Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisinko kenties ( raskaana ) ?

Vierailija
04.10.2015 |

Hei,
Haluan kysyä, että kuinka nopeasti sitä istukkahormonia alkaa tulemaan naisen kropassa?
Eli menkat on nyt yhden päivän myöhässä.
Kuukautiskiertoni on yleensä n. 35-37 päivää.
Viime menkat alkoi n. 30.8.15. Nyt on päivän myöhässä ja testiä en ole vielä suotta tehnyt. Alavatsa kivut on melkoiset sekä rinnat olleet todella kipeät noin yhden viikon verran. Oksettava ja etova olo.
Eli jos ovulaatio on ollutkin vasta myöhemmin kuin yleensä, niin silloinhan testi näyttää jonkin aikaa aluksi negaa. Teen siis testin vasta viikon päästä.
Halusin siis kysyä kuinka nopeasti istukkahormoni alkaa esiintyä naisen kehossa, kun tulee raskaaksi?
Lapsi olisi hyvin toivottu. Ei ole vielä lapsia. T. HaluanMammaksiN24.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Kiitos vain kaikille avusta. Teen testin huomenna aamulla. :) AP

Vierailija
2/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on niin pitkä kierto, että menisin käymään gynekologilla, kun olette jo sen 8kk yrittäneetkin. Vasta vuoden yrityksen jälkeen pääsee varsinaisiin tutkimuksiin, mutta gynekologi voi jo nyt katsoa että onko sinun puolella isompaa ongelmaa.

Mutta mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin kyllä se näkyisi jo nyt, varsinkin herkällä testillä. Itsellä on kahdessa raskaudessa ollut hyvin varma tunne ennen testiä, oli jotenkin erilainen olo, mutta se ei liittynyt niinkään etovaan oloon yms. Niitä oireita kuvittelin nimittäin joka kuukausi itselleni. Mutta oli vain sellainen olo, että testinkin teko tuntui turhalta eikä yhtään jännittänyt tuleeko plussa vai ei, kun tavallaan tiesi että tulee plussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö mitä pitkä kierto vaikuttaa mihinkää ??... mullaki kierto 35 pv melkein sama kun aapeellä. Enkä tod mee gynelle. Lasta yritetty 3 kuukautta..

Vierailija
4/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

what niin ja ei toi edes ole pitkä kierto .. keskiverto normaalia pidempi.. ihan normi... tunnen monen jolla on 48 ---> ja se on pitkä...

Vierailija
5/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla kierto ollut jo 10 vuotta 38 ja lapsia kaksi. Minulla siis kai on liian pitkä kierto vai mitä?

Vierailija
6/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä näitä "olenko raskaana?"-aloituksia. Tehkää raskaustesti ohjeiden mukaan!

Vierailija
7/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä kierto voi nimenomaan kertoa ongelmista jos toiveena raskaus. Jos oikein muistan niin 32-34pvä oli se raja. Käy gynellä siellä se selviää.

t. N35 pitkä kierto ja pitkät lapsettomuushoidot takana, ilman lasta. Onnea matkaan teille.

Vierailija
8/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 12:27"]

öö mitä pitkä kierto vaikuttaa mihinkää ??... mullaki kierto 35 pv melkein sama kun aapeellä. Enkä tod mee gynelle. Lasta yritetty 3 kuukautta..

[/quote]

Pitkäksi kierroksi lasketaan yli 35 päivää kestävä kierto, ja sillä on todettu olevan tilastollisesti vaikutusta raskautumiseen. Pitkä kierto on mm. ovuloimattomuuden ja pco:n oire. En todellakaan tällaisia kirjoittaisi, jos itsellä ei olisi ollut samasta syystä vaikeuksia aikoinaan. Totta kai voi olla, että pitkä kierto ei tarkoita yhtään mitään. Tuli vain mieleeni, että itseäni olisi kovasti helpottanut jos olisin tajunnut jo tuossa vaiheessa käydä lääkärissä, ja olisin saanut esim. clomifen-kuurin ennen varsinaisia tutkimuksia yms. härdelliä. En tarkoittanut loukata ketään, jolla on vähän pidempi kierto.

Vierailija
9/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 12:30"]

Hei, minulla kierto ollut jo 10 vuotta 38 ja lapsia kaksi. Minulla siis kai on liian pitkä kierto vai mitä?

[/quote]

No sittenhän se on selvä, että sinulla pitkä kierto ei ole oire mistään suuremmasta. Minulla se oli oire pco:sta. En ymmärrä näitä, jotka loukkaantuvat ja ottavat heti henkilökohtaisesti, kun toiselle ehdottaa jotain. En todellakaan tajunnut loukkaavani ehdotuksellani ketään. Omalla kohdallani ainakin jo 8kk yrityksen jälkeen alkoi olla jo todellinen pelko siitä, että saammeko edes lapsia. Toki monet ovat enemmän viilipyttyjä, ja 8kk on myös vielä ihan normalai yritysaika.

Vierailija
10/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla epäsäännölliset kuukautiset ja pitkä kierto. Aiemmin 30-60 päivää, eli välistä jäi joinakin kuukausina välillä kuukautiset kokonaan pois. Viime vuosina kierto on ollut 30-40 päivää ja kuukautisten alkamisajankohta aina yllätys. Synnytyksen jälkeen kuukautiset poissa 12-19 kk.
-
Raskaaksi olen tullut 1. kerralla 5 kk yrityksen jälkeen, 2. kerralla 2 kk yrityksen jälkeen, 3. kerralla 3 kk yrityksen jälkeen ja 4. kerralla ekasta kierrosta.
-
Kerron tämän antaakseni toivoa niille, joilla pitkä kierto ja vaikea bongata ovulaatiota. Kaikki eivät joudu lapsettomuutta ja pitkään kestävää yrittämistä kohtaamaan, vaikka alkuasetelma inan haastavampi. Ja niille, joilla on pitempi ja vaikeampi tie kuljettavana, haluan lähettää halauksen. Kunpa itsekukin saa oman nyytin syliinsä. <3

Vierailija
11/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä raskaus. Näenkö kaksi viivaa?

Vierailija
12/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:20"]Mulla epäsäännölliset kuukautiset ja pitkä kierto. Aiemmin 30-60 päivää, eli välistä jäi joinakin kuukausina välillä kuukautiset kokonaan pois. Viime vuosina kierto on ollut 30-40 päivää ja kuukautisten alkamisajankohta aina yllätys. Synnytyksen jälkeen kuukautiset poissa 12-19 kk.
-
Raskaaksi olen tullut 1. kerralla 5 kk yrityksen jälkeen, 2. kerralla 2 kk yrityksen jälkeen, 3. kerralla 3 kk yrityksen jälkeen ja 4. kerralla ekasta kierrosta.
-
Kerron tämän antaakseni toivoa niille, joilla pitkä kierto ja vaikea bongata ovulaatiota. Kaikki eivät joudu lapsettomuutta ja pitkään kestävää yrittämistä kohtaamaan, vaikka alkuasetelma inan haastavampi. Ja niille, joilla on pitempi ja vaikeampi tie kuljettavana, haluan lähettää halauksen. Kunpa itsekukin saa oman nyytin syliinsä. <3
[/quote]

Ihana Sinä <3 kyllä jaat toivoa meille. Mekin yritämme kovasti lasta saada ja minulla erittäin epäsäännölluset menkat :(

Vierailija
13/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun alkio kiinnittyy. Eli noin 7 päivää hedelmöittymisestä.

Vierailija
14/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla olis näkyny haamu jo viikko sitten. Että jos olet viikonkin myöhässä ovuloinut niin jotain näkyy testissä. Miksi et vaan tee sitä testiä? Halvin testi on pälle euron, niitä voi turhaan tehdä ihan surutta. Jos turha rahanmeno pelottaa, se lapsi tulee kyllä maksamaan enemmän kun pari euroa...

Vierailija
15/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat sulla selvästi tekee tuloaan.

Vierailija
16/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallipalloni sanoo, että kenties et ole (raskaana)!

Vierailija
17/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:25"]Sulla olis näkyny haamu jo viikko sitten. Että jos olet viikonkin myöhässä ovuloinut niin jotain näkyy testissä. Miksi et vaan tee sitä testiä? Halvin testi on pälle euron, niitä voi turhaan tehdä ihan surutta. Jos turha rahanmeno pelottaa, se lapsi tulee kyllä maksamaan enemmän kun pari euroa...
[/quote]

No olemme yrittäneet jo 8 kk, niin jotenkin mennyt jo usko et vauva tulisi. Niin miksi sitten tekisin koko ajan testejä. Odotan nyt muutaman päivän. Ei pelota rahanmeno. Rahasta ei ole pulaa. AP

Vierailija
18/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:23"]Heti kun alkio kiinnittyy. Eli noin 7 päivää hedelmöittymisestä.
[/quote]

Kiitos. :) AP

Vierailija
19/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:27"]Kristallipalloni sanoo, että kenties et ole (raskaana)!
[/quote]

Heh. Voipi olla niin. :/ AP

Vierailija
20/30 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:26"]Menkat sulla selvästi tekee tuloaan.
[/quote]

Niin varmaan tekee taas niin... huoh. Olisinpa raskaana :( AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi