Lyhyt kierto
Meillä on haaveissa lapsi ja raskauden yrittäminen on nyt ajankohtaista. Jännittää, kun oma kierto on lyhyt (n. 20 pv.), että kuinka tämä voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen ja esimerkiksi ovuloimiseen.
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia lyhyestä kierrosta ja raskauden yrittämisestä / raskaaksi tulemisesta.
Kommentit (4)
Kiitos tsemppaavasta vastauksesta! Oma kierto on aina ollut lyhyt ja melko säännöllinen, mutta huomaan stressin myös vaikuttavan kierron alkamiseen. Ollaan nyt vasta 3 kuukautta yritetty ja käytin aluksi ovulaatioliuskoja tarkan ajankohdan selvittämiseen. Liuskat tuntui omalla kohdalla aiheuttavan kuitenkin vain lisää stressiä, niin päädyin jättämään ne pois. Ajattelin varata nyt perhesuunniteluneuvolaan ajan. Todella jännittävää ja pelottavaa. Toivotaan raskautta todella kovasti!
Ajattele niin, että sulla on enemmän mahiksia vuodessa raskautua kuin esim mulla. Ja mullahan kierto on taas 32pv. Siinä saa ihan tosissaan vahtia kalenteria, ettei missaa päiviä ;)
Vierailija kirjoitti:
Ajattele niin, että sulla on enemmän mahiksia vuodessa raskautua kuin esim mulla. Ja mullahan kierto on taas 32pv. Siinä saa ihan tosissaan vahtia kalenteria, ettei missaa päiviä ;)
Kiitos, täytyy yrittää ottaa se tältä kannalta! Oma kierto on niin lyhyt, että tuntuu että saa olla koko ajan kaiken varalta yrittämässä :D
Mulla ollut vajaa kymmenen vuotta 24 päivän mittainen kierto. Se lyheni itsekseen ikää kun tuli, mut mitään ongelmia ei ovuloinnissa eikä luteaalivaiheen pituudessa ollut, semmonen 12- 13 pv oviksesta menkkoihin. Säännöllinen kuin kello kierto on. Kaksi lasta olen kierron lyhenemisenkin jälkeen saanut:)
20 päivää on kyllä lyhyt, silloin ovulaation pitäisi tulla viimeistään kp 10, että raskaus onnistuisi ja munasolu pystyisi kiinnittymään kohdun limakalvolle. 10 päivän luteaalivaihe sillä voi vielä hyvinkin raskautua:)