Eikö ravintolassa syödessä osata keskustella muita häiritsemättä
Jatkuvasti on samoissa ravintoloissa kovaan ääneen kiekuvia kanalaumoja, kitarisat heiluen käkättäviä rouvia ja asiansa huutaen selostavia ukkeleita. Missä sivistys ja ruokarauha?!
Välillä olen ihan mielikuvaharjoitellut, että alkaisin itse suureen ääneen huutamaan asiani ja nauraa käkättämään syödessäni ja ajatuskin sekä naurattaa että kauhistuttaa. Saati että lähtisin toista kertaa syömään tälläisessa seurassa.
Kommentit (11)
No miksi menet niihin samoihin ravintoloihin? Mene vähän fiinimpiin paikkoihin niin ei ole kanalaumaongelmaa.
Jos noin muut ihmiset häiritsee, niin mitä jos söis vaan kotona hiljaisuudessa.
Ravintolakäyttäytymistä ei kovinkaan moni nuoremman polven edustaja taida olla saanut kotikasvatuksen yhteydessä. Tyttärelläni on ystävä, joka ei ollut käynyt koskaan ravintolassa syömässä, vaikka on jo 30 v.
Monella ei onnistu ruokailuvälineiden käyttö.
Etsikää parempi ravintola tai kahvila,jotta ei ympäristö häiritse teitä!
Vierailija kirjoitti:
Sama kahviloissa. Palkkatyöntekijä tai esimies ei ehkä voi pyytää tiettyä asiakasta tai ryhmää keskustelemaan normaaliäänellä, mutta jos itse olisin omistaja, sanoisin kyllä! Ystävällisesti tietysti, ei nolaten! Jos sen takia menettää asiakkaita, menköön. Tiedä vaikka saisi tilalle rauhaa arvostavia.
Pikaruokapaikassa kerran satuin olemaan ainut asiakas sisätiloissa (autojono oli kyllä), joten kysyin voisiko tuon kovaäänisen ns. musiikin laittaa pienemmälle. Työntekijä sulki sen kokonaan. Mikä ihana rauha, ja uskoakseni myös työntekijän mielestä. Sitä kestikin varmaan kolme minuuttia, kunnes esimies tuli paikalle ja käänsi metelin taas päälle. En kyllä käsitä miten tuollainen muka miellyttää asiakkaita, mutta jos se ketjun konseptiin kuuluu niin minkäs tekee.
Musiikki on yleensä aina liian lujalla. Ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
No miksi menet niihin samoihin ravintoloihin? Mene vähän fiinimpiin paikkoihin niin ei ole kanalaumaongelmaa.
Ihan sama meno niissä
Vierailija kirjoitti:
Ravintolakäyttäytymistä ei kovinkaan moni nuoremman polven edustaja taida olla saanut kotikasvatuksen yhteydessä. Tyttärelläni on ystävä, joka ei ollut käynyt koskaan ravintolassa syömässä, vaikka on jo 30 v.
Monella ei onnistu ruokailuvälineiden käyttö.
Ei niin, monet syö haarukalla ja veitsellä ruokaa, jota pitää syödä vain haarukalla.
Voi apua. Ei kannata meikäakan ainakaan Suomeen palata, jos ravintolassakaan ei saa ääntä pitää. Ei ne mitään kirkkoja tai kirjastoja ole vaan paikkoja sosiaaliselle yhdessä syömiselle.
Hillitty keskustelu on taitolaji, jonka vain harvat hallitsevat. Näytä esimerkkiä niin muut seuraavat.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin muut ihmiset häiritsee, niin mitä jos söis vaan kotona hiljaisuudessa.
Mutta kun haluan larpata kultturellia keskiluokkaista viininlipittäjää, haluan yleisöä jossa herättää kunnioitusta.
Ap
Sama kahviloissa. Palkkatyöntekijä tai esimies ei ehkä voi pyytää tiettyä asiakasta tai ryhmää keskustelemaan normaaliäänellä, mutta jos itse olisin omistaja, sanoisin kyllä! Ystävällisesti tietysti, ei nolaten! Jos sen takia menettää asiakkaita, menköön. Tiedä vaikka saisi tilalle rauhaa arvostavia.
Pikaruokapaikassa kerran satuin olemaan ainut asiakas sisätiloissa (autojono oli kyllä), joten kysyin voisiko tuon kovaäänisen ns. musiikin laittaa pienemmälle. Työntekijä sulki sen kokonaan. Mikä ihana rauha, ja uskoakseni myös työntekijän mielestä. Sitä kestikin varmaan kolme minuuttia, kunnes esimies tuli paikalle ja käänsi metelin taas päälle. En kyllä käsitä miten tuollainen muka miellyttää asiakkaita, mutta jos se ketjun konseptiin kuuluu niin minkäs tekee.