perheen kanssa lomalle keväällä 2016
Tarkoitus olisi päästä matkalle 1.4-30.5 välisenä aikana, viikoksi. Lämmintä täytyisi olla uimaan päästä, matkaan lähdössä 2 aikuista ja lapset 2v ja 5v.
Mitä kohteita suosittelet? Mikä matkatoimisto jyrää muut? :)
Kommentit (12)
Rodos, toukokuussa jo lämmin ja kiva lapsiperhekohde.
Hmm.. 2500e siis pelkkään matkaan. Muut kulut sitten erikseen :) mies ja lapset ensi kertaa ulkomaille (ja lentokoneeseen) , itse olen reissannut enemmän.
Ap
Tuohon aikaan vedet on vielä kylmiä Euroopassa, ei uiminen mikään ilo ole.
Juuri tuona aikana kesä tekee tuloaan Välimerellä. Huhtikuun alussa voi olla vielä viileää, mutta toukokuu on paras mahdollinen. Itse pidän saarista: Corsica, Sardinia, Menorca.
Toukokuukin onnistuu hyvin matkusteluun :) varmasti perhe haluaa uimaan ja rannalle. Thaimaahan haluaisin mutta pitkä lentomatka 3 ensikertalaisen kanssa ei houkuta yhtään.. kaikkien pitäisi edes vähän nauttia matkasta :)
Onko matkatoimistoissa jotain, mitä voisi suositella?
Ap
Mallorca toukokuussa on aivan ihana. Kesä mutta ei liian kuuma. Alcudia on kiva ja rauhallinen kohde lapsiperheille. Joksikin päiväksi kannattaa vuokrata auto ja kiertää saarta.
Toukokuussa menisin Kreetalle tai Kyprokselle. Mikähän noilla saarilla on pakolaistilanne?
kreetalla ei ainakaan neljä viikkoa sitten näkynyt yhtäkään pakolaista.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:13"]
Tuohon aikaan vedet on vielä kylmiä Euroopassa, ei uiminen mikään ilo ole.
[/quote]
Lämmitetyssä sisäaltaassa voi uida, jos ei meressä tarkene.
Toukokuu on hyvä aika matkustaa Kreetalle ja siellä on ollut tähän asti hyvin rauhallista. Pakolaistilanne kuitenkin muuttuu nopeasti, keväästä ei voi vielä tietää. Kreetallakin on pakolaisia, mutta tällä hetkellä määrät ovat hyvin pieniä, saaren sijainnin vuoksi pakolaiset tulevat laivoilla etelästä ja etelärannikolta pakolaiset siirretään mantereelle. He eivät jää saarelle pitkäksi ajaksi.
Lähimatka kotimaassa. Ympäristö kiittää. Lentomatkailusta karseat hiilidioksidipäästöt.
Menorca on aivan ihana, pari isoa kaupunkia, mutta luonto mahtava. Paljon rauhallisiakin "virgin beacheja". Snorkkelit mukaan! Mut jos tykkää olla turistien seassa, niin sitten Mallorca - toisaalta Kypros ja Turkki lämpösempiä toukokuussa. Huhtikuussa vielä vähän liian vaihtelevat/viileät säät.
Heitä nyt vielä budjetti, ettei teille ehdoteta jotain Malediiveja.