Onko sinulla ollenkaan omia salaisuuksia?
Vai onko sinulla ainoastaan muiden salaisuuksia?
Vai oletko niin onnekas ettei sinulla ole salaisuuksia ensinkään?
Kommentit (26)
Ei ole enää yhtään salaisuuksia. Olen levittänyt (lue: avoimesti jakanut, tai luovasti oksentanut) ne kaikki tänne palstalle.
Huh, painolasti on huomattavasti keventynyt.
Ei ole mitään salaisuuksia. Muilla taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ihmisillä on asioita joita eivät halua jakaa muiden kanssa.
On vaikka kuinka paljon ihmisiä joilla ei ole mitään asioita eikä mitään jaettavaa eikä salattavaa, ei mitään puhuttavaa, ei mitään mistä pitäisi ns "avautua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varsinaisesti salaisuuksia, mutta on asioita, jotka eivät kuulu muille.
Mitä eroa on salaisuudella ja asialla, joka ei kuulu muille?
En ole tuo jolta kysyt mutta itse arvelisin:
Vaikkapa sun sähköpostin salasana tai sun verkkopankin tunnukset. Tai sun kotiavain. Tai kaikkien niiden ihmisten nimet joiden kanssa olet harrastanut seksiä. Tai se minkälaisesta prnosta tykkäät.
Nuo ei ole salaisuuksia. Mutta tuskin tuollaisia asioita muille kerrot tai muiden haltuun luovutat. Nuo ovat rutiinia, välttämättömyyksiä, normaalia elämää, noita ei edes ajattele, nuo eivät pyöri mielessä.
Salaisuudet taas ovat jotain spesiaalimpaa.
Kuulostaa ihan mun ex-mieheltä kun se yritti selitellä sivusuhdekuviotaan ennen kuin se kokonaan paljastui.
Verkkopankin tunnuksia taas kukaan varmaan ymmärtää tässä kontekstissa salaisuudeksi, se on itsestään selvää. Se, kenen kanssa on harrastanut seksiä, voi olla jollekin salaisuus. Ja on monellekin. Mutta juuri tällainen subjektiivisuus luo perustan petokselle.
"Ei mulla ole salaisuuksia. Se, että harrastin seksiä sun siskon kanssa ennen kuin me päädyttiin yhteen, on mun yksityisasia!!"
En usko että kukaan menee luettelemaan seksikumppaneitaan jollekin sattumanvaraiselle tuntemattomalle vastaantulijalle kadulla. "Hei, päivää, te siellä! Kuunnelkaapas kun minä kerron teille kaikkien seksikumppaneideni nimet:..."
Eli ne seksikumppaneiden nimet eivät ole salaisuus. Ei nyt vaan tulisi mieleenkään kertoa niitä. Olisi aika outo ihminen jos ne kertoisi.
Sinun ongelmasi on että asetat erilaisia ehtoja/vaatimuksia/pelisääntöjä sille että miten tulee toimia eri ihmisten kanssa. Sinun mielestäsi "parisuhde" asettaa vuorovaikutukselle eri pelisäännöt kuin mitä ventovieraan kanssa on kadulla. Joten otapa tuosta sinun käsittämättömästä sosiaalisesta elämästä sitten jotain selvää! Jos keksit kaiken maailman erilaisia sosiaalisia suhteita kuten "parisuhteita", "naapurisuhteita", "perhesuhteita", "kollegasuhteita", "ystävyyssuhteita", "terapiasuhteita",... ja jos keksit noihin kaikkiin eri suhteisiin eri pelisääntöjä... niin jopas alkaa tulla monimutkaista. Jopas teet asioista vaikeeta, jopas luot ihan väkisinkin jonkin käsittämättömän mutkikkaan "suhde-sääntö" verkon, joka ihan väkisinkin muuttaa tavallisia asioita salaisuuksiksi. Asiat jotka normaalisti ovat vain jotain tavallista tietoa, muuttuvat ihan väkisinkin salaisuuksiksi. Tuo vyyhti on sitten sun ihan oma ongelma. Itse sen loit.
En ikinä kertoisi seksikumppaneitani ventovieraalle kadulla. Ei tulisi mieleenkään kertoa. Olisi hullua kertoa! Eikä yksikään ventovieras tulisi niitä minulta kysymään. Se nyt olisi tosi outo ventovieras, joku hullu! Yhdellekään ventovieraalle ei vain kerrota tuollaista, se nyt vain on normaalia sosiaalista elämää että ei kerrota. Jos sinulla on sellainen ODOTUS että minun pitäisi kertoa seksikumppanini SINULLE, niin vika on sinun odotuksessasi. Miksi kertoisin sinulle sellaista mitä en kerro ventovieraallekaan? Ventovieras ei tule kysymään minun seksikumppaneitani koska ventovieras on normaali ihminen. Jos sinä kysyt seksikumppaneitani niin sinä olet outo, joku kummajainen, joku friikki, ihan pimahtanut ihminen. Olet joku hullu!
Maailmassa riittää hulluja, kaikenmaailman väkivaltaisia mielenterveysongelmaisia, joilla on häiriintyneitä odotuksia, odottavat kuuta taivaalta, odottavat Elviksen palaavan maapallolle, odottavat romumetallin muuttuvan kullaksi, odottavat leivänpaahtimen muuttuvan aikakoneeksi, odottavat minun kertovan heille seksikumppaneistani. Ei mielisairaiden ihmisten kanssa voi olla tekemisissä. Heistä pitää vain pysyä kaukana, ihan oman turvallisuuden vuoksi.
Ei minulla mitään salaisuuksia ole. Korkeintaan ajatuksia, joita en halua muille paljastaa, koska ne eivät ole kauniita.
Salaisuus on nykyään ehkä väärä sana käyttää omalla kohdallani, koska se tarkottaisi että jakaisin jotain asioita jonkun kanssa. Nykyään puhun siis aiheesta kuin aiheesta hyvin pintapuolisesti ja en enää tavoittele syvempiä ihmissuhteita.
Mutta noin niinkuin kuvitteellisessa tilanteessa, en puhuisi seksuaaliasioista tai mielenterveysasioista ja sellaisista asioista mitä kaipaan (unelmat, haaveet jne).