Miksi raahaatte vauvojanne ulkomaanmatkoille?
Kylläpä taas ärsytti kuunnella lentomatkalla vauvojen rääkymistä. Onneksi matka ei kestänyt kuin 4 tuntia. Ihmetyttää miksi otatte alle 1v vauvanne mukaan matkoille, jotka ei kuitenkaan tule matkasta ikinä mitään muistamaan? Eikö niitä voi antaa hoitoon esimerkiksi isovanhemmille? Ettekö ymmärrä että muita matkustajia ärsyttää vauvojenne märisiminen?
Kommentit (125)
Vauvan isovanhemmat asuu Hollannissa... :D On se sen arvosta, perhe on tärkeä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:01"]
Nykyinen yt-Suomi minipalkkoineen on niin perseestä oleva maa, että räntälästä on päästävä niin usein kuin mahdollista pois. Pääsee ihmisten ilmoille, paskat kulttuuriin tutustumisesta ja muista tekosyistä. Huutakoon vauva maalla merellä ja ilmassa ja saakoon kaikki mahdolliset bakteerit, kun meidän tekee reissulle mieli.
[/quote]
Meillä lapset on reissanneet jo 13-34 vuotta eikä koskaan ole saaneet esim vatsatautia tai muutakaan pöpöä reissuilla. 6 vkoa vuodessa ollaan maailmalla. Eli ei tuokaan ole tekosyy kieltäytyä matkustamisesta
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"]
Miksi pitää tehdä kaukomatkoja, kun lapsi on pieni? Eikö voi lomaa viettää vaan lähialueilla?
Jos ei pysty olemasta matkustamatta pois esim. pohjoismaita kauemmaksi 5 vuoteen niin kannattaa harkita lapsen tekemistä yleensä.
Minua ei häiritse lapset missään kulkuneuvossa, mutta helvetin itsekkäitä ovat ihmiset matkustushaluineen. Muuttakaa pois Suomesta kuten meidän perhe, ai eihän luuserit pysty. Ja me ei matkustettu lentokoneessa ennenkuin nuorin lapsi oli aina yli 5 vuotta vanha.
[/quote]
Jotenkin tuntuu, ettei teillä ole oikein varaa reissata ja ootte kateellisia. Sitten kun kerran kymmenessä vuodessa pääsette Turkkiin viikoksi, koette muut ihmiset "elämänne juhlahetkien" pilaajiksi. Mutta hei, monet tekee aika monta ulkomaanmatkaa vuodessa lentäen, eivätkä lataa lomiinsa hillittömiä odotuksia.
[/quote]
Lue tarkemmin, me asumme ulkomailla... minne meidän pitäisi matkustaa?
[/quote]
se sun ulkomaa on =kotimaa. Ihan sama vaikka asuisit Timbuktussa, sä et näe maailmaa ja vieraita kulttuureja pysymällä pelkästään siellä.
[/quote]
Sinun kokemuksesi maailmasta matkailemalla on kuin ajaisi Volgalla vs. Ferrarilla ajo verrattuna ulkomailla asumiseen. Yli 300 päivää vuodessa vieraassa kulttuurissa on eri asia 2 vkoa turistina.
[/quote]
höpö höpö. Saatat tietää, millaista on asua expattina nykyisessä asuinmaassasi, mutta et tiedä hevon veetä muista kulttuureista, jos et matkustele. Muut kulttuurit eivät sinulle aukene sen tehokkaammin kuin että jos kykkisit pelkästään Suomessa.
Minustahan sinä muuten et tiedä yhtään mitään. Enkä välitä kaltaisellesi pökiölle mitään kertoakaan, joten huido ilmaan vaan siellä...
[/quote]
Olen asunut kohta 10 vuotta tässä maassa enkä minään expattina. Kypsy sinne törsäperälle murtomaahiihdon ja Kotipizzan pariin.
[/quote]
Ja silti sä puhut nykyisestä kotimaastasi "vieraana kulttuurina". Mielenkiintoista. Et ilmeisesti ole kauhean hyvin sopeutunut, mikä selittää tietty osin matkustuskammoasikin.
