Alapäässä koko ajan tulehduksia.. Millä loppumaan?
Viikko sit lopetin antibioottikuurin bakteerivagioosiin, nyt alko taas haisemaan ja kutisemaan. En tiiä onko tää samaa nyt vai hiivaa..
Voisko tätä ehkästä jollain? Vai onko tähän jotain estolääkitystä? Kokemuksia?
Kommentit (39)
Kannattaa ehottomasti vaihtaa pyykinpesuaineet herkkäihoisille tarkoitetuiksi ja muutenkin tarkastaa ettei tule laitettua liikaa niitä pulvereita. Ehdottomasti puuvillaiset alushousut ja öisin täytyy alapään antaa tuulettua. Ihosaippuat heivaisin myös mäkeen ja vaihtaisin tilalle kristallisuolan (ei siis tarkoitus ole sillä pestä alapäätä) ja siteiden yms sijasta käyttöön kuukuppi. Tossa nyt tulee ekat mieleen mitkä itellä on auttanut :)
Ja ei yhtään tippaa spermaa sinne toosaan ennenkuin on parantunut kuntoon eli kondomit käyttöön. Ja nuku pylly paljaana. Pese etikkavedellä.
Minulla on 2 asiaa mitkä aiheuttaa välittömästi kutinaa.
1. Sperma
2. Uimahalli tai kylpylä...siis se altaan vesi.
Mee yksityiselle kynekologille ja pyydä 10 päivän kuuri flagyl compia ja 4 viikon kuuri siihen perään fluconazolia. Ei ole heinäkuun jälkeen ollu hiivaa ja sitä edellisen kerran sain helmikuussa pahan kierteen, mikä ei lähtenyt minkäänlaissilla lääkkeillä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:01"]Mun piti just tulla tätä kysymään. Eli hiivaa ja bakteerivaginoosia yhtäaikaa ja hiivaan ei ainakaan diflucan auttanut. Huomenna alkaa bakteerivaginolsitaistelu. Nyt 40 v. Ennen ei ole ollut mitään. Miks nyt kaikkea? Ei ole ollut lääkekuureja tai mitään syytä.
[/quote]
Onko mies hoidattanut myöskin itsensä? Elle, niin esim.hiivakierre vain jatkuu
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:53"]
Harrastaako miehesi kakkoseen laittoa, sulle tai jollekkin muulle?
[/quote]
Mene lääkäriin! Toi ei ole enää normaalia. Laskun voi maksaa myös osissa useinmiten.
Mulla ollut sama ongelma mut oo päässyt eroon nyt, onneksi! Aina yhdynnän jälkeen yöksi alakertaan maitohappobakteeri, samoin myös silloin jos yhtään tuntuu et vois olla tulehdus tulossa. Parhaita on ne iSay:n kapselit, niissä kai karpaloakin mukana. Muuten oon käyttäny ratiopharmin kapseleita. Edellinen ab-uuri viime vuonna :)!
Kiitos paljon teille vastauksista. Olen siis 20-vuotias jos sillä jollekin oli merkitystä. Kävin äsken ostamassa apteekista suun kautta otettavan Fluconazol Sandoz -nimisen lääkkeen ja kylkeen Multi-Gyn "intiimivaahtoa". Oli saman merkkistä geeliäkin, joka ois kuulemma vielä vaahtoakin parempi mutta opiskelijabudjetilla ei pystyny ostamaan sitä nyt..
Kokeilen vielä sitä geeliä jos tää tulee uudestaan (oletan et toi tabletti vie tän taas pois).
.
On ne pirun ongelmat meillä naisillakin... :D
Ap
Harrastaako miehesi kakkoseen laittoa, sulle tai jollekkin muulle?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:53"]Harrastaako miehesi kakkoseen laittoa, sulle tai jollekkin muulle?
[/quote]
Ei mulle, enkä jaksa uskoa että kellekkään muullekkaan.
Ap
Moi, nuo lääkekuurit voivat tosiaan tehdä sen, että ns luontainen bakteeritasapaino häiriintyy pahoin, joten tuollainen tulehduskierre ei ole mikään ihme. Minullakin oli tuollainen sinun ikäisenäsi, olin jo epätoivoinen..Poikakaverillani (myöh aviomiehellä) on diabetes ja YTHS:n gynen kanssa tuli asiasta jotenkin sattumalta puhetta..diabetes voi ylläpitää hiivajuttuja myös miehellä. Joten sanon saman neuvon kuin nuo edellisetkin, jos mies löytyy, niin kannattaa kyllä hoidattaa hänetkin.
Usein Gefilus-mehu on auttanut tuohon ongelmaan, kannattaa kokeilla. Ja siis sitä mehua nautitaan ihan suun kautta..
Ed jatkaa vielä..esim sekin auttoi, että laitoin alushousuvalikoimani kokonaan uusiksi, puuvillaiset alushousut hengittävät enemmän ja pese ne 60 asteessa. Älä käytä liian tiukkoja vaatteita ym.
Pesetkö takapuolen kunnolla kakkoshädän jälkeen? Se oikeasti unohtuu monilta. Tai vähintään suihkussa se pitää pestä kunnolla.
Mulle tulee joka kerta emätintulehdus tai virtsatietulehdus jos harrastetaan seksiä takaapäin asennossa. Ei auta pesut ennen ja jälkeen yhtään mitään. Miksi??
Minulla oli sama ongelma, sperma todellakin muuttaa phta ja aiheuttaa tuon. Tässä ainoa keino joka minulla auttoi:
EI missään tapauksessa saa pestä vedellä sisältä, ulkoa vain apteekin intiimisaippualla. Sitten suun kautta Flagyl-kuuri (tai pari). On tosi tujua, ei saa esim juoda alkoholia heti kuurin jälkeenkään. Saman aikaisesti suun kautta gefilus maitohappobakteereiden vahvinta versiota tupla-annos ja emättimeen sinne tarkoitettuja kapseleita. Kun kuuri loppuu, jatkat pari vk vielä molempia maitohappobakteereita. Sitten siirrytään ylläpitoon, joka seksikerran jälkeen alapäähän kapseli ja tarvittaessa seuraavanakin päivänä. Suun kautta joka pv. Aina jos tuntuu oireen tynkää niin alapäähän kapseli. Tämä oikeasti auttoi vuoden kierteeseen, nyt monta vuotta jo ilman tulehduksia.
Valmarinia saa myös luontaistuotekaupoista, luultavasti edullisemmin kuin apteekista.
Kai sinä olet jo jättänyt saippuan pois pimpsan pesusta. Pelkällä vedellä vaan pesut etkä lutraa liian kauaa. Vesi nimittäin kuivattaa ihoa > kutittaa.
Mäkin suosittelen jugurttia tai viiliä, mutta ei kyllä sidettä kannata laittaa, koska se hautoo. Tavalliset alkkarit riittää.
Ei ole tarkoitus mainostaa saati sitten painostaa, mutta jostain syystä sen jälkeen kun on ollut kuvioissa (suomi)mies jolta on poistettu esinahka niin eipä ole tullut mitään kutinoita tai hiivareita. En tiedä mistä moinen johtuu. Kuitenkin hyvä hygienia on ollut niillä esinahallisillakin. Eli ympärileikatut miehet hoi, ainakin yksi nainen antaa plussat teille. Ja loput 99% (?) luonnontilassa olevat, hyviä ootte tekin... Mutta ette minulle ;)
No tuskinpa pistät miesytävääsi esinahan poistoon joten kävisikö sekä sinulle että miehellesi kondonmin käyttö jonkin aikaa, ihan kokeilumielessä? Eiväthän ne kivoja ole mutta jos kuitenkin yrittäisitte? Vieläpä nimenomaan lateksittomia kondomeita suosien, koska kukapa normaalien kondomien inhottavasta kumin hajusta tykkäisi? Itse ainakin inhoan sitä ja kun se haju vielä tarttuu eikä lähde kovin nopeasti pois.
Anna "sille" luonnonjugurttia tai piimää.