Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viljaton ja kalaton märkäruoka kissalle - vinkkejä?

Vierailija
04.10.2015 |

Epäilen, että kissani on allerginen joko viljalle tai kalalle. Se nuolee etenkin vatsaa ja takajalkojen sisäosia, jotka ovat lähes karvattomat. Myös Eläinlääkäri epäilee vilja tai kala-allergiaa tai stressiä koska madotus on kunnossa. Kissani syö Applaws merkin kanaraksuja jonka olen todennut hyväksi, mutta saman merkin märkäruoka ei kelpaa. On vain hankalaa löytää märkäruokaa jossa ei olisi sekä viljaa ja kalaa. Olisiko kellään vinkkejä viljattomista ja kalattomista märkäruuista?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:25"] Olen kokeillut kypsentää maustamatonta kanaa, mutta ei kelvannut. Raakaa jauhelihaa annan silloin tällöin, mutta riittääkö pelkkä raksu ja liha, tarkoitan onko se liian yksinkertaista? Tulisiko antaa jotain ravinteita noiden lisäksi? [/quote]

Omasta mielestäni on liian yksinkertaista, kissa tarvitsee lisäravinteita. Mikään naudanliha kun ei sille ole sitä luontaista ravintoa. Syötä raksuja, lihaa ja märkäruokaa. :) [/quote] Höpöhöpö. Tutustu kissan ruokintaan. Kuivaruoka ja liha on oikein hyvä vaihtoehto. Märkäruualla ei siinä tee mitään. Ei siitä haittaakaan ole, jos on lihapitoista, mutta maksaa toki enemmän.

[/quote]

Olen tutustuntu ja tiedän kissan luontaisesta ruokavaliosta hyvin paljon. :) Vitaminoidun märkäruuan nimenomaan pitäisi olla kissan pääasiallista ravintoa. Lihapitoiset raksut ok ja liha on hyvä lisä, mutta kissalle ei todellakaan ole luontaista syödä naudanlihaa yms. Luuletko tosissasi että kissat metsästävät nautoja yms??? :D :D
[/quote]
En kuvittele kissan metsästävän nautoja enkä kehota pelkkää nautaa syöttämään. Tutustu kissan ruokintaan, ruuansulatukseen ja ravinnontarpeeseen äläkä usko vain firmojen mainontaa.

Vierailija
22/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Yritän löytää jotain laadukasta märkäruokaa siksi, että saisin raksu ja liharuokavalioon vaihtelua. Välillä kissa syö mielellään raksuja ja lihaa, mutta sitten välillä taas ei kelpaa ollenkaan. En tiedä onko kissa tottunut kaupan hyytelömäisiin ruokiin niin ei kuivahko liha kelpaa. Sitten kun meillä toinen kissa voi syödä mitä vain, niin tuntuu kurjalta jättää toinen ilman. Animonda carnylla on hyviä märkäruokia, mutta ne ovat pateemaisia, joista meidän kissa ei tietenkään tykkää. No pitää jatkaa etsimistä ja kokeilla vielä teidän ehdotuksianne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:53"]Kiitos vinkeistä. Yritän löytää jotain laadukasta märkäruokaa siksi, että saisin raksu ja liharuokavalioon vaihtelua. Välillä kissa syö mielellään raksuja ja lihaa, mutta sitten välillä taas ei kelpaa ollenkaan. En tiedä onko kissa tottunut kaupan hyytelömäisiin ruokiin niin ei kuivahko liha kelpaa. Sitten kun meillä toinen kissa voi syödä mitä vain, niin tuntuu kurjalta jättää toinen ilman. Animonda carnylla on hyviä märkäruokia, mutta ne ovat pateemaisia, joista meidän kissa ei tietenkään tykkää. No pitää jatkaa etsimistä ja kokeilla vielä teidän ehdotuksianne.
[/quote]
Itse joskus keitin lihaa pienessä määrässä vettä ja hyytelöin itse liivatteella, koska oma nirso kissa eo syönyt melkein mitään. Tämä kelpasi!

