Onko kokemuksia Ora Land-tuplista?
Ovatko tilavat? Jostain luin, että istuintila olisi 93*55 (vrt.Emmaljunga 85*55?).. Pitääkö paikkansa? Selkänojat näyttävät kuvissa ainakin jotenkin lyhyiltä.. Että mahtuuko niihin sitten mukavasti istumaan pidempikin kaveri? Kiitos, jos joku ehtii vastata! :)
Kommentit (7)
Oran sisämitat omien sivujensa mukaan ovat tosiaankin 93*55, mutta Emmaljungalla 90*53 (Twin City Cross) ja 90*52 (Twin Cerox). Eli hieman leveämmät ovat sisämitoiltaan Orat, vaikka ulkomitoiltaan ovatkin useita senttejä kapeammat. Twin City Crossien leveys 77cm ja Twin Ceroxin 80cm (Orat 74cm).
Jos rattaita pitää pakata autoon (tai muuten säilyttää pienesti, ovat Twin Ceroxit siinä ihan omaa luokkaansa, kasattuna vain 37cm korkeat, toiset Emmaljungat 50cm korkeat enkä usko Orienkaan kovin matalaksi kasautuvan.
Orista ei kokemusta, meillä Twin Ceroxit. Istujina kaksi reilu 1-vuotiasta, ja mahtuvat ainakin vielä hyvin vierekkäin ja makuupituuskin riittää vielä pitkään.
marsipaani80:
Ovatko tilavat? Jostain luin, että istuintila olisi 93*55 (vrt.Emmaljunga 85*55?).. Pitääkö paikkansa? Selkänojat näyttävät kuvissa ainakin jotenkin lyhyiltä.. Että mahtuuko niihin sitten mukavasti istumaan pidempikin kaveri? Kiitos, jos joku ehtii vastata! :)
samat 2004 ja 2006 vuoden malleissa? Jos eroavat, niin miten? Kävin eilen kirpputorilla katsomassa Ora Land -06 rattaita ja mielestäni olivat sisätiloiltaan jotenkin ahtaat ja jalkatukikin tuntui kauhean lyhyeltä.. Miten pitkä se noissa emmaljungissa on? Entä selkänoja? Oran rattaissa oli sellainen melko iso päänsuoja ja mielestäni epäkäytännöllinen, jos isompi lapsi kyydissä.. ja selkänojan pituus tuntui myös aika lyhyeltä. Noh, enpä tiedä.. hankalaa on tämä päättäminen.
Kävin mittailemassa rattaitamme äsken. Sisäleveys on tuo 52cm, ja makuupituus n. 90cm kuten on ilmoitettu -06 olevan myös. Jalkatukihan on noissa sellainen että siinä loppuosassa on tavallaan taite, eli koko jalkatuen pituus on noin 27cm, mutta siihen taitteeseen asti vain noin 22/23cm. (Jos mittaa makuupituuden aivan jalkatuen loppuun asti, on mitta n. 94cm.) Selkänoja pystyasennossa n. 50cm, osa tästä nousee pystyyn kun istuin laitetaan makuuasentoon (>päänsuoja). Tämä on oikeasti toimiva päänsuoja, koska selkänoja on aivan suora kun istuinkin on ylhäällä/puolimakuulla.
Luulen että sisämitoissa ei ole eroja Twin Ceroxeissa 04/05/06, uudistukset ovat kuomun lisätasku ja helpompi kasausmekanismi (04>05) sekä uusittu jarrusysteemi (05>06).
Minä halusin heittoaisan (jolla on ollut myös käyttöä), joten vaihtoehdot olivat aika rajalliset. Briot tuntuivat vielä pienemmiltä kuin Twin Ceroxit (makuutila muistaakseni 86cm) joten ne oli helppo jättää pois laskuista, en pitänyt niistä ulkoisestikaan.
Kyllä taidan sitten kallistua noiden Emmaljungien puoleen.. muutama asia vielä. Onko tuon sivuilla ilmoitetun 90*52*19 viimeinen mitta se istuimen pituus (siis pepputilan :D)? Ja sellainen mietityttää noissa Ceroxeissa, että löystyykö se heittoaisa käytössä? Ja miksiköhän noita on tuolla osta&myy-puolella noin paljon myynnissä, lähes uusia? Olisiko sitten jotain alkavaa vikaa vai mikä syynä?
Tuo viimeinen mitta, siis 19cm on ratasosan korkeus. Istuimen mitta selkänojasta jalkatukeen on n. 28cm.
Luulenpa että niitä on paljon myynnissä vähän käytettyinä siksi että monet ostavat nykyään tuplat sisaruksille joilla ikäeroa alle 2,5v. Käyttöä ei ehkä sitten tulekaan kovin paljon ja rinnalla varmaan käytetään myös yksösten kärryjä. Itse ostin omani vähän käytettyinä (alle 3kk) perheestä johon ne oli ostettu pikkusisaren synnyttyä ja isompi oli alle 2v. Isosisarus ei sitten antanutkaan vauvan olla rauhassa vaan oli kokoajan käymässä vauvaan käsiksi. Minä ainakin uskoin tämän selityksen, itse rattaissa ei ollut mitään vikaa.
Meillä on aisa ehkä hieman löystynyt, mutta todella vähän. Jarruissa on kyllä korjattavaa, toisen puolen jarrut ovat aika löysät. Täytynee käydä vaihdattamassa uudet jarrujouset (muistelisin näissä olleen tällaista " tyyppivikaa" jossain vaiheessa). Myös kuomu on aika löysä, mutta on ollut sellainen kokoajan, siis jo uutena. Mutta tyytyväinen olen kaikinpuolin kuitenkin, ihan täydellisiä rattaita en ole vielä löytänytkään, vaikka yli 8 vuotta olenkin useita työnnellyt! :)
marsipaani80:
Kyllä taidan sitten kallistua noiden Emmaljungien puoleen.. muutama asia vielä. Onko tuon sivuilla ilmoitetun 90*52*19 viimeinen mitta se istuimen pituus (siis pepputilan :D)? Ja sellainen mietityttää noissa Ceroxeissa, että löystyykö se heittoaisa käytössä? Ja miksiköhän noita on tuolla osta&myy-puolella noin paljon myynnissä, lähes uusia? Olisiko sitten jotain alkavaa vikaa vai mikä syynä?
Meilläkin rattaat tulevat kyllä 2v2kk ja 6kk-ikäisille pojille. Tällä hetkellä meillä on käytössä Teutonian yksöset ilmakumipyöräisellä seisomalaudalla, mutta niitä on todella hankala työntää, kun joutuu kulkemaan ikäänkuin sivussa. Olin ajatellut, että pärjätään niillä siihen asti, kun tämä vanhempi oppii ajamaan pyörää, mutta se näyttää tapahtuvan oletettua myöhemmin ja ekaluokkalaisen esikoisen ajaminenkin on vielä vähän " sinne-sun-tänne" -tyyliä, että kaipa nämä tuplat sitten tulevat tarpeeseen.. Ja jospa sen neljännen vielä saisimme, niin sitten ainakin! :)
Joten kiitos sinulle ja nyt sitten rattaita metsästämään!!
Minua kiinnostaisi tämä aihe myös... Ovat ulkomitoiltaankin kapeammat kuin esim. Emmaljungat (?), joten ovat siinäkin mielessä hyvä vaihtoehto. Meillä haussa tuplarattaat sisaruksille. Käytettyjä ollaan etsitty, mutta eipä löydy mieleisiä. Uusista nämä Oran vaikuttavat parhaimmilta, mutta emme ole niitä livenä nähneet. Ja kuinkahan on... Onko Ora Jovi Land merkittävästi " halvempi/huonompi" kuin Ora Land? Kertokaahan kokemuksia :)