Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni on äitiyslomalla ja lähdössä Tallinnaan..

Vierailija
04.10.2015 |

Ja minun pitäisi sitten kököttää seuraava viikonloppu kotona 2 kuukautisen kanssa.. En tiedä miten tähän suhtautuisin. Onko teidän mielestä ihan sopivaa toimintaa tuoreelta äidiltä lähteä kaveriporukalla tallinnaan viikonlopuksi?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se rikoskaan ole. Itse en olisi lähtenyt. Tuon ikäinen tarvitsee äitiä ja turvaa. En oikein tiedän miksi pitäisi tuossa vaiheessa lähteä - onko elämä ja äitiys hallussa. Tosin menin  kyllä töihin heti vanhempainvapaan päätyttyä ja mies hoiti sen jälkeen suurimman osan arkiruutiineista ja totta kai lapsen.  En siis ole kotiäitityyppi, mutta kannatan sitä että muutaman ekan kuukauden äiti läsnä

Vierailija
2/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:15"]Ap, kuule, äitiysloma on niin kaukana lomasta kuin olla voi. Olen ollut töissä toistakymmentä vuotta, ja äitiysloma oli helvetillisen raskasta aikaa kaikkiin työvuosiini verrattuna. Toki tavallaan antoisaa, mutta oikeasti elämni rankimmat ajat. Et kuulosta kovin kivalta puolisolta etkä isältä.
[/quote]
Yllättäen aina unohdetaan että se mies hoitaa myös lastansa työpäivän jälkeen. Tuskin ap lomailee 50 tunnin viikon jälkeen eikä hoida kotitöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: pakko vastata sulle. TYöelämässä 20 v. ja ikinä ei ole ollut niin helppoa vaihetta kuin lapsen kanssa kotona. Ei voi verrata edes töissäkäyntiin. Lepposiaa lokoilua ja kotihommia omaan tahtiin. Ikinä en ole lukenut niin paljon romaaneja kuin ekalla äitiyslomalla, Ihmetyttää ne naiset kun eivät saa muka edes ruokaa tehtyä päivän aikana, saati juotua lämmintä kahvikupillista. Jos on yhtään kätevä ja organisointikyinen niin aika simppeli homma. Eli en ymmärrä jos 2 kk jälkeen jo lepoloma kaverien kanssa tarpeen. Taitaa tuollainen muija kyllästyä kotielämään parissa vuodessa, "kun on raskasta ja erilaista kuin kuvitteli"

Vierailija
4/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:55"]

Anna kuin arvaan, että sinun reissusi Tallinnaan poikaporukalla olisi täysin ok kuitenkin? 

[/quote]

Katsos kun minä en ole isyyslomalla, niin kyllä. Ainakin omasta mielestäni äitiyslomalla äidin tulisi omistaa aikansa lapselle.. Minä painan jo ennestään 50 tuntista työviikkoa ja sitten pitäisi vielä vauvaa hoitaa.. ei käy päihinsä

[/quote]

Ja äiti tekee 24/7 työviikkoa lapsen kanssa, joten taidatte olla ihan tasoissa. Miksi teit lapsen, jos yksi viikonloppu sen kanssa tuntuu mahdottomalta? 
[/quote]
Mies ei osallistu hoitamiseen ollenkaan naisen ollessa kotona ja anna näin vapaa-aikaa ilman että tarvitsee lähteä reissuun? Minkälaisissa suhteissa elätte?

Vierailija
5/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:15"]Ap, kuule, äitiysloma on niin kaukana lomasta kuin olla voi. Olen ollut töissä toistakymmentä vuotta, ja äitiysloma oli helvetillisen raskasta aikaa kaikkiin työvuosiini verrattuna. Toki tavallaan antoisaa, mutta oikeasti elämni rankimmat ajat. Et kuulosta kovin kivalta puolisolta etkä isältä.
[/quote]
Yllättäen aina unohdetaan että se mies hoitaa myös lastansa työpäivän jälkeen. Tuskin ap lomailee 50 tunnin viikon jälkeen eikä hoida kotitöitä?
[/quote] Viikonloppuisin ei ainakaan hoida, yöheräämisiin varmaan tuo sama 50 tunnin tekosyy, mamman on lomalla....

Vierailija
6/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:15"]

Ap, kuule, äitiysloma on niin kaukana lomasta kuin olla voi. Olen ollut töissä toistakymmentä vuotta, ja äitiysloma oli helvetillisen raskasta aikaa kaikkiin työvuosiini verrattuna. Toki tavallaan antoisaa, mutta oikeasti elämni rankimmat ajat. Et kuulosta kovin kivalta puolisolta etkä isältä.

[/quote]

Tästä ei julkisesti uskalla olla eriä mieltä.Mutta anonyymina uskallan sanoa, että äitiyslomalla kävi lähinnä aika pitkäksi, kun oli niin tylsää. Kyllä työelämässä olen ollut todella paljon väsyneempi, kuin kotona olin vauvan kanssa. Imetin, vauva nukkui, mietin, että miten kuluttaisin aikaa. Katsoin kaikki päiväohjelmat, mitä tuli telkkarista. Aikani kuluksi siivoilin ja leivoin, kun päivisin ei muuten ollut mitään tekemistä.

Kivaa se toki oli ja vauva-aika oli siinä mielin ihanaa, että nyytti oli suloinen ja kehitys huikeaa. Mutta myös tylsää, kun ei meinannut keksiä mitään tekemistä.

Vierailija
7/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"]

Anna kuin arvaan, että sinun reissusi Tallinnaan poikaporukalla olisi täysin ok kuitenkin? 

[/quote]

Katsos kun minä en ole isyyslomalla, niin kyllä. Ainakin omasta mielestäni äitiyslomalla äidin tulisi omistaa aikansa lapselle.. Minä painan jo ennestään 50 tuntista työviikkoa ja sitten pitäisi vielä vauvaa hoitaa.. ei käy päihinsä

[/quote]

Ja äiti tekee 24/7 työviikkoa lapsen kanssa, joten taidatte olla ihan tasoissa. Miksi teit lapsen, jos yksi viikonloppu sen kanssa tuntuu mahdottomalta? 
[/quote]
Mies ei osallistu hoitamiseen ollenkaan naisen ollessa kotona ja anna näin vapaa-aikaa ilman että tarvitsee lähteä reissuun? Minkälaisissa suhteissa elätte?

[/quote] No miksi mies on omana hoitoaikanaan niin riippuvainen äidistä, ettei äiti saa päättää miten vapaana pitää?

Vierailija
8/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] No miksi mies on omana hoitoaikanaan niin riippuvainen äidistä, ettei äiti saa päättää miten vapaana pitää?
[/quote]
Paskanjauhantaa tuo 24/7 työ naisella jos mies auttaa töiden jälkeen lastenhoidossa.

Vierailija
9/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:15"]

Ap, kuule, äitiysloma on niin kaukana lomasta kuin olla voi. Olen ollut töissä toistakymmentä vuotta, ja äitiysloma oli helvetillisen raskasta aikaa kaikkiin työvuosiini verrattuna. Toki tavallaan antoisaa, mutta oikeasti elämni rankimmat ajat. Et kuulosta kovin kivalta puolisolta etkä isältä.

[/quote]

Tästä ei julkisesti uskalla olla eriä mieltä.Mutta anonyymina uskallan sanoa, että äitiyslomalla kävi lähinnä aika pitkäksi, kun oli niin tylsää. Kyllä työelämässä olen ollut todella paljon väsyneempi, kuin kotona olin vauvan kanssa. Imetin, vauva nukkui, mietin, että miten kuluttaisin aikaa. Katsoin kaikki päiväohjelmat, mitä tuli telkkarista. Aikani kuluksi siivoilin ja leivoin, kun päivisin ei muuten ollut mitään tekemistä.

Kivaa se toki oli ja vauva-aika oli siinä mielin ihanaa, että nyytti oli suloinen ja kehitys huikeaa. Mutta myös tylsää, kun ei meinannut keksiä mitään tekemistä.
[/quote]

Se on kuule todella paljon lapsesta kiinni. Kyllä mulla on rankimmat työvuodet olleet kotiäitinä. Töissä pääsee helpommalla. Kotona joku nahistelee koio aja , eka vauva huusi miehen töissäoloajasta vähintään puolet. Yleensä huutoa oli sellaiset 6-10 tuntia päivässä. Toinen taas on ollut toisella tavalla haastava. Ehtii joka paikkaan ja omaa runsaasti erityislapsen piirteitä. Ei voi hetkeksikään jättää ilman valvovaa silmää. Kotityöt eivät siis onnistuneet tämän veijarin kanssa. Kuopus taas ei viihtynyt hetkeäkään yksinään. Huusi kaiken ajan, jota ei ollut sylissä. Ja lisäksi oli se keskimmäinen, jota ei voinut silmistä laskea. Tosi leppoisaa... pois en vaihtaisi päivääkään, mutta kyllä töissä olisin päässyt helpommalla.

Vierailija
10/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:15"]

[/quote]

[/quote] Rippuu todella paljon vauvasta, esikoisen jälkeen nauroin valittajamammojen laiskuutta, siivoilin, kokkailin, leivon, harrastin käsitöitä, luin mielekästä kirjallisuutta ja liikuin vauvan kanssa paljon ulkona, oli kivaa, rentoa, vaikeaksi meni vasta kun oppi konttaamaan ja loukkaantui jatkuvasti jos ei vahtinut joka sekunti. Kävin myös vauvan kanssa matkoilla Suomen sisällä, kiertelimme kaikki kivat nähtävyydet perheenä yms. Kuopuksen kanssa oli ihan toisin, vauva ärisi ja kotisi jatkuvasti, heräsi tunnun välein ja herätti esikoisen, jonka uhma ja mustasukkaisuus vielä pahensi tilannetta entisestään. Kuopuksella oli sairaus ja sairaalaan kuskaaminen söi aikaa ja hermoja. Työni on periaatteessa vaativaa ja haastavaa, muttei yksikään päivystys ole ollut raskaampi kuin kuopuksen äitiysloma.

Vierailija
11/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:51"]

Ja minun pitäisi sitten kököttää seuraava viikonloppu kotona 2 kuukautisen kanssa.. En tiedä miten tähän suhtautuisin. Onko teidän mielestä ihan sopivaa toimintaa tuoreelta äidiltä lähteä kaveriporukalla tallinnaan viikonlopuksi?

[/quote]

On jos lapsella on luotettava hoitaja. Harmillista ellei isä sellainen ole ja tuo ei sen vuoksi tuntuisi sopivalta toiminnalta.

Vierailija
12/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Paskanjauhantaa tuo 24/7 työ naisella jos mies auttaa töiden jälkeen lastenhoidossa.
[/quote] Paskanjauhantaa, että miehen muutaman tunnin martyyrinomainen lastenhoitoapu, jonka aikaina äidin on kuitenkin oltava paikalla, vaikuttaa mitenkään äidin 24/7 työskentelyyn. Tai se on 20 tuntia vuorokaudessa täysipäiväistä ja 4 tuntia osa-aikaista työtä, mutta wau, isä tekee 50 tunnin työpäivää, joten palvontaa jokaista vaipanvaihtoa!

Vierailija
13/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"]

[/quote]

[/quote]No vaimosi tekee 24/7. Vai hoidatko vauvaa öisin? Et vai? No kuka sitä hoitaa? Aivan , vaimo . Ja kuka hoitaa vauvaa päivät? No vaimo. Vaimo tekee siis 164 tuntista viikoa. Yötä päivää. Vauvan hoito on oikeasti aika aikaavievää. Muutenhan siihen ei tarvittais erillistä lomaa. Ja olet huono isä jos heti vedät tuon työkortin. Joo,joo, mutta minä teen niiiin ja niiin pitkää viikkoa. Miksi teet niin pitkää päivää? Rahan takia vai? NO se on oma valinta. Vähemmälläkin pärjää.

Vierailija
14/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:51"]Ja minun pitäisi sitten kököttää seuraava viikonloppu kotona 2 kuukautisen kanssa.. En tiedä miten tähän suhtautuisin. Onko teidän mielestä ihan sopivaa toimintaa tuoreelta äidiltä lähteä kaveriporukalla tallinnaan viikonlopuksi?
[/quote] Mitä teet normaalina viikonloppuna kun et kökötä kotona perheesi kanssa? Mitä sellaista teet mihin et voi vauvaa ottaa mukaan? Ja jos äitiysloma on lomaa, niin miten vauvan kanssa lomailu poistaa sinun viikonloppuisi vapauden, sehän on lomaa?

Vierailija
15/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"]Taas nähdään, naisen reissut on OK, mutta jos täällä ois kysytty että voiko pienen vauvan isä lähteä kavereiden kanssa Tallinnaan niin...
[/quote] No usein ne on provoja, laatua "mies ilmoitti, että lähtee huomenna viikoksi thaikkulaan, meillä on koliikkikaksoset ja vanhempani ovat kuolleet eikä minulla eikä miehelläni ole sisaruksia, onko mielestänne ok teko?". Täysin vastaaviin vastaus taas usein menee niin, että on ok jos äitikin saa.

Vierailija
16/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:15"]

[/quote]

[/quote]Miten jollakin voi olla tylsää äitiyslomalla? Itselle se oli kyllä ihanaa, mutta raskasta aikaa, kun ei saanut nukuttua öisin kun lapsi söi öisin monta kertaa. Päivät väsytti, mutta silti piti lapsi hoitaa, tehdä ruuat ja hoitaa huusholli lapsen päiväunien aikaan.Eli itse ei saanut nukuttua päivälläkään. Univaje oli aika suurta. Mutta meillä ei mies kyllä osallistunut lapsen hoitoon eikä mihinkään kotityöhön. Kävi vain töissä ja lepäili illat ja nukkui yöt. Olen ollut useammalla äitiyslomalla ja töissäkin (raskas työ,henkisesti ja fyysisesti) montakymmentä vuotta ja kyllä työelämämässä on aina ollut huomattavasti helpompaa kuin kotona.

Vierailija
17/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!!9kk.raskaana!helvetilliset synnytyskivut!!kroppa aivan sekasin ja imettää pitää!!! Ja kehtaat valittaa että tarvii 2kk.vanhaa OMAA lasta kattoa viikonlopun!!perkele kasva aikuiseksi!!!!

Vierailija
18/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä on jotain häikkää jos jättää vapaaehtoisesti vauvansa noin pitkäksi aikaa. Varmaan on taas luettu valikoivasti kiintymyssuhteen synnystä ja uskottu mielummin niitä "kyllä äidillä täytyy olla omaa aikaa eli siis bailaamaan vaan suoraan synnäriltä"-jorinoita. Ei luulis olevan mahdotonta omistautua sille vauvalle edes ensimmäiset kuukaudet, kun tietää kuinka tärkeetä se on lapsen kehityksen kannalta. Mut joo, joillekin se oma napa on tärkeintä vaika vauva on kuvioissa. :)

Omaa aikaa pitkien viikonloppureissujen muodossa voi viettää ennen vauvan syntymää ja sit kun vauva on vaikka yli puolivuotias. Jos on pakko päästä irroittelemaan niin ihan maksimissaan yhdeksi yöksi. Ihan pikkuvauva-aikana ei luulis kenelläkään täysjärkisellä ihmisellä olevan niin kova tarve dokaamiselle että erottaa kahdeksi päiväksi vauvan äidistään.

Vierailija
19/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:25"]

21: pakko vastata sulle. TYöelämässä 20 v. ja ikinä ei ole ollut niin helppoa vaihetta kuin lapsen kanssa kotona. Ei voi verrata edes töissäkäyntiin. Lepposiaa lokoilua ja kotihommia omaan tahtiin. Ikinä en ole lukenut niin paljon romaaneja kuin ekalla äitiyslomalla, Ihmetyttää ne naiset kun eivät saa muka edes ruokaa tehtyä päivän aikana, saati juotua lämmintä kahvikupillista. Jos on yhtään kätevä ja organisointikyinen niin aika simppeli homma. Eli en ymmärrä jos 2 kk jälkeen jo lepoloma kaverien kanssa tarpeen. Taitaa tuollainen muija kyllästyä kotielämään parissa vuodessa, "kun on raskasta ja erilaista kuin kuvitteli"

[/quote]

Joko sinulla on erikoinen lapsi ja olet kykenemätön samaistunmaan normaalitilanteeseen tai todennäköisemmin provoilet. Normaali vauva ei nuku putkeen, sillä on vatsavaivoja, hammasvaivoja jne. Synnytyksestä toipuminen on pari vuoden prosessi, eikä imetys yleensä ole alkuun ongelmatonta.

Vierailija
20/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kannalta eto pääasiallisesta hoitajasta saisi ola max. tunti per ikäkuukausi. Eli 2kk vauva, erossa äidistä max 2 tuntia.
Ei lapsi ymmärrä että äiti ei hylännyt. Vasn hänet on hylätty. Ihminenset tekee lapsia, eikä sitten viititä hoiraa niitä kunnolla. Ja sitten ihmetellään miksi lapset on tunnevammaisia ja aikuisrna ongelmia kiintymisessä ja sitoutumisessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme