Voisiko tarkistaa eläkkeiden saajien eläkeperusteita välillä?
Eräskin pelkkä yo-pohjainen skitsosairaseläkeläinen, peräkamaripoitsu toimii iäkkäiden vanhempiensa kuskina, voisiko tarkistaa hänen eläkeperustettaan välillä tarkemmalla kammalla? Jospa hänestä olisi vaikkapa taksikuskin hommiin, kun kerta pystyy vanhempiensa autolla kuskina toimimaan milloin minnekin huvimatkoillekin?
Kommentit (14)
On aivan täysin erilainen asia kuljettaa sukulaisia, kavereita kuin tuntemattomia ihmisiä. Se että joku kykenee kuljettamaan sukulaisia, kavereita ei tarkoita sitä että hän varmasti kykenisi kuljettamaan tuntemattomia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 16:25"]
On aivan täysin erilainen asia kuljettaa sukulaisia, kavereita kuin tuntemattomia ihmisiä. Se että joku kykenee kuljettamaan sukulaisia, kavereita ei tarkoita sitä että hän varmasti kykenisi kuljettamaan tuntemattomia ihmisiä.
[/quote] Voi helvatta, jos pystyy ylipäätänsä ajamaan autoa ja kuljettamaan omia vanhempiaan, niin mikä estäisi kuljettamasta muita ihmisiä paikasta toiseen? Ihmettelenpä vaan, että tämäkään tyyppi ei ole sairalaahoidossa ollut päivääkään, mutta niin vaan on laskettu eläkepäivilleen päivääkään kuntouttavaa työtä edes kokeilematta kunnolla? Sellaista se on kun rikkailla vanhemmilla on oikein perhelääkäri, joka on isosta rahasta kirjoitellut eläkelausunnon myös perheen toiselle lähisukulaiselleen. Nyt sitten vaan hengaillaan omien harrastustensa parissa, ja muut maksavat veroja sekä tekevät töitä, että nämä vapaamatkustajat voivat elellä toisten siivellä leveää elämäänsä, mukamas niin kipeenä, mutta kumma kyllä ei tahtia haittaa, kun on kyse harrastustoiminnasta miltei päivittäin.
Voi hyvänen aika tuota kateuden määrää! Lääkäri kirjoittaa lausunnon ja jokainen tekee siihen itse hakemuksen, mutta eläkeyhtiön lääkäri tekee päätöksen. Miten sinä muka noin tarkasti tiedät toisten asiat? Oletko ihan päässyt lukemaan kaikki lausunnot vai omasta päästäsikö kaiken olet keksinyt? Itse et ole tarpeeksi sairas päästäksesi eläkkeelle, siitä se on nyt kyse.
Miten sattuikin, kun tiedän erään työkaverini veljen lojuneen jo vuosia sairaseläkkeellä, vaikka on vieläkin työikäisten joukkkoon kuuluva, jos ei olisi saanut eläkelausuntoaan varakkaiden vanhempiensa kustantaessa senkin. Työkaverini on joskus maininnut olevansa kade, kun veljensä tilailee kalliita tavaroita nettiverkkokaupoista ja käy syömässä vanhempiensa kanssa toisissa kaupungeissa ravintoloissa reissuillaan. Vanhemmat maksavat kaiken asumisesta lähtien tälle työkaverin veljelle, jonka ei tarvitse kättäänkään nostaa, kun on päästään niin pipi, mut olen vaan ihmetellyt, että miksi ei tälläistä ihmistä edes yritetä hoitaa kuntoon?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 16:58"]Miten sattuikin, kun tiedän erään työkaverini veljen lojuneen jo vuosia sairaseläkkeellä, vaikka on vieläkin työikäisten joukkkoon kuuluva, jos ei olisi saanut eläkelausuntoaan varakkaiden vanhempiensa kustantaessa senkin. Työkaverini on joskus maininnut olevansa kade, kun veljensä tilailee kalliita tavaroita nettiverkkokaupoista ja käy syömässä vanhempiensa kanssa toisissa kaupungeissa ravintoloissa reissuillaan. Vanhemmat maksavat kaiken asumisesta lähtien tälle työkaverin veljelle, jonka ei tarvitse kättäänkään nostaa, kun on päästään niin pipi, mut olen vaan ihmetellyt, että miksi ei tälläistä ihmistä edes yritetä hoitaa kuntoon?
[/quote]
Saahan ne vanhemmat maksaa, parempi että maksavat kuin yhteiskunta. Miten joku voi olla kateellinen ihmiselle, joka on täysin riippuvainen vanhemmistaan eikä voi perustaa edes perhettä?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 16:58"]
Haluatko hänet taksikuskiksesi?
[/quote]
Samaa mietin. Ehkä voisi mennä koulukuljetuksiin.
Ei se B-lausunnon kirjoittava lääkäri sitä eläkettä päätä, hän toteaa työkyvyttömyyden. Vakuutusyhtiön ja KELA:n asiantuntijat taas saattavat olla ihan toista mieltä vaikka eivät edes ole potilasta tavanneet. Ihan on omaa kokemusta.
T.toistaiseksi eläkeläinen, sitä ennen 8 v kuntoutustuella. Sitä hain aina puolen vuoden välein,
Sinä et ap tiedä kyseisen henkilön elämästä ja sairauksien vaikutuksista päivittäiseen toimintakykyyn yhtään mitään. Pelkästään se että voi ajaa autolla ei kerro yhtään mitään.
Tavallaan ymmärrän ap:n pointin. Hiljattain seurasin läheiseni yritystä päästä eläkkeelle, sairas 6-kymppinen, joka tarvitsi keppiä kävelyyn, eikä meinattu kirjoittaa lausuntoa. Sitten tuntuu, että jotkut pääsee tuosta vaan.
Itse sain eläkepaperit 31 vuotiaana masennuksen ja pakko-oireisen häiriön takia. Olen käynyt autolla, jopa Tanskassa saakka, kyydissä oli äitini, veljeni ja hänen vaimonsa. Nautin kyllä siitä reissusta ja autolla ajamisesta, vaikka melkein koko matkan ajan mietin " ONKOHAN SE OVI KIINNI! JÄIKÖHÄN SE SAUNA PÄÄLLE ... saunaa ei lämmitetty viikkoihin. "
On aivan eriasia matkustaa perheen kanssa kuin olla kuskina aivan vieraille ihmisille. Ja minun eläke on minun ja eläkeyhtiön sekä lääkärin välinen asia. Eikä tule muuttumaan miksikään.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 16:25"]
[/quote] Miten olisi sitten eläinkuljettajana? Kun ei ihmiset käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
05.10.2015 klo 16:58
Miten sattuikin, kun tiedän erään työkaverini veljen lojuneen jo vuosia sairaseläkkeellä, vaikka on vieläkin työikäisten joukkkoon kuuluva, jos ei olisi saanut eläkelausuntoaan varakkaiden vanhempiensa kustantaessa senkin. Työkaverini on joskus maininnut olevansa kade, kun veljensä tilailee kalliita tavaroita nettiverkkokaupoista ja käy syömässä vanhempiensa kanssa toisissa kaupungeissa ravintoloissa reissuillaan. Vanhemmat maksavat kaiken asumisesta lähtien tälle työkaverin veljelle, jonka ei tarvitse kättäänkään nostaa, kun on päästään niin pipi, mut olen vaan ihmetellyt, että miksi ei tälläistä ihmistä edes yritetä hoitaa kuntoon?Saahan ne vanhemmat maksaa, parempi että maksavat kuin yhteiskunta. Miten joku voi olla kateellinen ihmiselle, joka on täysin riippuvainen vanhemmistaan eikä voi perustaa edes perhettä?
:) tuo viimeinen lause pisti silmääni, että kun kyseinen peräkamarissa asuva aikuinen mies ei ole pystynyt perustamaan perhettä, voi, voi, onhan tässä valtiossa paljon muitakin sinkkuja, jotka käyvät töissä vakituisesti, ja eivät ole sattuneet löytämään sopivaa kumppania, jonka kanssa olisi perustanut perheen. Mutta antaa olla. Eihän sille minkään voi, jos viiraa, niin viiraa.
Perinjuurin outoa, että tässä valtiossa rikkaiden vanhempien pentu pääsee tosta vaan työkyvyttömyyseläkkeelle, kun vanhemmilla on varallisuutta maksaa yksityislääkärille poikansa eläkkeelle pääsynsä lausunnosta.
Pitäisköhän alkaa viiltää itseään haavoille ja puhua puputtamaan itsekseen, niin pääsisi eläkepäiville, eikä tarvitsisi kituuttaa työmarkkinatuella, vaikka on monia fyysisiä sairauksia päällä, muttei päästetä kuitenkaan eläkkeelle, prkl!!!!!!