Työttömien etuudet liian hyviä Suomessa
Suomessa on työttömille liian hyvät edut, kun moni jää mieluummin kotiin kun lähtisi töihin. Näiden etujen aikaansaannos on myös se, että työttömät tekevät tahallaan jotaikin työhakemuksia huonosti, jotta ei tule vaan vahingoissakaan valituksi töihin ja voi jäädä kotiin nauttimaan etuuksista.
Kyllä tämä ammattityöttömyys on ehdottomasti saatava Suomesta loppumaan. Suomessa pitäisi miettiä varsinkin nykyisessä taloustilanteessa tällaiset vastikkeettomat edut välittömästi uudestaan.
Työttömät töihin!
Kommentit (21)
Mä en omasta tahdostani ole työtön. Opiskelijan on helve*in vaikea työllistyä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:30"]
Mä en omasta tahdostani ole työtön. Opiskelijan on helve*in vaikea työllistyä.
[/quote]
Opiskelija ei ole työtön.
Tunnen muutaman työttömän. Kukaan ei ole työttömyyttään valinnut.
Suoli kuntoon, suoli kuntoon, me pannaan suoli kuntoo-oon...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:30"]Anna työttömien olla. Rajan takaa tulee paljon väkeä, jotka hoitaa työt mielellään.
[/quote]
Ja paskat ne mitää töitä tuu tekemää
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:31"]
Tunnen muutaman työttömän. Kukaan ei ole työttömyyttään valinnut.
[/quote]
Minä tiedän monta ex-työtöntä, jotka ovat pomppineet riemusta saadessaan töistä. Ml minä itse.
Voihan vitsi. Kulunut ja loppuunkaluttu provo, joka on menettänyt kiinnostavuutensa, koska mamut.
Ap, olisiko aika uudistua.
Mä olin vuoden äärimmäisen tyytyväinen työtön. Satunnaiset osa-aikatyöt plus ansiosidonnainen.. Nettotulot yli 2000€/kk. Ja siis ei tosiaan paljon töitä painettu.
Sitten mut headhuntattiin ja jouduin töihin. Uuh.
Ihanaa aikaa tämä kun vielä pystyy lekottelemaan. Varmasti loppuu n. 10v sisälä. Ajattelinkin ottaa vielä pari vuotta jossain vaiheessa rennosti kun vielä voi.
En päässyt kouluun. En ole vielä löytänyt töitä. En ole oikeutettu työmarkkinatukeen enkä työttömyysturvaan. En saa täyttä asumistukea. Niin mikä kannustinloukku? Lakkiaisrahat riittää vielä kuukaudeksi. Kohta pakko muuttaa takaisin kotikaupunkiin ja kotiin.
Nousenkohan tästä suosta, saa nähdä..
No mä oon tässä 2kk ollut työttömänä ja kyllä ottaisin mielummin oikean palkan kun tän 500e/kk...
Tänä vuonna saamme 50 000 uutta työtöntä Irakista. Suomi nousuun!
peruspäivära+asumistuki on niin vähän että joutuu soskusta anomaan loput. Uskomatonta kuinka vähästä joku voi olla kateellinen. Mä olen ollut 6 vuotta työtön, en usko että ikinä saan vakituista työtä. Ensin piti kokea ysärin lama ja nyt tämä nykyinen.
Kuuden vuoden aikana olen käynyt pari työkkärin pilipali kurssia joista ei hyödy kuin kurssin pitäjä. Päiväkerho toimintaa työttömille. Työkokeiluissa eli 9 euron orjana olen ollut kolmessa eri paikassa. Kaikissa sama juttu, hyvät arvostelut mutta siihen se jääkin. Kukaan ei palkkaa kun uuden orjan saa ilmaiseksi. Näitä orjia on nytkin "töissä" yli satatuhatta.
Menkää töihin huutelijat ja työttömien vähiä rahoja kadehtiville toivon että pääsette kokeilemaan tätä "ihanuutta". Saa nukkua pitkään mutta se onkin ainoa huvi mihin on varaa.
Ei vaan palkat suomessa on liian paskat! Ei ketään kiinnosta mennä töihin palkalla, jolla ei tule edes toimeen
Ai mitkä edut? Minä saan 670€/kk, en mitään muuta. Yritän rääpiämuutaman tunnin sieltä täältä osa-aikatöitä että saisi edes muutaman euron lisää.
Pakko olla provo, ei kukaan voi oikeasti olla noin pöljä.
Jos on, niin toivon että joutuu itse työttömäksi ja mieluummin pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo, ei kukaan voi oikeasti olla noin pöljä.
Jos on, niin toivon että joutuu itse työttömäksi ja mieluummin pitkäksi aikaa.
Toi työttömien moittija on itse joku päävammainen skitso, joka ei ole tehnyt päivääkään verollista työtä, vaan on netonnut joka kuukausi päävammansa takia tk.eläkettään jo satojentuhansien eurojen potin nuoruudestaan lähtien, ja leikkii jotain viisasta, vaikka on tyhmä kuin vasemman jalan saapas!!!!!
Anna työttömien olla. Rajan takaa tulee paljon väkeä, jotka hoitaa työt mielellään.