Mistä johtuu, että virtsa on muuttunut kirkkaan keltaiseksi, kun ennen
se oli melkein lähes väritöntä.? Juon yhtä paljon, ja ongelma onkin välillä ollut liika vedenjuonti..
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:11"]Voisiko porkkana olla syynä? Huomasin että olen alkanut syömään sitä ttodella paljon muutama viikko sitten. :D
[/quote]
Voi. Jos tarpeeksi syö myös ihon väri muuttuu
vitamiinit. Ite huomannut että esim sillon kun syön monivitamiineja niin virtsa vaaleaa ja kirkasta
Oon kyllä syönyt jo kauan vitamiineja, ja noista ainakin b-vitamiini värjää voimakkaasti, mutta ennen se värjätynyt pissa on tullut parilla kerralla ja sitten taas haaleaa.. nyt olen muutaman päivän pitänyt b-vitamiinista taukoa
Niin ja lisäksi varsinkin aamuisin pissa haisee tosi voimakkaalle ja välillä aina on outoja kipuja jossain tuolla alapäässä
Juotko paljon kahvia? Jos itse juon aamulla 2 kuppia kahvia niin pissa on tummempaa ja jopa haisee kahvilta eli olen tullut siihen tulokseen että minulle riittää 1 kuppi ;)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:31"]Juotko paljon kahvia? Jos itse juon aamulla 2 kuppia kahvia niin pissa on tummempaa ja jopa haisee kahvilta eli olen tullut siihen tulokseen että minulle riittää 1 kuppi ;)
[/quote]
Käyn pissalla ennen kuin juon kahvia :) ei siis siitä johdu..
Maksavika? Raskaana? Koetas googlata...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:34"]Maksavika? Raskaana? Koetas googlata...
[/quote]
En voi olla raskaana, ellen puolukasta tullut kun pari viikkoa sitten söin. En käytä alkoholia joten maksaongelmat epätodennäköisiä?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:34"]Maksavika? Raskaana? Koetas googlata... [/quote] En voi olla raskaana, ellen puolukasta tullut kun pari viikkoa sitten söin. En käytä alkoholia joten maksaongelmat epätodennäköisiä?
[/quote]Maksaongelmille on lukemattomia muita syitä alkoholin lisäksi. Veikkaan bilirubiiniarvojen olevan koholla. Kellertävätkö silmien valkuaiset?
Virtsan värjäytyminen on normaalia. Todella kova janontunne pidempään jatkuvasta juomisesta huolimatta, hyvin tiheä vessassakäynti ja heräily sitä varten olisi asia, josta on hyvä käydä lääkärillä. Juoda joka tapauksessa pitää, jos virtsa ei ole laimentunut. Flunssa voi lisätä aineenvaihduntaa, mutta podempään jatkuessa on hyvä varmistaa, ettei ole mm. diabetes mellitus, diabetes insipidus (aivan eri asiat).
Voisiko porkkana olla syynä? Huomasin että olen alkanut syömään sitä ttodella paljon muutama viikko sitten. :D
Up