En ymmärrä aikuisia ihmisiä, jotka juo ruuan kanssa maitoa
En tuomitse heitä enkä kiellä toki juomasta. Mutta tulee mieleen että henkilö on kyllä vähän jälkeenjäänyt mieleltään ja makutottumuksiltaan.
Kommentit (73)
Maito on hyvä ruokajuoma. Kun syö tulista ruokaa,se neutralisoi maun kivasti. Lasi maitoa ja tuore korvapuusti-ihana makuelämys.
Kuivat korppikotkat jotka vahtivat jokaista suupalaa/vahtivat painoaan turhan tarkkaa ja jopa luulevat että maidonjuonti liittyy jotenkin ihmisen älykkyyteen,ovat mielisairaita.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:11"]No minkäs kanssa se maito tulisi sitten juoda...kerrothan toki?
[/quote]
Juo vaikka lämmitetty lasi ennen nukkumaanmenoa. Kerro sinä taas yksikin maa suomen ja ruotsin lisäksi, missä maitoa tarjotaan ruuan kanssa? En ole koskaan nähnyt tai kuullut tästä suomalaisten maalaistavasta.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:10"]Mitä sit pitäis?
[/quote]
Vettä.
Ja päivällisellä vaikka lasi viiniä. Mutta vettä pääasiassa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:12"]On sulla isot murheett:D kerron sulle salaisuuden, kaikilla ihmisillä ei ole samat ruokatottumukset tai sama maku. T. 22 v nainen joka joi tänään litran punaista maitoa
[/quote]
Ja painoa 22v naisella on?
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka saa muiden ruokajuomistakin jonkun ongelman.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:12"]On sulla isot murheett:D kerron sulle salaisuuden, kaikilla ihmisillä ei ole samat ruokatottumukset tai sama maku. T. 22 v nainen joka joi tänään litran punaista maitoa
[/quote]
Ja painoa 22v naisella on?
[/quote]
Itseasiassa rasvaton maito lihottaa enemmän kuin täysmaito. Empä osaa selittää miksi näin, mutta näin se vaan on.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:11"]No minkäs kanssa se maito tulisi sitten juoda...kerrothan toki?
[/quote]
Juo vaikka lämmitetty lasi ennen nukkumaanmenoa. Kerro sinä taas yksikin maa suomen ja ruotsin lisäksi, missä maitoa tarjotaan ruuan kanssa? En ole koskaan nähnyt tai kuullut tästä suomalaisten maalaistavasta.
[/quote]
Juo vaan yksinäsi lämmitetty lasi mutta miä juon lämmitetyn lasin mielellän nesteen kera mikä on lasin sisällä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:12"]On sulla isot murheett:D kerron sulle salaisuuden, kaikilla ihmisillä ei ole samat ruokatottumukset tai sama maku. T. 22 v nainen joka joi tänään litran punaista maitoa
[/quote]
Heh minäkin juon maitoa, mutta sinä kyllä varmaan olet aika "tukevahko" matami.
Harvemmin näkee sisäfileen kanssa maitoa kenenkään juovan. Perinteisiin suomalaisiin ruokalajeihin, kuten lihakeittoon tai nakkikastikkeeseen, maidon maku sen sijaan sopii. Myös ruisleivän, suklaan, salmiakin, korvapuustien, raparperin ja marjojen maku käy yhteen maidon kanssa.
En ymmärrä ap:n kaltaisia kuivakoita ihmisiä. Onko sun elämä hauskaa, kun jaksat stressata siitä mitä juot ruuan kanssa?
Minua ei kiinnosta, mitä missäkin maassa juodaan tai ei juoda (siinä mielessä, että se vaikuttaisi omiin käytäntöihini). Juon maitoa ruoan kanssa ja ilman ruokaa. Näin olen koko ikäni tehnyt ja tulen tekemään niin kauan, kuin maidon juominen on laillista ja sitä on saatavilla.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:11"]No minkäs kanssa se maito tulisi sitten juoda...kerrothan toki? [/quote] Juo vaikka lämmitetty lasi ennen nukkumaanmenoa. Kerro sinä taas yksikin maa suomen ja ruotsin lisäksi, missä maitoa tarjotaan ruuan kanssa? En ole koskaan nähnyt tai kuullut tästä suomalaisten maalaistavasta.
[/quote]
Miksi suomalaisten maalaistavat ovat huonompia kuin vaikka italialaisten maalaistavat?
Muutamien ruokien kanssa maito on ehdoton lisuke: mustamakkara, perunapiirakat ja Saarioisen jauhelihapitsa. Ja siis vain näiden.
Kyllä miä vaan olen juonut maitoa sisäfileenkin kanssa ja eikä makukaan karmea ollut.
Mä en siedä alkoholia ja vesi on tylsää ruuan kanssa.
Joten juon maitoa, nyt ja aina.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"]Maito ei ole tarkoitettu ihmisten juomaksi. Se on tarkoitettu VASIKALLE. Aikuisena lehmätkään eivät enää juo maitoa, samoin kuten ihmiset eivät juo rintamaitoa aikuisina. Ainoa syy minkä takia ihmiset voivat nykyisin juoda lehmän maitoa ilman sairauksia on pastörointi (ja laktoosin pilkkominen/poistaminen). Eikö sekin jo kerro jotain, että suurimmalla osalla maailman väestöstä on laktoosi-intoleranssi? Ja eikö ole luonnotonta juoda toisen lajin maitoa muutenkin?
Toki kaikki saavat juoda mitä haluavat ja myönnän kyllä, että maidon maku sopii hyvin yhteen monien ruokien kanssa (vaikka en itse enää maitoa käytäkään). Ihan vilpittömästi vaan ihmettelen maidon kulutusta ja olisi mielenkiintoista lukea myös muiden näkemyksiä tähän ja saada lisää tietoa.
[/quote] Lehmät eivät myöskään syö lihaa, mutta esimerkiksi kissa, tai koira vetää kyllä kulhollisen maitoa naamaansa ja niin vetää ihminenkin.
Sitä paitsi jos maito on tavallista maitoa (ei siis laktoositonta, tai vähälaktoositonta) niin siitä ei ole laktoosia pilkottu. Ja sitä suurin osa suomalaisista juo, itseni mukaan lukien. Mitä pastörointiin tulee, niin et sinä esimerkiksi sikaa, broileria, tai jauhettua lihaakaan voi syödä ilman sairauksia kuumentamatta. Joku roti noille aivan älyttömille perusteluille nyt. Ai niin ja olen muuten ihan syntyjäni kaupunkilainen.
Mitä mieltä olet muuten maidon ja maitotuotteiden käytöstä? Ovatko parmesaania pastansa päälle raastavat mielestäsi myös jälkeenjääneitä? Entäs rahkaa aamiaiseksi puputtavat?
Minä taas en ymmärrä miksi joku pilaa hyvän ruuan vedellä, se laimentaa ruuan maun vetiseksi, jos ei muuta ole ruuan kanssa kuin vettä, syön kuiviltaan. Jonkun pitsan ja hampurilaisen kanssa sopii cokis, mutta olut joka on pelkkää pahaa hiivalitkua ei sovi minkään kanssa, se on juomakelvotonta jo muutenkin, samoin viini, viini on vaan pilaantunutta mehua, muorin mehut joskus kävi kellarissa, ja ne maistui sitten viiniltä, ei todellakaan sovi ruuan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:18"]Harvemmin näkee sisäfileen kanssa maitoa kenenkään juovan. Perinteisiin suomalaisiin ruokalajeihin, kuten lihakeittoon tai nakkikastikkeeseen, maidon maku sen sijaan sopii. Myös ruisleivän, suklaan, salmiakin, korvapuustien, raparperin ja marjojen maku käy yhteen maidon kanssa.
[/quote]
Tämä on hyvä vastaus. En ole samaa mieltä kaikesta, esimerkiksi siitä että lihakeittoon sopisi maito, mutta korvapuusteistä olen oikein samaa mieltä. Mutta ne eivät olekaan sitä ruokaa mistä tässä puhuin. En kyllä ymmärrä ihmisiä jotka ylipäätään syövät nakkikastikettakaan, hirveää mautonta sotkua. Ap
On sulla isot murheett:D kerron sulle salaisuuden, kaikilla ihmisillä ei ole samat ruokatottumukset tai sama maku. T. 22 v nainen joka joi tänään litran punaista maitoa