[/quote]
Olen sopeutunut todella hyvin ja, olet oikeassa, ei se nyt niin vieras kultturi minulle enää ole, koska kielikin sujuu erittäin hyvin. Matkustuskammo?? Jos ei kiinnosta mitenkään erityisesti istua putkessa, maata rannalla kauan, ihmetellä rakennelmia ym... niin miksi pitäisi matkustaa? Ok, Suomeen matkustamme kerran vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:21"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"] Miksi pitää tehdä kaukomatkoja, kun lapsi on pieni? Eikö voi lomaa viettää vaan lähialueilla? Jos ei pysty olemasta matkustamatta pois esim. pohjoismaita kauemmaksi 5 vuoteen niin kannattaa harkita lapsen tekemistä yleensä. Minua ei häiritse lapset missään kulkuneuvossa, mutta helvetin itsekkäitä ovat ihmiset matkustushaluineen. Muuttakaa pois Suomesta kuten meidän perhe, ai eihän luuserit pysty. Ja me ei matkustettu lentokoneessa ennenkuin nuorin lapsi oli aina yli 5 vuotta vanha. [/quote] Jotenkin tuntuu, ettei teillä ole oikein varaa reissata ja ootte kateellisia. Sitten kun kerran kymmenessä vuodessa pääsette Turkkiin viikoksi, koette muut ihmiset "elämänne juhlahetkien" pilaajiksi. Mutta hei, monet tekee aika monta ulkomaanmatkaa vuodessa lentäen, eivätkä lataa lomiinsa hillittömiä odotuksia. [/quote] Lue tarkemmin, me asumme ulkomailla... minne meidän pitäisi matkustaa? [/quote] Täh, ei kai se matkustushalu asuinpaikasta riipu? Meinaat, että jos suomalainen asuu Saksassa, hän ei halua koskaan etelänlomalle, koska asuu "ulkomailla"?
[/quote]
Ei ehkä halua, koska Saksassa ilmasto on n. 8kk siedettävä, kun Suomessa se on n. 3kk. Toki mm. Etelä-Saksasta ulkomaan matka vaikka Italiaan ei kestä kuin 4h junalla tai autolla.
Menimme Kreikkaan pari viikkoa sitten mieheni kanssa, edessä istuvalla pariskunnalla oli 3 kk ikäinen vauva mukana. Vauvaparka huusi varmaan vartin verran kuin henkensä kaupalla, korviin lienee ottanut kipeää nousun aikana ja vielä sen jälkeen.
Kuulin vauvan iän kun takanani istuva 50-60v täti kysyi heiltä iloisesti että "voi minkäs ikäinen pieni matkustaja tämä on", siinä matkan varrella kun tuli matkustamon etuosasta olevasta vessasta. Kun istahti minun taakseni samanikäisen toisen tädin viereen niin tokaisi tälle todella vihaiseen sävyyn että "tuo vauva on vain 3kk ikäinen ja vanhemmat on niin tyhmiä että tuovat sen lentokoneeseen huutamaan ja altistumaan pöpöille, että mehän tehdään tuostaKIN lastensuojeluilmoitus".
Eli ls-ilmoitustehtailijatädit kyttää nykyään lentokoneessa jopa! Ostarit tai naapuriasunnot eivät enää riitä. :-o
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"]
Miksi pitää tehdä kaukomatkoja, kun lapsi on pieni? Eikö voi lomaa viettää vaan lähialueilla?
Jos ei pysty olemasta matkustamatta pois esim. pohjoismaita kauemmaksi 5 vuoteen niin kannattaa harkita lapsen tekemistä yleensä.
Minua ei häiritse lapset missään kulkuneuvossa, mutta helvetin itsekkäitä ovat ihmiset matkustushaluineen. Muuttakaa pois Suomesta kuten meidän perhe, ai eihän luuserit pysty. Ja me ei matkustettu lentokoneessa ennenkuin nuorin lapsi oli aina yli 5 vuotta vanha.
[/quote]
aha. eläkää niinku tykkäätte, muut tuskin erityistä lisäarvoa teidä elämäntyylissä näkee
Minua viety lentokoneeseen pienestä asti, ja korvat on edelleen paskana ja kuulen vain puolella teholla ja voin joutua vielä hankkimaan kuulolaitteen alle kolmekymppisenä! Ärsyttävintä vielä se etten muista niistä reissuista mitään joten mitä helvetin hyötyä noista reissuista edes oli??! Sain ekan korvatulehduksen lentomatkan jälkeen ja tärykalvon puhkeamisen lennon aikana alle vuoden ikäisenä. Sen jälkeen minua siunattu myös kroonisella poskiontelontulehduksella. Joudun käydä tarkistuttamassa korvat ja puhkaisuttamassa poskiontelot ennen jokaista lentoa. Siksi en enää lennä minnekään.
Jonkin verran minua nuorempi sisarukseni ei matkustanut lentäen, ja hän on terve.
Muistakaa että etenkin pieni vauva tai taapero joutuu hengittämään muiden ihmisten moneen kertaan hengittämää bakteerista ja viruksista ilmaa koneessa. Raikasta ilmaa otetaan koneeseen vain muutama kymmentä prosenttia. Oikeasti aika ällöä kun miettii!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:19"]Miksi lentokoneisiin pääsee jopa oksennustaudissa? Miksi lentokoneisiin päästetään ihmiset jotka haisevat pahalta? Miksi lentokoneessa tarjoillaan alkoholia vaikka jotkut menevät siitä ihan känniin ja häiriköivät kanssamatkustajia? Miksi lentokoneeseen päästetään kuorsaajia? Miksi lentokoneeseen päästetään kaksin tai ryhmässä matkustavia ihmisiä jotka keskustelevat keskenään? MIKSI?!?!??!!??!??!
[/quote]
Joku ihmetteli kun jostakin Manilasta lensi Suomeen, niin nainen jonka silmät olivat punaiset jätettiin pois koneesta. Ilmeisesti on siellä vieläkin ja ihmettelee pitääkö olla viikko vai kolme.
Eli ei kaikkialla ole samat säännöt.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:30"]
Minua viety lentokoneeseen pienestä asti, ja korvat on edelleen paskana ja kuulen vain puolella teholla ja voin joutua vielä hankkimaan kuulolaitteen alle kolmekymppisenä! Ärsyttävintä vielä se etten muista niistä reissuista mitään joten mitä helvetin hyötyä noista reissuista edes oli??! Sain ekan korvatulehduksen lentomatkan jälkeen ja tärykalvon puhkeamisen lennon aikana alle vuoden ikäisenä. Sen jälkeen minua siunattu myös kroonisella poskiontelontulehduksella. Joudun käydä tarkistuttamassa korvat ja puhkaisuttamassa poskiontelot ennen jokaista lentoa. Siksi en enää lennä minnekään.
Jonkin verran minua nuorempi sisarukseni ei matkustanut lentäen, ja hän on terve.
[/quote]
Joo ja mun lapsella 1,5 v on korvatulehduskierre, vaikkei ole kertaakaan ollut lentokoneessa. Kohta edessä putkitus. Isoveljen 4 v kanssa käytiin parilla lentomatkalla ennen pienemmän syntymää ja hänellä ollut vain yksi pieni korvatulehdus, joka parani ilman antibioottia, eikä tullut lennon yhteydessä tämä tulehdus.
Katelliset täällä uikuttaa, kun ei itsellä ole rahaa, viitseliäisyyttä tai rohkeutta matkustaa lasten kanssa.
:D :D onks tää joku läppä? Mä haluisin tiputtaa koneesta a) kaikki vähän isommat lapset jotka potkii penkkejä, kimittää, kinuaa ja tappelee b) kaikki voimakkaita hajuvesiä käyttävät c) pidätyskyvyttömät mammat, jotka hyppää vessassa all the time d) tyypit jotka käy paskalla siel vessassa ja puol konetta haisee e) lihavat, joiden vieressä on hirveetä istua f) alkoholiongelmaiset, jotka eivät pysty olemaan lentomatkaa ilman viiniä/kaljaa/ym päihdettä. Ihan van ku minä minä minä...
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:21"]
Vauvan kanssa on niin paljon helpompi matkustaa kuin taaperon, siksi! Ja se vauva on osa perhettä, ei sitä noin vaan lykätä hoitoon loman ajaksi, nuori perhe kuuluu yhteen ja loma ilman vauvan läsnäoloa voi olla stressaava kun koko ajan ajattelee sitä vauvelia.
