Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saan apua virtsatietulehdukseen jos en saa kuuria ennen pyhiä???

Vierailija
13.04.2022 |

Olen aivan paniikkissa, hoidetaanko päivystyksessä tällaisia asioita?? En todellakaan jaksa kärvistellä täällä pyhien yli ellen saa huomenna antibiootteja. Viimeksi ainakin meni kaksi päivää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo sokeroimatonta karpalomehua

Vierailija
2/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 tilaa ambulanssi kyyti sairaalan päivystykseen. Näin pääset suoraa lääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen ja selitä. Jos ei ole eka kerta niin ei tartte kun jonkun antaa resepti. Yksityisellä puhelinaikana?

Vierailija
4/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit minimiin, tulehduskipulääkettä, reilu annos c-vitamiinia ja hörpi etikkavettä. Mulla menee aina päivässä ohi tällä, koskaan en ole tarvinnut lääkkeitä. 

Vierailija
5/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saisi heti antibioottia? Etenkin jos ollut tulehduksia jo aiemmin? Itse sain Espoossa ihan soittamalla terveysasemalle suoraan kuurin, ilman mitään labroja. Eihän siellä ole edes hoitajia ottamassa labroja. 

Muuten sitten varmaan pitää ottaa vaan Buranaa ja Panadolia ja juoda runsaasti nesteitä.. Ja toki päivystykseenkin voi mennä, etenkin jos kuume nousee.

Vierailija
6/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kovin kipeä, niin kai ne sut päivystykseen ottaa? Vti voi viedä todella huonoon kuntoon, itsellä valitettavasti paljon kokemusta näistä. Voimia!

Vierailija
7/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasuta tautinen pimppasi.

Vierailija
8/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo, juo ja juo lisää. Vettä, karpalomehua....

Kun mulla tuli 10v tauon jälkeen uudelleen, soitto terveyskeskukseen riitti. sain antibiootit

Vierailija
10/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut vettä ja karpalomehua pitkin päivää niin että jo aivan oksettaa. Alamahaakin jo jomottaa eli on ehtinyt pidemmälle :(

Täytyy soittaa huomenna joka ikiseen paikkaan ja sanoa etten pysty täällä päiväkausia olemaan kivuissani.

Olen itsekin kuullut että antibiootit saa toistuviin tulehduksiin ihan puhelimitse, mutta työterveyslääkäri oli sitä mieltä että pitää uudestaan viedä näytä. Sitten vasta tajusin tuon pyhäpäivän ja panikoin :((

Ap

Vierailija
11/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt päivystykseen useamman kerran kun on iskenyt viikonloppuna. Hoitamattomana voi levitä munuaisiin ja olla hengenvaarallinen, joten ei missään kannata jäädä odottelemaan.

Kerran kuvittelin menneen ohi itsestään, kunnes seuraavana päivänä alkoi kuume nousta ja kylki kipeytyä, eli tulehdus oli siirtynyt ylemmäksi kohti munuaisia.

Usein reseptin saa kyllä ihan puhelinsoitolla.

Burana, lämminvesipullo ja sokeroimaton karpalomehu ensiavuksi. Jos on yleinen ja lievä vaiva niin voihan se näillä mennä ohikin, mutta kannustan varovaisuuteen. Itselläni ei ole ikinä mennyt. Karpalomehu kyllä ennaltaehkäisee hyvin toistuvia tulehduksia.

Vierailija
12/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoi ruokasoodankin auttaneen :-o Näitä kikkoja tuntuu olevan moneen lähtöön. 

Vierailija
13/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko on tullut räplättyä toosaa? Otahan opikses.

Vierailija
14/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Pihlajalinnan ajanvaraukseen soittamalla kyseiseen vaivaan etälääkäriajan. Hoitui yhdellä keskustelulla, antibiootit oli apteekissa hetikohta. Älä ihmeessä kärsi sitä tuskaa pyhien yli. Mikään muu ei auta akuutissa tulehduksessa kuin antibiootit. Kaikki muu pehmeämpi konsti käy vain ennaltaehkäisyyn.

Vierailija
15/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites reseptori.fi ? Sieltä oon joskus saanu lääkärintodistuksen kun tarvitsin töihin. Etävastaanotto ja chatissä juttelin lääkärin kanssa. Kaipa sieltä reseptinkin olisi saanut? Jotain alle 30€ maksoi ja melkein heti pääsi lääkärin juttusille.

Vierailija
16/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt päivystykseen useamman kerran kun on iskenyt viikonloppuna. Hoitamattomana voi levitä munuaisiin ja olla hengenvaarallinen, joten ei missään kannata jäädä odottelemaan. 

Mun äiti kuoli juuri tuollaiseen. Oli ensin ollut virtsatientulehdus ja se oli mennyt sitten munuaisiin. Äidillä oli muistisairaus ja oli jo siinä vaiheessa, ettei oikein osannut puhua enää. Muuten ei kyllä ollut fyysisesti hauras, mutta tuollainen sitten vei mennessään. 

Vierailija
17/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalo, Mehiläinen, Pihlajalinna jne. aikaa varaamaan. Varaat siis puhelinajan ja siinä pyydät antibiootin tai chatissa tai videovastaanotolla.

Vierailija
18/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei älä juo paljon vettä! Se laimentaa liikaa niin ettei askorbiinihappo toimi. Itse juon pore-C-vitamiinijuomaa (1000 mg) ja appelsiinimehua sekä otan maitohappobakteeria. Lähtee sillä pois.

Vierailija
19/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ehdi varata etukäteen aikaa monen viikon päähän vti:n takia, kun ei tiedä milloin se tulee. Tietenkin hoidetaan päivystyksessä!

Jos et usko, niin mene metsään hakemaan puolukanlehtiä. Niitä löytyy lumisimmillakin seuduilla korkeimmilta mättäitä. Valmista niistä keitettä murskaamalla kiehuvaan veteen n. tl/dl ja keitä 10 minuuttia. Sen verran kiehuu, vaikka sammutat levyn heti. Siivilöi ja juo. Sianpuolukanlehdet ovat tehokkaampia, mutta niitä voi olla vaikeampi löytää, jos ei tiedä kasvupaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä