Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun kissa moukuu aamuyöllä ruokaa?

Vierailija
04.10.2015 |

Jos vähänkin liikahtaa sängyssä niin kissa syöksyy aamuyöllä oven taakse, koputtaa ja moukuu vaikka tunnin. Mies valittaa ettei voi nukkua.
Kissa pyytää siis ruokaa. Sillä on aina vettä ja kuivaruokaa mutta se ei syö kuivaruokaa.
Se odottaa märkäruokaa.
Mitä teen ettei se mou u yöllä?
Klo 7 nousen ja annan ruokaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuiskohan sille kuivattu kala tai vaikka liha yöllä? Ainakin sellaisia kuivakuoreita on myyty eläintarvikeliikkeissä.

Vierailija
2/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalle ei kannata antaa heti aamulla ruokaa. Kissa oppii siihen, että nyt kun emäntä nousee sängystä, heti täyttyy ruokakuppi. Ehdollistuu tähän ja yrittää saada emännän hereille. Raksuja ja vettä on tietenkin koko ajan saatavilla. 

Parempi niin, ettei kissa ehdollistu liian rutiininomaisiin ruoka-aikoihin. Itse annan ruokaa eri aikoihin. Tämä on hyvä siksikin, että jos jos olen poissa ja kissansyöttäjä käy, ei kissa kärsi aikataulunmuutoksista. 

Omillani on muuten omat vuorokausirytminsä: aamupäivä käytännössä nukkuvat, iltayö on yhtä jymyämistä. Mutta se on kissojen elämää. Nyt ovat yhdeksänvuotiaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan alusta asti ottanut tavaksi, että annan ruokaa vasta oltuani hereillä 1-2 tuntia. Näin kissa ei tule aamulla hyppimään päälle. Yleensä ruokin sen yhdeksältä aamulla ja yhdeksältä illalla. Sekä kuivaruokaa sillä on aina. Kuivaruoka maistuu hyvin, eli ehkä ap:n kannattaisi kokeilla uusia raksuja? Mä käytän Applawsin raksuja. Eivät ole kalliita, kun tilaa Saksasta ison säkin. Niissä on 80% lihapitoisuus, niin varmasti kelpaa useimmille kissoille.

Vierailija
4/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä märkä annetaan nimenomaan illalla ennen nukkumaanmenoa, koska muuten ton katin mouruumisest ei tule mitään. Päivisin sitten syö raksuja.

Vierailija
5/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ruiskautan kissoja pumppupullolla, jos mekastavat öisin. Pullo on aina sängyn vierellä. Paha tosin ruiskautella, jos kissa on oven takana. Hyödytön neuvoni on siis tämä, olkaa hyvä.

Vierailija
6/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos et koskaan antaisi sille ruokaa heti herättyäsi. Kissa oppisi, että sun herättäminen ei auta. Anna aina vasta ennen kuin lähdet töihin. Eli vaikka tunnin päästä heräämisestäsi.

Kissa ei vyötyisi sun herättämisestä mitenkään ja oppisibsen.

Vierailija
7/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laittanut kissan kylppäriin. Kyllähän se sen oven takana sitten aikansa mekastaa, mutta lopettaa kyllä jossain vaiheessa. Muu ei oikein tunnu auttavan. Jos en nouse mouruamiseen ja ovien raapimiseen, se alkaa tiputtelemaan tavaroita lattialle. Tuntuu se muistavan tuon kylppärikomennuksen, aika harvoin nykyään enää mekastaa öisin. Ja tietenkin pitää laittaa tarpeeksi ruokaa illalla kippoon, kuivaruokaa tyyppi ei syö ollenkaan.

Vierailija
8/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isket kissaa paksulla kirjalla ja seuraavana aamuna viet kissan lääkärille piikille. Vihaan kissoja.

Vierailija
9/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii säännölliset ruoka-ajat. Kissa tosin tulee huutamaan klo 9 jos ruokaa ei näy ja ollaan nukkumassa. Se ei tosin haittaa, koska joutaahan tuota jo yhdeksältä nousemaan. Kissa tosin luovuttaa nopeasti jos ruokaa ei näy ja se antaa noin tunnun lisäaikaa nukkua :D kissa oppii tietyt kellonajat kuten koirakin.

Vierailija
10/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kylmästi yöksi talon toiseen päähän ja suljen välioven. Ruokaa tietty jätän, mutta en vaan kestä sitä että kissa alkaa aina aamuöisin olemaan seuraa ja sitä sun tätä vailla. Keskustelkoon itsensä kanssa ne tunnit, kyllä pärjää. En minäkään mene päivisin sitä hereille tökkimään.

Vierailija
11/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa tekee tota samaa vaikka ois mitä ruokaa tarjolla. Rauhottuu kun menee osoittamaan ruokakuppia -.- vittu mitä urpoja

Vierailija
12/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:34"]

Maistuiskohan sille kuivattu kala tai vaikka liha yöllä? Ainakin sellaisia kuivakuoreita on myyty eläintarvikeliikkeissä.

[/quote]

Kuivakuoreissa on kuule niin tanakka impeni tuoksu, että en suosittele. Ulkotarjoiluun ainoastaan.

Vierailija
13/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä kunnon lihaa ennen nukkumaanmenoa, siis ihan raakoja lihanpaloja lihatiskiltä. Pysyy kissa täyteläisempänä pidempään

Vierailija
14/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:04"]

Mitä jos se hotkii kaiken ja yrjöää kodin täyteen :/

[/quote]

No tekeekö se yleensä niin? Tuskin.

[/quote]

Näin. Kissat harvemmin hotkivat ruokaa niin kuin koirat vaan syövät vatsan täyteen ja jättävät loput kippoon. 
[/quote]

Mun kissa ainakin hotkii ja huutaa ruokaa klo 4 vaikka illalla olis saanu 2 pussia.

Vierailija
15/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:07"] [quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:04"] Mitä jos se hotkii kaiken ja yrjöää kodin täyteen :/ [/quote] No tekeekö se yleensä niin? Tuskin. [/quote] Näin. Kissat harvemmin hotkivat ruokaa niin kuin koirat vaan syövät vatsan täyteen ja jättävät loput kippoon.  [/quote] Mun kissa ainakin hotkii ja huutaa ruokaa klo 4 vaikka illalla olis saanu 2 pussia.

[/quote]

syöttäkää kunnon lihaa eikä mitään pehmeitä märkäruokia.

se on sama ku yrittäs nälkään syödä valkosta pehmeetä leipää. ei se kauaa pidä mahaa täytenä

Vierailija
16/27 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ennen nukkumaanmenoa vähän reilummin ruokaa kippoon. 

Vierailija
17/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
19/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 00:07"]

[/quote]

[/quote]

Näin. Kissat harvemmin hotkivat ruokaa niin kuin koirat vaan syövät vatsan täyteen ja jättävät loput kippoon. 

Vierailija
20/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pihalle ja päästä aamulla takaisin kun heräät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme