Ulkopoliittisen instituutin tutkijan mielestä Tuomiojaa vastaan pitäisi nostaa syyte jos vuotanut salassapidettävää tietoa
Ruotsin puolustusministeri Peter Hultqvist on ehdottanut suomalais-ruotsalaista puolustusliittoa vaihtoehtona maiden Nato-jäsenyydelle, sanoi kansanedustaja Erkki Tuomioja Hufvudstadsbladetille.
Tuomiojan kommentit ovat aiheuttaneet hämmennystä sosiaalisessa mediassa.
Ulkopoliittisen instituutin tutkija Charly Salonius-Pasternak kommentoi lausuntoa Twitterissä. Hän pohti, olisiko kyseinen tieto salassa pidettävää.
– Jos on, niin odotan että @TuomiojaErkki vastaan nostetaan syyte.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuomiojan-lausunto-suomalais-ruotsa…
Pitää muistaa, että Tuomioja on ennenkin vuotanut salassapidettäviä tietoa oman (ergo Kremlin) ideologiansa edistämiseksi. Ns. Zavidovo-vuodossa Tuomioja vuoti salassapidettävän muistion lehdistölle jotta Suomen EEC-vapaakauppasopimus länsimaiden kanssa saataisiin estettyä.
Kuinka kauan SDP antaa tällaisen henkilön huseerata ulkoasiainvaliokunnan vara puheenjohtajana ja puolustusvaliokunnan jäsenenä?
Kommentit (56)
Tuomiojaa tuttaa jauhaa rahvaan kanssa. Mölisevät duunarit eivät kuulu Ekin listalle.
MITÄ VI.....A PALSTALLA ON VIELÄ YKSI TUOMIOJAKETJU????
NYT MODET TÖIHIN TAI TULEE PALAUTETTA!!!
Vierailija kirjoitti:
Tutkijalla varmaan hermo mennyt Tuomiojan sekoiluihin. Miksi tuo vanha kääkkä muuten vielä on otettu SDP:n listoille vaaleissa? Kuka tuota on ikinä äänestänyt?
Minä olen äänestänyt Tuomiojaa kaksikin kertaa. Olen 44-vuotias armeijan käynyt mies, joka käy ansiotyössä. Mikä sinä olet? Mielenterveysongelmista armeijasta vapautettu veroja maksamaton huutelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkijalla varmaan hermo mennyt Tuomiojan sekoiluihin. Miksi tuo vanha kääkkä muuten vielä on otettu SDP:n listoille vaaleissa? Kuka tuota on ikinä äänestänyt?
Minä olen äänestänyt Tuomiojaa kaksikin kertaa. Olen 44-vuotias armeijan käynyt mies, joka käy ansiotyössä. Mikä sinä olet? Mielenterveysongelmista armeijasta vapautettu veroja maksamaton huutelija.
Ohi meni. Olen yrittäjä, kv-politiikkaa pääaineena yliopistossa lukenut lukutaitoinen kirjoittaja. Tuomioja oli jo 80-luvulla naurunaihe, ja siihen saa tehdä töitä. Vain Halonen ja Väyrynen kilpailee samassa isänmaanvihollisten sarjassa, mutta Halosella sentään oli aikanaan sukupuolietu, joten eteni käsittämättömästi presidentiksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Koen olleeni kovin naiivi suhteessa näihin tiettyihin demareihin ja ylipäätään vasemmistopuolueisiin. En ottanut tarpeeksi tosissani heidän geopoliittisia mieltymyksiä, vaan ajattelin käytännöllisempiä ajankohtaisia asioita. Kyllä nolottaa.
Mä olen "demarisuvusta" ja pelkäsin, että jotain tällaista sattuu, kun annettiin Tuomiojan vielä asettua ehdolle viime vaaleissa. Maailma on muuttunut totaalisesti ja Tuomioja, Halonen, Väyrynen ym. ovat täysin pudonneet kelkasta! Väyrystä ei sentään ole päästetty huseeraamaan keskustassa. Demarien on nyt tehtävä täydellinen pesäero kommunisteihin ja muihin itämielisiin tai kannatus on ensi vaaleissa alle 10%.