Vierailija
24/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:29"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:25"] Olen kokeillut kypsentää maustamatonta kanaa, mutta ei kelvannut. Raakaa jauhelihaa annan silloin tällöin, mutta riittääkö pelkkä raksu ja liha, tarkoitan onko se liian yksinkertaista? Tulisiko antaa jotain ravinteita noiden lisäksi? [/quote]

Omasta mielestäni on liian yksinkertaista, kissa tarvitsee lisäravinteita. Mikään naudanliha kun ei sille ole sitä luontaista ravintoa. Syötä raksuja, lihaa ja märkäruokaa. :) [/quote] Höpöhöpö. Tutustu kissan ruokintaan. Kuivaruoka ja liha on oikein hyvä vaihtoehto. Märkäruualla ei siinä tee mitään. Ei siitä haittaakaan ole, jos on lihapitoista, mutta maksaa toki enemmän. [/quote]

Olen tutustuntu ja tiedän kissan luontaisesta ruokavaliosta hyvin paljon. :) Vitaminoidun märkäruuan nimenomaan pitäisi olla kissan pääasiallista ravintoa. Lihapitoiset raksut ok ja liha on hyvä lisä, mutta kissalle ei todellakaan ole luontaista syödä naudanlihaa yms. Luuletko tosissasi että kissat metsästävät nautoja yms??? :D :D [/quote] En kuvittele kissan metsästävän nautoja enkä kehota pelkkää nautaa syöttämään. Tutustu kissan ruokintaan, ruuansulatukseen ja ravinnontarpeeseen äläkä usko vain firmojen mainontaa.

[/quote]

olen tutustunut ja ilmeisesti tiedän enemmän kuin sinä :) kissa ei saa pelkästä lihasta kaikkia tarvitsemiaan vitamiineja.

Vierailija
25/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Almo naturen Rawfood ja luomuruoka, toki myös raksuja sekä lihatiskiltä haettua lihaa, lammasta, kanan maksaa ja sydäntä.

Zooplussalla on kokeilupakkauksia monilla erimerkeillä, tulee halvemmaksi kokeilla noin kuin ostella pussi kerrallaan kaupasta...ja ne tuoteselosteet on helposti näkyvillä....

Vierailija
26/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:29"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:25"] Olen kokeillut kypsentää maustamatonta kanaa, mutta ei kelvannut. Raakaa jauhelihaa annan silloin tällöin, mutta riittääkö pelkkä raksu ja liha, tarkoitan onko se liian yksinkertaista? Tulisiko antaa jotain ravinteita noiden lisäksi? [/quote]

Omasta mielestäni on liian yksinkertaista, kissa tarvitsee lisäravinteita. Mikään naudanliha kun ei sille ole sitä luontaista ravintoa. Syötä raksuja, lihaa ja märkäruokaa. :) [/quote] Höpöhöpö. Tutustu kissan ruokintaan. Kuivaruoka ja liha on oikein hyvä vaihtoehto. Märkäruualla ei siinä tee mitään. Ei siitä haittaakaan ole, jos on lihapitoista, mutta maksaa toki enemmän. [/quote]

Olen tutustuntu ja tiedän kissan luontaisesta ruokavaliosta hyvin paljon. :) Vitaminoidun märkäruuan nimenomaan pitäisi olla kissan pääasiallista ravintoa. Lihapitoiset raksut ok ja liha on hyvä lisä, mutta kissalle ei todellakaan ole luontaista syödä naudanlihaa yms. Luuletko tosissasi että kissat metsästävät nautoja yms??? :D :D [/quote] En kuvittele kissan metsästävän nautoja enkä kehota pelkkää nautaa syöttämään. Tutustu kissan ruokintaan, ruuansulatukseen ja ravinnontarpeeseen äläkä usko vain firmojen mainontaa.

[/quote]

olen tutustunut ja ilmeisesti tiedän enemmän kuin sinä :) kissa ei saa pelkästä lihasta kaikkia tarvitsemiaan vitamiineja.
[/quote]

Mitä luulet että ns. metsäkissa syö luonnossa? Ei ainakaan raksuja tai vitamiineja purkista :-D

Vierailija
27/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:38"]

[/quote]

[/quote]
Kuivaruoka ja liha ei ole sama asia kuin pelkkä liha.

