AUTTAKAA MUA KEKSIMÄÄN ITSELLENI AMMATTI!
Oon 15v poika enkä tiedä mihin menisin peruskoulun jälkeen. Lukioon en kuitenkaan halua. Minua ei oikein kiinosta mikään ala.
Haluaisin työhön jossa työskennellään yksin, ei ole vastuullinen ja suht koht helppo. Ja palkka olisi sen verran hyvä, että riittää elämiseen eli postinjakajaksi en halua sillä sen palkka hyvin pieni. Haluaisin, että työ on suht koht "miehekäs". Ja olisi myös mukavaa plussaa jos työskentely tapahtuisi ulkona. Lisäksi olisi myös hyvä jos työhön ei kyllästyisi nopeasti.
Kommentit (69)
Sekä tykkäisin viettää viikonlopput kotona. ap
Muuten ehkä hyvä, mutta en ole oikein hyvä käsistäni. ap
Toimistötyöntekijä (merkonomi) tai datanomi. Se on sitten eri asia löytyykö töitä.
Taksikuskihan ei saa kovin hyvää palkkaa tai näin olen ymmärtänyt. ap
Biologi, arkeologi, luonnontutkija
Kaivinkoneen/metsäkoneen kuljettaja
Laita tänne koulunumerosi. Se helpottaa miettimään onko sinusta esim. ammattikorkeakouluopintoihin ollenkaan?
Hiihtokeskuksen hissipoika. Ulkoliikuntapaikkojen kunnossapitäjä. Talonmies (onko niitä enää), kiinteistönhuoltaja.
Tuo helppous ja ei-vastuullisuus on vähän sellainen juttu, että ei pidä pelätä. Olet lapsi vasta ja ammattiin opitaan ja kasvetaan. Kirvesmies voisi olla hyvä ammatti, mietipä sitä.
Hesarinjakaja tai postinjakaja. Kyllä se palkka elämiseen riittää. T: Hesarinjakaja
Kaikkea ei voi valitettavasti saada. Jos siis haluat helpon ja ei-vastuullisen työn, niin ei sillä varmaan herroiksi elele.
Englanti on vain 6.
Matikka 8
Äidinkieli 7
kemia 8
Fysiikka 7
Kuvataide 7
uskonto 8
Historia 8
Tekininentyö oli 9, mutta en ole mielestäni kyllä niin hyvä, mutta numero nousi siitä, että kerkesi tehdä "bonus" töitä ja enkä pelleilyt ja tein töitä tunneilla. Jotkut muut pelleivät ja istuskelivat vain. Myös tarvitsi paljon opettajan apua vaativimpien koneiden käytössä.
ap
Metsäalan perustutkinto ja siitä sitten mietit mihin suuntaan haluat jatkaa.
Maanmittaaja. Yhdessä vaiheessa oli ainakin pulaa.
Onko ajokorttiin varaa/kiinnostusta/kykyä? Kuorma-auton kuljettaja (miel. BeCE-kortti) täyttäisi aikalailla kaikki vaatimuksesi.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:09"]Rekkakuski.
[/quote]
Tätä ehdotan minäkin.