Se on vain ihan hyvä demokratian kannalta etteivät poliittiset toimijat voi olla koskaan aivan liian luottavaisia siihen, että lehdistö ei saisi tietoa heidän " kuvioistaan koplailuistaan". En erityisemmin luota tuohon kanki-kaikkoseen ei yhtään tiedä mitä se suhmuroi kun vauhtiin pääsee...
Jos noita syytteitä pitäisi alkaa nostella niin mielestäni siellä olisi pitkä rivi Tuomiojan aikalaisia joiden pitäisi myös saada syytteitä monenlaisesta: esko ahoa, lipposta jne oikeistoa unohtamatta, mitä suurempi kommunismin venäjän vastustaja on ollut niin sitä todennäköisemmin pitäisi vetää tukka pois ja heittää linnaan, tuskin niistä kukaan on synnitön.
Tuskin nuo venäläisiltä tai muiden maiden tiedusteluilta pystyvät mitään salaamaan niillä on kaiketi kanavansa josta hankkivat tietonsa, yleensä tällaiset salailut ovat vain kansaa varten. Sitten herää aina kysymys, miksi kansaa pitää pitää pimennossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuomioja on k u s e s s a
Toverit tukee ja mitään sanktioita ei tule taaskaan. Toivoisin, että Marin olisi oikeasti uuden sukupolven johtaja ja osoittaa kyynisen odotukseni vääräksi.
Näinhän siinä kävi
Jussi Halla-aho olettaa ulkoasiainvaliokunnan käsittelevän Erkki Tuomiojan toimintaa – Marin ”ei ryhdy moittimaan” puoluetoveriaan
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008742400.html
Lol
Vanhasen mukaan Tuomioja on tottunut salaisten asioiden käsittelyyn.
Niinpä:
Zavidovo Muistion toimittaja Tor Högnäsille antanut silloinen kansanedustaja Erkki Tuomioja saattoi syyllistyä törkeään maanpetokseen näin menetellessään. Joka tapauksessa häntä voidaan kirjoittajien mukaan pitää ”Venäjän tiedustelun ”operatiivina” Zavidovo-vuodon jälkeen kannanottojensa ja avoimesti kertomansa Marejev-yhteydenpidon seurauksena”.
Juoksuaskel on jo matala ja puheet kuin vintiltä kaivettuja. Ehdotan eläkkeelle siirtymistä hänelle ja parille muullekin pölyttyneelle politiikolle.
Noin vanhat ukot elävät usein jo puoliksi jossain menneisyydessä. Heräävät öisin miettimään Karjalaa ja aikoja, kun maitoa säilytettiin ikkunan välissä. Suomessa noita näköjään roikotetaan eduskuntatyössä, vaikka ote todellisuudesta on kirvonnut jo ajat sitten.
Pettynyt Marinin kommenttiin. Ihan kuin kyse olisi nyt siitä, että käydäänpä vai eikö käydä keskustelua. Jos Tuomioja haluaa tuoda esille, että Suomen ja Ruotain puolustusliitto olisi hänen mielestään jonkinlainen vaihtoehto, niin siitä vain ihan vapaasti. Jos taas hän kertoo julkisuuteen Ruotsin puolustusministerin salaisena pidettäviä kommentteja, niin se on ihan eri asia kuin keskustelun herättely aiheesta.
Tämä natotrolli palsternakka on tietysti vielä juutalainen.
Olisi varmaan parempaakin tutkittavaa. Ihan hyvä että tiedot tulevat esille.
Eihän tuonkaltaisia sopimuskeskusteluja voida tehdä salassa demokratiassa, kansalaisilla on oikeus tietää missä mennään.
Henkilö on 75v, olisiko jo aika vetäytyä kiikkustuoliin muistelemaan menneitä?