Joulusuunnitelmat alkoi jo ahdistaa! Antakaa vaihtoehtojouluehdotuksia!
Äitini ilmoitti, että ovat matkoilla joulun. Ollaan aina vietetty yhdessä joulut..........voi mua pikkuista, miten nyt osaan olla.
Mitähän kivaa ja erilaista keksis? Aattelin esim. et voitais pyytää esikoisen perheetön kummisetä meille tms. Mitä muuta?
Kommentit (36)
Jouluhulinaan menevällä rahalla saa helposti matkan perheelle.
Lapsetkin on nyt esn ikäisiä, että alkavat jo tajuta joulusta jotain. Matkalle lähtö ei oikein houkuta.
ap
järjestävät avaimet käteen -joulun. Meistä ainakin oli mukavaa, eikä kinkkua jäänyt lojumaan pakkasentäytteeksi :).
Olis varmaan oikein perinteisen joulun tuntuinen. Ja pääsis passattavaks.
JOULU ON PARAS JUHLA MAANPÄÄLLÄ JA SEURAAVANA TULEE PÄÄSIÄINEN.
MULLA ON JO OSTETTUNA OSA PAKETEISTA JA JOULORTITKIN LÄHES TEHTY.. JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!
Ymmärsin, että olette olleet joka joulu äitisi luona. Mikään ei ole hauskempaa kuin luoda omat jouluperinteet, ja nyt sinulla on siihen mahdollisuus. Lapsetkin tulevat nauttimaan siitä, kun joulu on omassa kodissa eikä tarvitse lähteä minnekään. He muistelevat tätä joulua vielä pitkään.
stressin siitä mitä jouluna tehdään tai mitä ostetaan lahjaksi ym. Kamala kulutusjuhla, yök sanon minä. Onneksi olen löytänyt vierelleni sellaisen miehen joka vihaa joulua yhtä paljon kuin minä!
Mitä sinä oikein ihmettelet! Järjestätte sen joulun sinne teidän omaan kotiin oman perheen kesken. Olethan sinä katsonut mallia äidistäsi, joten osaat kyllä. Ajattele miten ihanaa, kun saatte olla omassa rauhassa ja kuitenkin voitte luoda sinne kaikki ne perinteet, mistä pidätte. Sen kun alat suunnittelemaan. Mihin ihmeeseen sinä tarvitset jotain megasuurta joukkoa. Jos teillä kerran on jo lapsiakin, niin siitä omasta perheestä syntyy jo riittävän suuri joukkio. Ala nyt hyvä äiti pitämään lapsiasikin ihmisinä. Tee lapsillesi se joulu. Ajattele enemmän heitä kuin itseäsi!!
lukihäiriö nääs, ja itse jouduin sen lukemaan montakertaa että tajusin mikä siinä oli vikana
t.10 buaaah
että järjestäkää omaan kotiin oma joulu, ihan tavallinen, ei tarvitse varmaan mitään kummempia erilaisuuksia, jos aiemmin olette olleet aina muualla.
T. Yks, joka maksais mitä vaan, että sais olla joulun kotona (kesken joulun vaihdetaan aina mummulasta toiseen), ja joka on oppinut vuosien saatossa tämän vuoksi inhoamaan joulua!!!
Me asutaan maantien varressa, ja minä ensin kuvittelin, että saadaan kotiin vähän joulurauhaa, kun liikenne hiljenee. Ja kissan viikset! Jouluna oli tuplamäärä liikennettä normaaliin verrattuna ja meidän joulurauha tipotiessään. Kyllä silloin tuli pari kertaa mieleen, että miks helvetissä ihmisille on niin vaikeeta olla kotonaan!
ja ollaan sanottu sukulaisille, että aatto ollaan omanperheen kera ja tehdään omia perinteita, sitten joulupäivänä ja välipäivinä voidaan ravata sukuloimassa tai sukulaiset voi ravata meillä.
hyvinon toiminut ja lapsetkin on päässy nukkumaan ajoissa omiin sänkyihin.
Hankitte kynttilöitä, kaivatte kivoja pelejä esiin joilla sitten koko perhe pelaa! Jos ei oo niin hanki joululahjaksi pari hauskaa peliä.. :)
Tee sapuska valmiiksi reilusti ennen! Mää teen ens kuussa pakkaseen valmiiksi porkkanan ja lantun. Perunan imellytän edelliselle illalle ja uuniin aamulla. Sitten EHKÄ teen maksalaatikkoo. Varmaan sekin pakkaseeen.
Kiisseli, kinkki ja rosolli tehään aamulla.
Sitten ulkoileen, vaikka hautuumaalle kun alkaa pimeneen?
Meette saunaan. Koristele saunaa?
Lapsille jotain muuta puuhaa kuin pelaavat koko päivän! Sovitte vaikka ennen joulua mitä teette niin ei nipoteta PALJOA ainakaan.. Meette vaikka pilkille jos ette muuta keksi! :)
Musta parasta on kun hommat tehdään niin että kaikki osallistuu, se teini-ikänen tyttö vaikka hoitaa koristelut? Poika taas nostelee puut saunalle?
Yksi mikä tuli mieleen on että onko teillä lapsille suvussa sopivaa perhettä jossa olisi lapsien ikästä seuraa? Ne mukaan?? Teette kivat kemut.
Tai teette jokkut teemabileet? Tai vaikka että semmonen että joku tuo salaatin, toinen kinkun, kolmas kalaa..
jotenkin vaan iso porukka tai joku muu selvästi arjesta poikkeava juttu olisi kitenkin tervetullut.
ap
Taitaa olla lukihäiriö tarttuvaa?
20
Joulussa on vain olla. Hyvää ruokaa, ei kuitenkaan mitään ökytarjoilua vaan vain niitä juttuja mistä todella pitää. Saunomista pihasaunassa ja illalla pullo punkkua puoliksi miehen kanssa, kun lapset nukkuvat.
Ihanaa, tänä jouluna ei tarvitse viettää juhlapyhiä reissun päällä sukulaisissa vaan saan olla kotona!!! Lapset nyt nauttivat mummolajouluista, mutta minä en:/
kiitos vaan kannustuksesta. ja tuossa yhdessä viestissä olikin hyviä idiksiä...
ap taas
Ei tarvitse kärsiä sukulaisjouluista. Äitisikin sai varmaan tarpeekseen muitten passaamisesta.