AUTTAKAA MUA KEKSIMÄÄN ITSELLENI AMMATTI!
Oon 15v poika enkä tiedä mihin menisin peruskoulun jälkeen. Lukioon en kuitenkaan halua. Minua ei oikein kiinosta mikään ala.
Haluaisin työhön jossa työskennellään yksin, ei ole vastuullinen ja suht koht helppo. Ja palkka olisi sen verran hyvä, että riittää elämiseen eli postinjakajaksi en halua sillä sen palkka hyvin pieni. Haluaisin, että työ on suht koht "miehekäs". Ja olisi myös mukavaa plussaa jos työskentely tapahtuisi ulkona. Lisäksi olisi myös hyvä jos työhön ei kyllästyisi nopeasti.
Kommentit (69)
Puolustusvoimiin töihin, 100% työllistyminen upseerikoulusta
Eräjorma. (Nähtävyys, jota voisi käydä katsomassa.)
Kannattaa varmaa aluks vetästä joku vartija/järjestyksenvalvoja- tutkinto (ei kestä kauaa, aika takuutyöllistyminen, niist on pulaa, varsinki hyvistä) ja sit lähihoitajaks ----> siitä ensihoitajaks tms. Ainakin tollasissa töissä joka päivä on erilainen
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:14"]Kannattaa varmaa aluks vetästä joku vartija/järjestyksenvalvoja- tutkinto (ei kestä kauaa, aika takuutyöllistyminen, niist on pulaa, varsinki hyvistä) ja sit lähihoitajaks ----> siitä ensihoitajaks tms. Ainakin tollasissa töissä joka päivä on erilainen
[/quote]
Onko lähihoitaja yksin?? Sosiaalinen työ come on!
Minua kiinostaisi tuo vedestä näytteen otto ja metsä-ala, mutta en oikein tiedä noiden koneiden käytöstä. En usko, että olisin kovin hyvä siinä. Voisiko olla metsä-alalla ja tehdä töitä käsin? Entä tuo vesinäytteiden ottaja? Onko se oma ala? ap
Kannattaa ehdottaa ammatiksi hoito-alaa,jos ei nimenomaan halua työtä,missä joutuu ottamaan paljon vastuuta.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:11"]Rajavartija!!!!
[/quote]
Olen edelleen sitä mieltä, että rajavartija! (Jos et pelkää karhuja)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:17"]Minua kiinostaisi tuo vedestä näytteen otto ja metsä-ala, mutta en oikein tiedä noiden koneiden käytöstä. En usko, että olisin kovin hyvä siinä. Voisiko olla metsä-alalla ja tehdä töitä käsin? Entä tuo vesinäytteiden ottaja? Onko se oma ala? ap
[/quote]
Osaat kyllä, kun koulussa opetellaan! :) kukaan ei ole seppä syntyessään (klisee, mutta totta!).
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:17"]Minua kiinostaisi tuo vedestä näytteen otto ja metsä-ala, mutta en oikein tiedä noiden koneiden käytöstä. En usko, että olisin kovin hyvä siinä. Voisiko olla metsä-alalla ja tehdä töitä käsin? Entä tuo vesinäytteiden ottaja? Onko se oma ala? ap
[/quote]
Mulla tuli mieleen tuo näytteiden ottaja, mutta en tiedä mikä ala se on, eli miksikä pitää opiskella.
Entäs tuo vesinäytteen ottaja? Onko ammatti vai kuuluuko johonkin toiseen ammattiin. ap
Metsäkoneen-, kaivurin- tai kuorma-autonkuljettaja, puuseppä, putkimies, laatoittaja, koodari, kotisivuntekijä ja niin edelleen.
Oikeassa elämässä ei juuri ole töitä, joissa ei ole mitään vastuuta kohtuullisella palkalla pois lukien kansanedustaja.