Mitä teen kun kissa moukuu aamuyöllä ruokaa?
Jos vähänkin liikahtaa sängyssä niin kissa syöksyy aamuyöllä oven taakse, koputtaa ja moukuu vaikka tunnin. Mies valittaa ettei voi nukkua.
Kissa pyytää siis ruokaa. Sillä on aina vettä ja kuivaruokaa mutta se ei syö kuivaruokaa.
Se odottaa märkäruokaa.
Mitä teen ettei se mou u yöllä?
Klo 7 nousen ja annan ruokaa.
Kommentit (27)
Ok mä yritän! Menen kohta sänkyyn ja laitan 200 g yöruokaa kuppiin.
Ap
Kissa on yöeläin se mouruaa seuraa, kun oveenkin koputtelee.
Voi olla myös juoksu alkamassa. Ei ne kyllä keskellä yötä ruokaa vaadi, jos päivällä saa tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:04"]
Mitä jos se hotkii kaiken ja yrjöää kodin täyteen :/
[/quote]
No tekeekö se yleensä niin? Tuskin.
[/quote]
Näin. Kissat harvemmin hotkivat ruokaa niin kuin koirat vaan syövät vatsan täyteen ja jättävät loput kippoon.
[/quote]
Kyllä minun kissani hotki ja oksensi ja siksi sille piti annostella hyvin pieniä annoksia että se söisi vähän rauhanomaisemmin eikä laatottaisi lattioita päivittäin. RIP rakkaani<3
Älä koskaan anna sille ruokaa, jos se mouruaa. Anna ruokaa vain ruoka-aikaan kun se on ollut jonkin aikaa hiljaa. Yöllä älä reagoi siihen mitenkään. Osta miehelle korvatulpat.
Anna sille illalla tukevampaa ruokaa joka pitää paremmin nälkää, mutta kohtuullinen määrä. Esim. lihaa. Älä ala muutoin sitä ruokkimaan yöllä. Voi olla myös seuran tarpeessa.
Minun kissani teki vuoden samaa. Hermojahan se kyselee mutta piti kylmästi jättää huomiotta. Kun se huuto alkoi piti vaan näytellä nukkuvaa, muuten innostui pienestäkin äänestä kahta kauheammin. Sillä oli myös tapana puraista varpaista. Mutta kun sinnikkäästi yöllä jätti huomioimatta ihan täysin se lopulta luovutti. Nyt saa nukkua rauhassa. Tosin hoidossa tuo veijari kuulemman jatkaa vielä samaa shouta kun äitikin kuudelta nousee antamaan sitä ruokaa jotta vaikenis.
Anna reilusti märkäruokaa illalla juuri ennen kuin käytte nukkumaan. Jospa sitten riittäisi aamuun asti. Tai sitten nouse silloin aamuyöllä ruokkimaan kissa ja mene takaisin sänkyyn vielä. Kissat eivät yleensä hotki ruokaa kerralla paljon, vaan käyvät syömässä usein pieniä annoksia.