Tajusin vasta nyt että kaveriporukkamme on vain hauskanpitoa varten
Oltiin viettämässä iltaa isolla porukalla ja mä en päässyt oikeen fiilikseen, elämäntilanne mutkainen ja mahtuu surua ja murhetta tähän kevääseen. No, yritin kuitenkin tsempata ja pitää hauskaa. Kuitenkaan mua ei otettu messiin samalla tavalla kuin muita, koin että minut haluttiin muualle pilaamasta tunnelmaa. Vain koska en juonut kaksin käsin enkä nauranut aina muitten mukana, vetäydyin illan aikana välillä yksin, mutta palasin aina hymy huulilla takaisin muitten seuraan.
Yhdellä miehellä meni hermot kun ilmoitin että voisin lähteä kotiin kun ei oikein nyt lähe... Hän tiuskaisi kuuluvasti että ei ois jaksanu murjotusta enempää katellakkaan. Tuli todella paha mieli, muut oli hiljaa eikä kukaan puolustanut.
Tajusin, että kaikki nää vuodet tällä kaveriporukalla on kyllä ollutkin vain hauskanpitoa varten, jos ei pääse huipputunnelmaan niin on joutunut tsemppaamaan ittiä kovasti. Ei oo saanut olla oma itsensä.
Tuli mieleen, että kuin yleistä tää on, onko kellään sellaista piiriä että sielä saa myös näyttää pahan mielensä vai siivotaanko negatiiviset tunteet pöydän alle. Tyyliin jokainen kantakoot murheensa yksin.
Yhtäkkiä sitä huomaakin että eipä mulla niin välittäviä hmisiä tainnut ollakaan ympärillä, vaikka niin luulin. Kukaan ei laittanut viestiä illan jälkeen, ketään ei kiinnostanut miten voin tai mikä mulla oli.
Kommentit (8)
Joskus kadehtien katellu toisten isoja piirejä. Mut yleensä niistä kuulee just että pinnallista on se meno ja tunnelman droppaajia ei kaivata. Juua pitää ja kunnolla. Viihyn hyvin siis yksinki.
Kuulostaapa kurjalta. Itse en jaksaisi sellaista kaveriporukkaa missä ei voisi olla oma itsensä myös surullisena. Tajuan, että saan olla erityisen kiitollinen siitä että minulla on useampi ystävä, joka aidosti välittää minusta myös silloin kun en ole iloinen tai elämässäni on vastoinkäymisiä.
Sinuna varmaan vähentäisin yhteydenpitoa kyseiseen kaveriporukkaan. Lähtisin heidän mukaansa vain silloin, kun oikeasti olisin juhlatuulella ja kaipaisin hauskanpitoa. Etsisin syvällisempää seuraa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa kurjalta. Itse en jaksaisi sellaista kaveriporukkaa missä ei voisi olla oma itsensä myös surullisena. Tajuan, että saan olla erityisen kiitollinen siitä että minulla on useampi ystävä, joka aidosti välittää minusta myös silloin kun en ole iloinen tai elämässäni on vastoinkäymisiä.
Sinuna varmaan vähentäisin yhteydenpitoa kyseiseen kaveriporukkaan. Lähtisin heidän mukaansa vain silloin, kun oikeasti olisin juhlatuulella ja kaipaisin hauskanpitoa. Etsisin syvällisempää seuraa muualta.
Jep.. Harmi kun oon niin monta vuotta tuhlannut seuraan jota ei oo kiinnostanut sen syvempi kaveruus. Ajattelin joskus että kun ikää tulee lisää, hekin alkaa kaipaamaan jotain muuta kuin pelkkää bailausta ja ryyppäystä. Pahasti näyttää siltä, että muutosta ei tule, ollaan kaikki jo yli kolmenkymmenen.. On se vaan todettava että etsin seuraa muualta, tuo porukka taitaa jäädä sellaiseksi että tavataan kerran vuodessa jos on sillä tuulella.. Ap
Tällaiseksi moni omakin "ystävyyssuhteeni" on lopulta paljastunut.
Joskus avauduin kännissä porukassa. Sen jälkeen varoitettiin etukäteen, "ei mitään draamaa kiitos" , "emme jaksa negatiivisuutta" Eli pintaliitoporukasta on kyse.. ei siinä mitään, onhan se kiva pitää hauskaa, ja hyvä tietää että avautuminen kannattaa tehdä jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Joskus avauduin kännissä porukassa. Sen jälkeen varoitettiin etukäteen, "ei mitään draamaa kiitos" , "emme jaksa negatiivisuutta" Eli pintaliitoporukasta on kyse.. ei siinä mitään, onhan se kiva pitää hauskaa, ja hyvä tietää että avautuminen kannattaa tehdä jossain muualla.
Tällaisesta kokemusta myös itselläni. Valitettavasti muunlaisia kavereita en ole ilmeisesti onnistunut saamaan.
Aika ikävää mun ystäväporukassa saa olla oma itsensä ja jaetaan ilot sekä murheet. Tosin piiri on noin 5 miestä
Harvalla ihmisellä on aidosti välittäviä ystäviä muita kuin jotkut lähisukulaiset tai kumppani. Joskus ihan ok, että on vaan tuollaisia hauskanpitokavereita.