Vierailija
28/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää yritän että katti söis lihaa muttei se ite tajuu...Jauheliha menee paistettuna mutta eihän siinä ole sitten enää vitamiinia. Kanan sydämiä ja maksoja olen pilkkonut tosi pieneksi raakana ja sekoittanut kaupan märkäruoan sekaan ja sitten menee osa katin mahaan. Paistettua lampaanlihaa se tykkää syödä.
Miten saan sen syömään raakaa lihaa? Eihän nuo pikkusilput ruoan seassa auta mitään, hammaskiven estoksi pitäis pureskella isoja lihanpaloja :/

Vierailija
29/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:38"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:29"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:25"] Olen kokeillut kypsentää maustamatonta kanaa, mutta ei kelvannut. Raakaa jauhelihaa annan silloin tällöin, mutta riittääkö pelkkä raksu ja liha, tarkoitan onko se liian yksinkertaista? Tulisiko antaa jotain ravinteita noiden lisäksi? [/quote]

Olen tutustuntu ja tiedän kissan luontaisesta ruokavaliosta hyvin paljon. :) Vitaminoidun märkäruuan nimenomaan pitäisi olla kissan pääasiallista ravintoa. Lihapitoiset raksut ok ja liha on hyvä lisä, mutta kissalle ei todellakaan ole luontaista syödä naudanlihaa yms. Luuletko tosissasi että kissat metsästävät nautoja yms??? :D :D [/quote] En kuvittele kissan metsästävän nautoja enkä kehota pelkkää nautaa syöttämään. Tutustu kissan ruokintaan, ruuansulatukseen ja ravinnontarpeeseen äläkä usko vain firmojen mainontaa. [/quote]

olen tutustunut ja ilmeisesti tiedän enemmän kuin sinä :) kissa ei saa pelkästä lihasta kaikkia tarvitsemiaan vitamiineja. [/quote] Mitä luulet että ns. metsäkissa syö luonnossa? Ei ainakaan raksuja tai vitamiineja purkista :-D

[/quote]

ohis, metsäkissä syö luonnossa pieniä eläimiä kuten hiiriä, myyriä ja lintuja. Jos kissanomistaja ostaa pelkästään hiiriä ja tipuja olisi ruokavalio ihanteellinen. Tulee vain niin kalliiksi että pakko kikkailla muilla keinoin.

Vierailija
30/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:05"]Mää yritän että katti söis lihaa muttei se ite tajuu...Jauheliha menee paistettuna mutta eihän siinä ole sitten enää vitamiinia. Kanan sydämiä ja maksoja olen pilkkonut tosi pieneksi raakana ja sekoittanut kaupan märkäruoan sekaan ja sitten menee osa katin mahaan. Paistettua lampaanlihaa se tykkää syödä.
Miten saan sen syömään raakaa lihaa? Eihän nuo pikkusilput ruoan seassa auta mitään, hammaskiven estoksi pitäis pureskella isoja lihanpaloja :/
[/quote]

Terve kissa EI tapa itseään nälkään joten sitkeästi vaan tarjoilet juurikin märkäruuan seassa vähitellen.isontamalla lihanpaloja sekä lisäämällä määrää.
Jos haluaa kypsentää lihaa niin mieluiten uunissa eikä läpikypsäksi vaan mielummin niin että vain pinta on ruskistunut....

Vierailija
31/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ostamassa biotiini fortea apteekista. Sinkki auttaa turkkiin.

Vierailija
32/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:38"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:29"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:25"] Olen kokeillut kypsentää maustamatonta kanaa, mutta ei kelvannut. Raakaa jauhelihaa annan silloin tällöin, mutta riittääkö pelkkä raksu ja liha, tarkoitan onko se liian yksinkertaista? Tulisiko antaa jotain ravinteita noiden lisäksi? [/quote]

Olen tutustuntu ja tiedän kissan luontaisesta ruokavaliosta hyvin paljon. :) Vitaminoidun märkäruuan nimenomaan pitäisi olla kissan pääasiallista ravintoa. Lihapitoiset raksut ok ja liha on hyvä lisä, mutta kissalle ei todellakaan ole luontaista syödä naudanlihaa yms. Luuletko tosissasi että kissat metsästävät nautoja yms??? :D :D [/quote] En kuvittele kissan metsästävän nautoja enkä kehota pelkkää nautaa syöttämään. Tutustu kissan ruokintaan, ruuansulatukseen ja ravinnontarpeeseen äläkä usko vain firmojen mainontaa. [/quote]

olen tutustunut ja ilmeisesti tiedän enemmän kuin sinä :) kissa ei saa pelkästä lihasta kaikkia tarvitsemiaan vitamiineja. [/quote] Mitä luulet että ns. metsäkissa syö luonnossa? Ei ainakaan raksuja tai vitamiineja purkista :-D

[/quote]

ohis, metsäkissä syö luonnossa pieniä eläimiä kuten hiiriä, myyriä ja lintuja. Jos kissanomistaja ostaa pelkästään hiiriä ja tipuja olisi ruokavalio ihanteellinen. Tulee vain niin kalliiksi että pakko kikkailla muilla keinoin.
[/quote]

Se on kyllä totta. Noita hiiriä yms saavkyllä.eläinrupkakaupoista, on siis yleensä tarkoitettu käärmeille yms. Mutta mikään ei estä syöttämästä niitä kissoille.
Mitenköhän jos laittais hiirenloukun metsään myyrille tms? Saako niin tehdä? Tuleeko joku laki vastaan?

Vierailija
33/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaansydäntä märkäruoan sekaan. Halpaa ja lihaisaa ja parempaa kuin ns. Parempi liha. Meidän kissa ihan hulluna tuhon possun sydämeen, syö ne palaset ensin.

Vierailija
34/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta. Noita hiiriä yms saavkyllä.eläinrupkakaupoista, on siis yleensä tarkoitettu käärmeille yms. Mutta mikään ei estä syöttämästä niitä kissoille. Mitenköhän jos laittais hiirenloukun metsään myyrille tms? Saako niin tehdä? Tuleeko joku laki vastaan?

Omalle tontille saa laittaa loukkuja. Itse tilaan vauhtiraksulta hiiriä. Tulevat kotiovelle pakasteina. Annan muutakin ruokaa kisuille.

Vierailija
35/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä liha ei riitä, kissa tarvitsee myös luita ja sisäelimiä. Mush pullat sisältävät luumurskaa. Meidän kissat syö possun sydäntä ja naudan munuaisia pari kertaa viikossa ja muuten noita pullia. Luisia lihoja ei saa keittää/kuumentaa kissalle! Vain raakana.

Vierailija
36/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan tuo viittaa enemmän stressiin kuin ruoka-aineallergiaan. Olen palvellut molemmanlaisia kissoja.

Osta Feliway haihdutin. Vietä kissasi kanssa enemmän aikaa, leikitä sitä ja pidä hyvänä. Tutustu oikein perusteellisesti kissasi persoonaan,siihen, mistä se tykkä ja ei tykkää. Hanki vaikka aktivointilelukin. Näin sain oman stressikissani rauhoittumaan. Se ei mitenkään muuten vaikuttanut stressaantuneelta, ainoa merkki oli tuo alavatsan ja sisäreisien karvattomaksi nuoleminen. Koskaan minulle ei selvinnyt, mistä sen stressi johtui, olin omasta mielestäni antanut sille aikaa ja hellyyttä riittävästi.

Ruoka-aineallergia ilmenee useimmiten ripulina ja ihottumana, varsinkin pään ja kaulan alueella.

Vierailija
37/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Zooplussalla on valikossa erikseen "viljaton", sieltä voi katsoa listaa vaikka ei sieltä tilaisikaan. Meidät kisut syö Bozitaa.

Vierailija
38/39 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:30"]On hankalaa löytää märkäruokaa jossa ei olisi sekä viljaa että kalaa. Lisäksi kissa on tosi kranttu, monet laadukkaat ja kalliit ruuat on jättänyt syömättä. Tosin hinta ei ole mulle kynnyskysymys vaan toivoisin että tuo nuolemisen syy selviäisi.
[/quote]

Kokeile riistaa, esim. Trovet peura märkäruoka tai Trovet viiriäinen. Yksi kammottavimmista kissaruuista on Royal Canin, pelkkää kasvista. Omalle kissalle tuli karvattomia länttejä siitä. Myös kana saattaa aiheuttaa vaivoja, mutta omilla lähinnä löysää vatsaa. Zooplussalla hyvät sivut, sieltä kannattaa myös etsiä.

Vierailija
39/39 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maistui miamor fine filets (sisältää riisiä) ja miamor ragout royale (tuoteselosteen mukaan ei viljaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän