Miten on mahdollista, että 15v on saanut antibioottikuurin lääkäristä itsekseen?
Meillä taitaa olla pojan kanssa aika paskat välit kun ei meille ole uskaltanut kertoa. Onneksi kertoi edes nyt, että lääke ei ole auttanut. Silti tuntuu kamalalta ettei aiemmin uskaltanut meille kertoa. Olen aina ajatellut, että mulla on hyvät välit mun lapsiin.
Kommentit (15)
Koska sä selvästi hössötät niin ei halunnut kertoa. Näkeehän sen tästäkin.
Siten että yli 12v terveysasiat ei kuulu vanhemmille.
Sitä joskus olen miettinyt että jos oma lapsi täällä kehyskunnan syrjässä vaikka varaisikin ajan niin miten hän sinne pääsisi ilman autokyytiä ja miten maksaisi lääkkeet...
Hyvä että nuori on itsenäinen ja hoitaa itse lääkäriasiatkin. Ei ole pakko kertoa vanhemmille tietenkään. Vielä vähemmän kiinnostaa kertoa jos antibiootti on vaikka klamydiaan määrätty ja vanhempien asenne tuollainen kuin teillä.
Nuoret on erilaisia. Mulla toinen kertoo käytännössä ihan kaikesta, toinen ei kerro mistään. Ihan sama mitä kysyy niin ei muista.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai huolestun jos mun lapsella on joku oire johon ei antibiootti tehoa. Huolestun mä siitäkin, että hän ei mulle kerro asioistaan. Olisin toivonut olevani toisenlainen äiti.
Tietää, että olet hysteerinen ja siksi ei halunnut huolestuttaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai huolestun jos mun lapsella on joku oire johon ei antibiootti tehoa. Huolestun mä siitäkin, että hän ei mulle kerro asioistaan. Olisin toivonut olevani toisenlainen äiti.
No olisit ollut.
Kyllä minäkin tuon ikäisenä hoitelin lääkäriasiani yksin. Multa epäiltiin teininä astetta vakavampaa sairautta. En edes kertonut vanhemmille, koska se oli mun yksityisasia, enkä halunnut epäilyvaiheessa turhaan huolestuttaa. Ihan hyvät, avoimet välit vanhempiin oli ja on edelleen. Sairauden epäily korjaantui kasvamalla, joten ei tarvinnut edelleenkään vanhemmille kertoa: eivät tiedä koko tutkimusrytäkästä vieläkään.
Lääkäri on antanut lääkkeen varmaan väärään vaivaan. Soitatte sinne huomenna uudestaan. Yhdessä.
Otsikon kysymys on outo. Miksei 15 vuotias olisi saanut lääkekuuria? Ei lääkäri saa ilmoittaa vanhemmille lapsen asioista. Lasta suojaa laki potilaan asemasta ja oikeuksista . Se sanoo selkeästi: "Jos alaikäinen potilas ikäänsä ja kehitystasoonsa nähden kykenee päättämään hoidostaan, hänellä on oikeus kieltää terveydentilaansa ja hoitoansa koskevien tietojen antaminen huoltajalleen tai muulle lailliselle edustajalleen."