Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hittolainen, miten tähän suhtautuis

Vierailija
05.10.2006 |

Meidän 4 vuotias poika on pph. Pphoitajalla on 6 vuotias tyttö, jonka kanssa ne ovat kuin paita ja peppu. No eilen illalla poika sitten sanoi, että olivat kattoneet toisten pikkuhousuihin.

Mä sanoin pojalleni, että sun ei tarvi näytellä kellekkään omaa pippeliään. Onko tämä ihan normaalia? EN oikeen tykkää, et isompi tyttö opettaa tollasia juttuja..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena se pitää näköjään työura aloittaa..

Vierailija
2/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotin, et poika on perhepäivähoidossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lääkärileikkeihin sun muihin pitäis suhtautua vihaisesti. Vitsi kun en muista mitä asiasta sanottiin, mutta oli minusta yllättävänkin salliva kanta. Eli että suurin piirtein pitäis antaa muksujen leikkiä rauhassa.

Vierailija
4/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itsekin, kun tuossa iässä kiinnosti poikien pippelit aika kovasti. Tyttöporukalla myös leikittiin lääkärileikkejä.

Hyvä on kuitenkin pojalle kertoa, että kukaan ei saa määrätä tai pakottaa tuollaiseen.

Vierailija
5/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoin omalle 6-v tytölle että niitä leikkejä ei saa leikkiä. Ovat naapurin saman ikäisen kanssa leikkineet, naapurin tyttö oli pyytänyt että lapseni laittaisi jotain hänen pimpin sisään, mm. pieniä leluja yms. Minä en tykkää että tuommosta leikitään. Menee minun mielestäni liian pitkälle. Puhuin myös naapurin tytön kanssa, sanoi että häntä on joku pyytäny aikasemmin sellasiin leikkeihin et siks osaa sellasta. Kysyin kuka mut ei suostunut kertomaan.

Et sellanen normaali kiinnostus, " katsotaan toisten pimppejä" .. on ihan ok, mut ei mitää tollasta..

Vierailija
6/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai aikuinen) houkutellut tuollaiseen. Olet varmaan puhunut lapsen vanhemmille asiasta...

Vierailija
7/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" isompi tyttö opettaa..." Ei se 6 v. nyt niin paljon isompi ole että häntä voisi pitää minään vanhempana viettelijättärenä :-) Lapset nyt kiinnostuu noista asioista juuri tuossa iässä. Minusta uteliaisuus on ihan normaalia, mutta toisten vehkeiden kosketteluun kyllä puuttuisin ja selittäisin että se on niin yksityisasia ettei kuulu muille.

Vierailija:

Meidän 4 vuotias poika on pph. Pphoitajalla on 6 vuotias tyttö, jonka kanssa ne ovat kuin paita ja peppu. No eilen illalla poika sitten sanoi, että olivat kattoneet toisten pikkuhousuihin.

Mä sanoin pojalleni, että sun ei tarvi näytellä kellekkään omaa pippeliään. Onko tämä ihan normaalia? EN oikeen tykkää, et isompi tyttö opettaa tollasia juttuja..

Vierailija
8/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat mietteeni tältä syksyltä: lapset menivät uudelle pph:lle, jolla oma poika 8 vee ja nyt syksyn mittaa on lapsilla (2 ja 3 vee) ollut harvinaisen paljon pippelijuttua, samoin pimppijuttuja (joka on ihan uusi sana heidän käytössään). väkisin sitä miettii, että mitä siellä hoidossa tapahtuu mutta varmaan meilläkin on kyse lähinnä ikäkaudelle ominaisesta kiinnostuksesta erilaisiin värkkeihin alapäässä, en tiedä.

Vierailija
9/9 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan lapsena leikkineeni " isiä" ja " äitiä" toisen pojan kanssa, oltiin 7 ja 8. Riisuttiin housut ja mentiin yhdessä saman peiton alle. Ei tosin kylläkään tiedetty sen enempää siitä touhusta ja hyvä niin. Taisin olla 9-v. kun äiti selitti, miten lapset syntyy. Valistus oli tosin jaettu jo koulun toisella luokalla luokkakavereiden toimesta ja osasin kuvailla toimituksen käsin näyttämällä ja hihittämällä.

Meidän 6-v poika oppi hiljan mitä tarkoittaa " munat" . Tarhassa oli jonkun kotikielessä ilmeisesti sivistyssana yleisesti käytössä ja tämä lapsukainen sitten jakoi valistusta muillekin. " Varo vaan ettei muniis osu" . Lapsi sitten hämmentyneenä kyselee että " äiti missä minulla on munat? " Minä en naurultani saanut vastattua muuta kuin että " enpähän tiedä" . Joku oli sitten selittänyt tarkemmin tarhassa, koska seuraavana päivänä lapsi jo lipsautti sanan " pippelimunat" ja lehahti tulipunaiseksi.

Sen sijaan kulmat meni kurttuun, kun luin että 6v pyytää laittamaan leluja pimpin sisään, siitä ei tullut mieleen kuin että joku on hyväksikäyttänyt sitä lapsiparkaa. Sellaisesta ei 6-v. pitäisi vielä mitään tietää.

Voisi kai sitä selittää, ettei toisen housuihin saa mennä kurkkimaan, ainakaan ilman lupaa ja että sinun omiin paikkoihisi ei saa kukaan koskea, jos et sinä itse sitä tahdo. Ja että olisi kai viisainta leikkiä kotia ihan vaatteet päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä