Valmis kaasuauto vs komversio
Dieselautoni syö nykyisin työmatkoihin 500 euroa kuussa, nyt riittää. Sähköautot ja hybridit on tarvitsemassani kokoluokassa liian kalliita, mutta biokaasukäyttöinen kiinnostaisi. Mutta miten valita valmiin kaasuauton ja jälkiasennuksen välillä? Tarvitsen joko tila-auton tai 7-paikkaisen ja näitä on valmiissa kaasuautoissa melko vähän. Ja haaveilemiani 7-paikkaisia katumaastureita ei lainkaan. Valikoimaa olisi enemmän, jos vain ostaisin haluamani bensa-auton ja jälkiasennuttaisin siihen kaasusäiliön. Mitä pitäisi huomioida? Hintaluokka asennuksineen max 20 000. Eniten kiinnostaisi Peugeot 5008 mutta ei mahtune asennuksineen hintahaitariin. Kakkosena kiinnostaisi esim. Qasqai +2.
Kiinnostaisi myös Mitsubishi Outlander PHEV hybridi, mutta sitä ei löydy mistään 7-paikkaisena, en tiedä onko valmistettukaan.
Kommentit (2)
Kiinnostaisi myös, että saako rahoituksella ostettuun autoon ylipäänsä jälkiasentaa kaasusäiliötä niin kauan kuin auto on rahoitusyhtiön?
Jaha, ja heti otsikossa kirjoitusvirhe, tyylikästä...
-Ap