Onko kotisi lähellä vastaanottokeskus?
Kokemuksia?
Meidän lähellä suurin osa on käyttäytynyt ihan ok, mutta jotkut ovat huudelleet läheisen koulun tytöille, yläasteikäisille. Ja myönnän että lähikaupassa on vaikea olla tuntematta ärtymystä kun joukko irakilaismiehiä pörrää arki-iltaisin kaljahyllyllä. Ensi kesä pelottaa vähän, voinko käyttää sortseja, biksuja ja toppeja kuten ennenkin? :/
Kommentit (82)
Kauhavalla on. Kylä meni aivan pilalle. Joka paikka pursuaa irakilaisia kovaäänisiä nuoria miehiä. Ahdistaa kävellä näiden porukoiden ohi. Tästä ei kai saa ääneen puhua mutta kylän turvallisuus on mennyttä. Pahoinpitely on jo tapahtunut.
Meidän "takapihalla" on hätämajoitus. Toivottavasti erittäin tilapäinen.
On. Lähikauppa on nyt aina täynnä arabiaa molottavia geelitukkaisia mieslaumoja. Onneksi ei maksa mitään, koska heidän käyttörahansa tulee valtiolta. Tähän mennessä nähdyt naiset ja lapset: 0 kpl.
Eniten ihmettelen sitä vuorokausirytmiä. Liikkuvat ulkona porukoissa todella myöhään, mikä on vähän pelottavaa. Ja alkoholihyllyillä käy kaupassa kova kuhina, ostavat myös paljon tupakkaa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:31"]Asun Nummelassa ja tänne tuli vastaanottokeskus. En ole huomannut mitään muutosta kadulla. En tosin käy yöaikaan ulkona joten en tiedä näkyykö se silloin.
[/quote]
Varmaan kun ei ne sieltä hopeaniemestä nummelaan juuri tule. Enemmän pyörivät kirkonkylällä kun sinne on helpompi ja vähän lyhyempi matkakin
On ja ei ole tietääkseni ollut häiriötä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:31"]Asun Nummelassa ja tänne tuli vastaanottokeskus. En ole huomannut mitään muutosta kadulla. En tosin käy yöaikaan ulkona joten en tiedä näkyykö se silloin.
[/quote]
onko kaukana nummelan keskustasta? Paljonko sielä on turvapaikanhakijoita? Useampi sata?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:36"]
On. Lähikauppa on nyt aina täynnä arabiaa molottavia geelitukkaisia mieslaumoja. Onneksi ei maksa mitään, koska heidän käyttörahansa tulee valtiolta. Tähän mennessä nähdyt naiset ja lapset: 0 kpl.
[/quote]
Niin mistäs ne valtion rahat tulikaan...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:33"]
Kauhavalla on. Kylä meni aivan pilalle. Joka paikka pursuaa irakilaisia kovaäänisiä nuoria miehiä. Ahdistaa kävellä näiden porukoiden ohi. Tästä ei kai saa ääneen puhua mutta kylän turvallisuus on mennyttä. Pahoinpitely on jo tapahtunut.
[/quote]
Täh. Ja minä kun olen kaula pitkällä yrittänyt bongata niitä, kaduilla jonkin verran näkyy kävelevän päiväsaikaan. Kaupassa olen ravannut koko viikon mutta yhtäkään en ole nähnyt lähietäisyydeltä vaikka olen kaikki marketit kolunnut. Missä niitä käy että pääsisin jonkun näkemään? Tänään kylällä oli ainakin ihan kuollutta jo seitsemän jälkeen, ei juuri ketään, ei kantiksia eikä mamuja.
On aivan tuossa lähistöllä eikä sitä ole huomannut juuri mitenkään täällä Espoossa. Mies näki kerran kadulla kolme ulkomaalaista ja uimahallissa olivat nuoret yhtä aikaa kanssamme. Ihmettelen eivätkö he liiku keskuksesta minnekään, kun kaduilla ei ole juuri ketään näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:33"]
[/quote]
Täh. Ja minä kun olen kaula pitkällä yrittänyt bongata niitä, kaduilla jonkin verran näkyy kävelevän päiväsaikaan. Kaupassa olen ravannut koko viikon mutta yhtäkään en ole nähnyt lähietäisyydeltä vaikka olen kaikki marketit kolunnut. Missä niitä käy että pääsisin jonkun näkemään? Tänään kylällä oli ainakin ihan kuollutta jo seitsemän jälkeen, ei juuri ketään, ei kantiksia eikä mamuja.
[/quote]
Olen viime päivinä käynyt eri vuorokaudenaikoina s-marketissa, k-marketissa, Siwassa ja Halpa-Hallissa. Ei mamun mamua missään. Onko ne kaikki Liiterissä vai missä? Tokmannilla?
On, asun Oulussa Kastellin vieressä.
On. Kävelyllä nähty. Ei ongelma.
Toivottavasti käsittely etenee entistä nopeammin ja ne, notka saavat jäädä, kotoutuvat hyvin.
Asuin kolme vuotta vastaanottokeskuksen vieressä, en huomannut keskuksen olemassaoloa.
On ollut noin kuukauden ajan hätämajoituskeskus. Tämä on noin 300 metrin päässä. Olen ajanut usein tuosta ohi ja pihalla pörrää 20-30 v nuoria miehiä, pääasiassa kai irakilaisia. Ainuttakaan lasta tai naista en ole nähnyt. En edes vanhempaa miestä. Noihin "pakolaisiin" törmää lähinnä ruokakaupassa. Eivät ole olleet häiriöksi eivätkä tietääkseni häiriötä muillekaan aiheuttaneet, mutta kyllähän sitä varuillaan on etenkin pimeällä liikkuessa.
Ei ole. Onneksi asumme fiksujen alueella. Ja vaikka täällä olisikin, niin e muuttais mun elämässäni mitään. Tulen toimeen kaikkien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:31"]Asun Nummelassa ja tänne tuli vastaanottokeskus. En ole huomannut mitään muutosta kadulla. En tosin käy yöaikaan ulkona joten en tiedä näkyykö se silloin.
[/quote]
Varmaan kun ei ne sieltä hopeaniemestä nummelaan juuri tule. Enemmän pyörivät kirkonkylällä kun sinne on helpompi ja vähän lyhyempi matkakin
[/quote]
Ei oo Nummelassa näkynyt mamun mamua.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:17"]Mikset voisi käyttää bikinejä?
[/quote]
Samaa ihmettelen, turvapaikan hakijoissa on tietenkin paljon kristittyjä, mutta en usko heidän suhtautuvan siihen kovinkaan vihamielisesti. Mammojen pitäisi suhtautua toisiin ihmisiin ihmisinä. Yllättävän moni uskoo maahanmuuttokriittisten valheisiin. Tai yllättävän moni av mamma on homman trolli.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:21"]On. Ennestäänkin täällä asuu järjetön määrä muslimeja. Miksei niitä voi asuttaa jonnekin kauan syrjäseuduille pk-seudun sijasta?
[/quote]
Helsinkiin joutaisivat kaikki. Siellähän heitä halutaan.
Asun Nummelassa ja tänne tuli vastaanottokeskus. En ole huomannut mitään muutosta kadulla. En tosin käy yöaikaan ulkona joten en tiedä näkyykö se silloin.