Vaimoni on äitiyslomalla ja lähdössä Tallinnaan..
Ja minun pitäisi sitten kököttää seuraava viikonloppu kotona 2 kuukautisen kanssa.. En tiedä miten tähän suhtautuisin. Onko teidän mielestä ihan sopivaa toimintaa tuoreelta äidiltä lähteä kaveriporukalla tallinnaan viikonlopuksi?
Kommentit (42)
Ärsyttää, kun vähätellään kotiäitiyden raskautta. Joillakin on helpompaa kuin toisilla, mutta ei se koskaan mitään lomailua ole. Riippuu siitäkin, onko lapsia kuinka paljon ja minkä ikäisiä.
Meidän vauvalla oli koliikki, joka oli ihan helvettiä. Vanhempi lapsi oli vähän alle 2v ja kun vähänkin silmä vältti, niin se oli ties missä tihutöissä. Hoidin kodin ja lapset. Siivosin, tein ruoat jne. Mies kävi töissä ja AINA töiden jälkeen nukkui, pelaili pleikkarilla, meni kavereiden luokse tai teki jotain muuta, harvoin lasten kanssa oli.
Sairastuin erittäin vaikeaan masennukseen, aloin saamaan paniikkikohtauksia ja tuntui vaan, että seinät kaatuu päälle. Luojan kiitos, kaverin avulla sain haettua apua ja olin osastollakin jonku aikaa hoidossa. En ollut ennen tiennyt, miltä tuntuu oikeasti SEOTA ja enään koskaan en halua sitä kokea.
Pelotti, että olisin satuttanut lapsia ja uskon, että olisin niin voinut tehdäkin siinä mielentilassa.
Näistä ajoista vuosia aikaa ja lapsetkin jo isoja. Kun sairastuin masennukseen, lopetin suhteen silloiseen mieheeni. Ei sitä perkeleen vätystä jaksanut katella.
Ihmettelen vain, että jos lapset ovat haluttuja ja niistä pitkään ollaan haaveiltu, niin miksi monet miehet ei sitten halua hoitaa niitä, herranjumala sentään, siis OMIA LAPSIA?! Tuntuu, että se on monille miehille kauhea taakka vaan, en tajua miksi? Miksi mies haluaa lapsia eikä sitten halua kuitenkaan hoitaa niitä?
On se ihan ok.
Itse en olisi voinut mennä, koska imetin, en voinut synnytyksen takia kunnolla istua, ja jälkivuotokin vaivasi vielä. Ja varmaan olisi tullut vauvaa niin ikävä, että reissu olisi ollut paska.
Mutta jotkut ovat paljon onnekkaampia, olen vähän kateellinen puolisollesi.
Anna kuin arvaan, että sinun reissusi Tallinnaan poikaporukalla olisi täysin ok kuitenkin?
Itse en olisi mennyt, mutta ei kai se väärinkään ole. Voitko sinä lähteä sellaiselle reissulle? Sama oikeus molemmilla.
Riippuu toki matkan luonteesta. Ryyppyreissu tyttöporukalla olisi aika ihme veto tuossa vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:55"]
Anna kuin arvaan, että sinun reissusi Tallinnaan poikaporukalla olisi täysin ok kuitenkin?
[/quote]
Katsos kun minä en ole isyyslomalla, niin kyllä. Ainakin omasta mielestäni äitiyslomalla äidin tulisi omistaa aikansa lapselle.. Minä painan jo ennestään 50 tuntista työviikkoa ja sitten pitäisi vielä vauvaa hoitaa.. ei käy päihinsä
Taas nähdään, naisen reissut on OK, mutta jos täällä ois kysytty että voiko pienen vauvan isä lähteä kavereiden kanssa Tallinnaan niin...
En olisi itse lähtenyt, vaikka en olisi imettänytkään. En olisi varmaan pystynyt olemaan erossa vauvasta. Mutta jokainen äiti on erilainen, en tuomitsisi. Eräs sukulaiseni pystyi kyllä olemaan öitä erossa vauvastaan tämän ollessa parin kk:n ikäinen. Ja kysymys ei ollut koliikkivauvasta tai väsyneestä äidistä, hän vain halusi olla ilman vauvaa ja tehdä omia juttujaan ( mummi hoiti lasta ).
Ihan ok, mä en kyllä olisi voinut, kun imetin, ja en osannut "pumpata" maitoa pois rinnoistani.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"]
[/quote]
Katsos kun minä en ole isyyslomalla, niin kyllä. Ainakin omasta mielestäni äitiyslomalla äidin tulisi omistaa aikansa lapselle.. Minä painan jo ennestään 50 tuntista työviikkoa ja sitten pitäisi vielä vauvaa hoitaa.. ei käy päihinsä
[/quote]
Itsepä olet mukulan halunnut/tehnyt joten hoida hommasi ja lopeta ininä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"]
[/quote]
[/quote]
Itsepä olet mukulan halunnut/tehnyt joten hoida hommasi ja lopeta ininä.
[/quote]
Pettämään se menee kuitenkin sinne
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"]
[/quote]
[/quote]
Ja äiti tekee 24/7 työviikkoa lapsen kanssa, joten taidatte olla ihan tasoissa. Miksi teit lapsen, jos yksi viikonloppu sen kanssa tuntuu mahdottomalta?
NO ei kyllä mun mielestä vielä tuon ikäistä pitäisi pystyä jättämään koko viikonlopuksi, jotain häikkää on. Yleensä äitien on vaikea lähteä mihinkään pitkään aikaan vauvan luota, minäkin muistan esikoisen kanssa kun tuntui että olisi jättänyt toisen käsivarren kotiin kun lähti lähikauppaa pidemmälle ilman vauvaa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:02"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:55"] Anna kuin arvaan, että sinun reissusi Tallinnaan poikaporukalla olisi täysin ok kuitenkin? [/quote] Katsos kun minä en ole isyyslomalla, niin kyllä. Ainakin omasta mielestäni äitiyslomalla äidin tulisi omistaa aikansa lapselle.. Minä painan jo ennestään 50 tuntista työviikkoa ja sitten pitäisi vielä vauvaa hoitaa.. ei käy päihinsä [/quote] Itsepä olet mukulan halunnut/tehnyt joten hoida hommasi ja lopeta ininä. [/quote] Pettämään se menee kuitenkin sinne
[/quote]
No jos mies kerran on noin toope niin en kyllä yhtään ihmettele vaikka menisikin.
Kyllä on ok. Ap miksi se ei ole ok? Siksi, että joudut hoitamaan LASTASI!?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:08"]NO ei kyllä mun mielestä vielä tuon ikäistä pitäisi pystyä jättämään koko viikonlopuksi, jotain häikkää on. Yleensä äitien on vaikea lähteä mihinkään pitkään aikaan vauvan luota, minäkin muistan esikoisen kanssa kun tuntui että olisi jättänyt toisen käsivarren kotiin kun lähti lähikauppaa pidemmälle ilman vauvaa.
[/quote]
Ai, kyllä minä pystyin, vaikka tietysti ikävä tulikin, mutta onneksi lapsella on niin loistava isä, että kaikki meni hyvin ♥
Mä olen niin vanhanaikainen nainen, että sanon suoraan: ei ole oikein! Lapsi kestää erossa äitistään yhtä monta päivää kuin on ikävuosia, eli tuommoinen pieni ei vielä edes päivää. Ampukaa tykillä, mutta sanoipa tämänkin kannan.