden vähän isomman lelun.
(siis ehkä a 20 - 50 euroa). Keskimmäinen saa sitten pienempiä lahjoja ehkä enemmän (siis jotain 5 euroa autoja). Kuopus on vasta vuoden vanha eikä kaipaa muuta kun paperin repimistä joten hänelle laitamme vaan jotain pientä, ehkä jopa isojen vanhoja tavaroita.
Ehkä joku yksi paketti, lelu tms jos jotain silloin tarvitsee.
On silloin vasta vähän yli vuoden, joten ei niin kovasti lahjoja odottelekaan ja sukulaisilta tulee kumminkin myös jotain.
Jonkin lelun, tai kirjan. Kummit ja isovanhemmat kuitenkin ostavat jotain. Tarkoitus on hillitä heidänkin ostelua. Alennuksesta sitten ostellaan vaatetta, lapsen synttärit onkin sopivasti tammikuussa.
Siis " kunnon lahjoja" . Sittenhän he saavat vielä 3-4 lahjaa isovanhemmilta ja kummeilta, ja siinä on jo ihan tarpeeksi.
tuota mä kyllä yritin viime vuonakin jo, mutta ei onnistunut. sitten kun tulee kuitenkin lahjoja mummeilta ja kummeilta ja kavereilta niin ei noi lapset jaksa edes avata kaikkia.
Viime joulu oli ensimmäinen josta jotain tajusi, ja silloinkin vaan pari pientä pakettia. Isovanhemmat, tädit, sedät ja muut osas kyllä sitten ratketa liitoksistaan niiden lahjojen kanssa. Oli ihan älyttömästi kaikkea, 1-vuotiaalle!!! Saa nähdä kuinka pahasti sukulaisilta taas lähtee mopo käsistä, kun tänä jouluna on sitten toinenkin lapsi meidän perheessä, ja ihan pieni sellainen..
Pari kalliimpaa jos ostais ja lisäksi kirja, video, cd-romppu, muutama vaate, ehkä. Loput sitten sukulaisilta...
ehkä 2-3 lahjaa. Tiedän jo suurinpiirtein, että yks lahja maksaa 40¿, toinen 25¿ ja sitten ostan mahdollisesti jotain pientä vielä.
Lapset 3 ja 1,5 v, ja isovanhemmat ja muut sukulaiset lahjovat myös, niin että lahjoja on joka tapauksessa liikaa. Aikaisempinakin jouluina ollaan ostettu itse vain yksi lahja per lapsi.
Esikoiselle on peli, kuopukselle varmaan yritetään keksiä myös joku ikään sopiva lelu tai peli, tai sitten jotain vaatetta, kun leluja varmaan tulee muualtakin.
Vierailija:
Lapset 3 ja 1,5 v, ja isovanhemmat ja muut sukulaiset lahjovat myös, niin että lahjoja on joka tapauksessa liikaa. Aikaisempinakin jouluina ollaan ostettu itse vain yksi lahja per lapsi.
meillä on suurperhe, ja isommat lapset jo lukiossa. Toiveet ovat sitten sen mukaisia. Viidelläkympillä ei ihmeellistä lahjaa nykyisin saa, ja siitäkin summasta tulisi yhteensä jo monta sataa euroa. Eikä se oikein tunnu miltään, jos saa vain yhden lahjan, vaikka ei mitään materialisteja ollakaan. Kukaan sukulainen tai kummi ei osta kuitenkaan lapsille mitään.
yksi paketti, kun tädit, sedät ja isovanhemmat antaa niin paljon lahjoja. Pienemmälle ei mitään, kun on vasta ihan vauva.
kirjoja, pelejä, jotain " kehittäviä" leluja
leikkihella tekisi mieli ostaa, mutta en tiedä, mitä sillä teksisi, kun ei juuri äidiltään saa ruoan laiton mallia : )
Mulla kans on iso porukka lahjottavana, vaikkei itsellä lapsia olekaan kuin yksi...
Kallein lahja 40¿ tai kuopukselle muiden vanhoja...???? Ihan oikeestikko? Itse olen ostanut omille lapsilleni 10-15 lahjaa/lapsi.... ja sitten vielä sukulaisilta saadut.
saas nähdä miten tänä jouluna käy. Joka joulu on ollut puhetta, ettei paljon mitään osteta.
Todennäköisesti käy samalla tavalla kuin aikaisempinakin jouluina, että molemmille lapsille ostetaan 15-20 lahjaa ja siihen päälle sukulaisten paketit. Lapset jouluna 4 ja 5½.
Ei lasketa lahjojen lukumäärää vaan, että kaikkien lahjoihin laitetaan rahaa yhtä paljon. Esikoisen toiveet alkavat olla jo " isompia" ja kalliimpia mutta hän myös ymmärtää, että pienempien lahjamäärä voi sitten olla suurempi, jos on monta edullisempaa lahjaa.
Ostan varmaankin 7-8 lahjaa ja siihen päälle sitten sukulaisilta ostetut lahjat... Meillä leluja ei paljon muulloin osteta, kuin jouluksi ja synttäreille eli tuo määrä ei mielestäni mikään suuri ole ;)
Lahjaksi ainakin pari hyvää lautapeliä, nikon, ajostimulaattorin ja turtlesin moottoripyörällä varustettuna ;) Sukulaisilta ja kummeilta tulee ainoastaan hyödyllisiä lahjoja, kuten vaatteita, liinavaatteita sekä pilkki- ja retkeilytarvikkeita, joten ainoat lelut siis tulevat minulta...
Ostan leluja ja kirjoja. Sen tarkemmin en osaa vielä sanoa.