En ymmärrä aikuisia ihmisiä, jotka juo ruuan kanssa maitoa
En tuomitse heitä enkä kiellä toki juomasta. Mutta tulee mieleen että henkilö on kyllä vähän jälkeenjäänyt mieleltään ja makutottumuksiltaan.
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:10"]
Mieluummin maitoa tai vettä ruokajuomaksi, kuin punaviintä/ kaljaa saati mehua.
[/quote]
Hashahahahahaha, ei luoja. VIINTÄ! :D :D :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:56"]Ensin nakkikastiketta suuhun ja maitoa perään. Sitten vasta alkaa pureskelu. Siis aikuiset ihmiset.
[/quote]
Yök! Pakko myöntää, olen samaa mieltä ap:n kanssa.
Maito EI ole terveellistä! Jopa punaviini on parempi valinta ruokajuomaksi, vesi tietysti paras.
Minä juon maitoa tiettyjen ruokien kanssa. Pizzan ja spaghetin kanssa ihan vain siksi, kun jotenkin se maku sopii. Mutta mausteisten ruokien kanssa juon maitoa siksi, että se lievittää suussa ruuan polttelua ja rauhoittaa myös vatsalaukkua mausteisen ruuan kanssa. Hieman vastaava tilanne on se, jos kyläpaikassa saan liian kitkerää kahvia joka tuntuu vatsassa ikävältä. Siihen ei auta muu kuin juoda vähän maitoa perään, ettei vatsa mene ihan kuralle.
Kai maito on tylsä juoma, jos on tottunut tissuttelemaan joka päivä.
Mä juon piimää, mitä se kertoo minusta, oi viisaista viisahin ap?
Juon ruuan kanssa aina kevytmaitoa. Maito maistuu hyvältä, ja siitä saa kalsiumia ja se on myös hampaiden kannalta veden lisäksi hyvä juoma. Mehut ja limsa sisältävät joko sokeria tai keinomakeuttajia, ja ovat siksi epäterveellisiä, lisäksi altistavat hampaita eroosiolle happamuudellaan. Viini ja olut maistuvat minusta pahalle, ja eivät sovi perinteisten ruokien kanssa. Lisäksi niissä on melko paljon kaloreita.
Ei kai nyt kukaan aikuinen juo. En tunne ketään tällasta. Voisko olla sitten jostain maalta...
Minä pidän maidosta ja kaikkein mieluiten juon rasvatonta maitoa ruoan kanssa. Ulkomailla tai ravintolassa muutenkin juon vettä, joskus viiniä. Mutta kotiruoan kanssa maito on parasta.
Miettikääpä muuten, juoko kaikki ranskalaiset välillä maitoa ruoan kanssa, tai just jotain lassia, koska pelkää olevansa juntteja kun aina me vaan tätä viiniä...
Oikeasti, miksette voi olla ylpeitä myös omasta ruokakulttuuristanne? Ja miksi pitäisi tykätä kaikista muiden kulttuurien ruoista? Miksi se on ansio sinänsä?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:11"]Minä pidän maidosta ja kaikkein mieluiten juon rasvatonta maitoa ruoan kanssa. Ulkomailla tai ravintolassa muutenkin juon vettä, joskus viiniä. Mutta kotiruoan kanssa maito on parasta.
Miettikääpä muuten, juoko kaikki ranskalaiset välillä maitoa ruoan kanssa, tai just jotain lassia, koska pelkää olevansa juntteja kun aina me vaan tätä viiniä...
Oikeasti, miksette voi olla ylpeitä myös omasta ruokakulttuuristanne? Ja miksi pitäisi tykätä kaikista muiden kulttuurien ruoista? Miksi se on ansio sinänsä?
[/quote]
Minä kyllä pidän monista suomalaisista ruuista, jotka on ihan itse laitettu eikä mitään hirveitä eineksiä mitä maidonjuoja-wt:t syövät. Ap
Miksi sinun olisi tarve sitä ymmärtää? Mä en ole oikein ikinä jaksanut ymmärätää sitä että minun pitäisi miettiä toisen valintoja niin että tietäisin ymmärränkö niitä vai en. Minulle riittää kyllä ymmärtämistä ihan omissa asioissani.
Minä olen paljasjalkainen suomalainen, ja elimistölläni sattuu olemaan kyky pilkkoa maitosokeria (kuten monilla skandinaaveilla). Tämä on ainutlaatuinen (ja selviytymisen kannalta edullinen) piirre ja todennäköisesti juuri se syy, miksi maitoa käytetään niin paljon näillä seuduilla.
Ap, miksi paheksut suomalaista kulttuuria? Miksi suomalainen ei voi käyttää monipuolisesti maitotuotteita, vaikka hänen kehonsa on varta vasten jalostunut käyttämään sitä? Olisiko sinusta hienoa, että ulkomaalaisessa, vaikkapa englantilaisessa keittokirjassa lukisi: "Suomi on maa, jossa ei ole omaa ruokakulttuuria. Juomatavoissa seurataan Italian ja Ranskan esimerkkiä, kun taas kansallisruoka kebab on omaksuttu lähi-idästä. Lisäksi Suomessa syödään paljon kiinalaista- ja myös Intialaista ruokaa."
Ensin nakkikastiketta suuhun ja maitoa perään. Sitten vasta alkaa pureskelu. Siis aikuiset ihmiset.