Tapasin Pompeijissa nuoren Japanilaispariskunnan jolla oli alle vuosikas vauva rintarepussa. Olivat todella pitkällä reissulla Euroopassa koska tiesivät, että tämä on viimeinen tilaisuus elää reissunuoruutta ennenkuin kyydissä on kasvava perhe ja muut "oikeaan aikuisuuteen" liittyvät asiat. Mielestäni erittäin hyvä ajatus!
[/quote]
Mielestäni erittäin myöhästybyt ajatus. Heillä oli jo vauva ja sen tuoma aikuisuus ja vastuu. Ennen vauvaa matkat. Seuraava pidempi matka vasta, kun lapset ovat tarpeeksi isoja, vähintään kouluikäisiä
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:37"]
Katelliset täällä uikuttaa, kun ei itsellä ole rahaa, viitseliäisyyttä tai rohkeutta matkustaa lasten kanssa.
[/quote]
Mun vanhemmat olivat rohkeita ja varakkaita kun matkustivat minun kanssa, ja pilasivat terveyteni. Muka matkustivat minun ehdoilla mutta totuus oli se että pääsivät leuhkimaan meidän matkoilla muille ja yritti saada muita ihmisiä kateellisiksi eikä mitään väliä jääkö minulle elinikäiset haitat ja ongelmat siitä vai ei. No onneksi en ole enää ollut niiden itsekkäiden kusipäiden kanssa tekemisissä moneen vuoteen. Sanon aina kaikille ettei minulla ole vanhempia, että olen orpo.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:19"]Miksi ne vauvat pitäisi kotiin jättää? Ja vaikka ei jäisi muistijälkeä ko matkasta, ei vauva ole immuuni senhetkisille kokemuksille ja tuntemuksille (vanhempiensa kanssa). Matka voi olla merkityksetön tai hyvinkin tärkeä ja voimaannuttava kokemus vauvalle. T: Vela joka osaa ajatella muunkinkaltaisia elämäntilanteita kuin omaansa [/quote] Vauvaperheen ei pidä matkustaa. Kuka idiootti vien vauvan ulkomaille? Jos on niin itsekäs, että haluaa matkalle ja vauva mukana niin olisko kannattanut jättää vauva tekemättä tai odottaa, että vauva kasvaa?
[/quote]
Ihmisillä on monia syitä matkustaa. Osa asu eri maassa kuin isovanhemmat ja suku ja onhan se kiva tulla käymään täällä Suomessa kerran vuodessa. Pitäisikö heiltä kieltää matkustaminen kunnes lapsi on lähellä kouluikää?? Vauva on näet helpoin matkakumppani, taapero sitten jo vaativampi ja ehkä muutaman minuutin saattaa itkeäkin.
Tai pitäisikö lomista kieltäytyä niin kauan kun lapset on pieniä (mikä ikäraja??). Meillä lapset on syntyneet 2v 4kk välein joten olisimme olleet matkustamatta toistakymmentä vuotta! Älytöntä. Lapsemme ovat rakastaneet matkustamista aina.
Hyvä esimerkki (jonka olen tänne ennenkin kirjoittanut) oli reilu 2v kuopuksemme. Laskeuduimme ihanasta Espanjan lämmöstä (32 astetta) Helsinki-Vantaan kentälle (+12 ja vettä vihmoi vaakatasoon). Ipana istui tiukasti penkissään ja karjaisi " MÄ EN TULE! MÄ LÄHDEN TAKAS EPSAAN - VAIK KÄVELLEN!"
Uskon että koko koneellinen yhtyi hänen mielipiteeseensä:)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:42"]
[/quote]
Mun vanhemmat olivat rohkeita ja varakkaita kun matkustivat minun kanssa, ja pilasivat terveyteni. Muka matkustivat minun ehdoilla mutta totuus oli se että pääsivät leuhkimaan meidän matkoilla muille ja yritti saada muita ihmisiä kateellisiksi eikä mitään väliä jääkö minulle elinikäiset haitat ja ongelmat siitä vai ei. No onneksi en ole enää ollut niiden itsekkäiden kusipäiden kanssa tekemisissä moneen vuoteen. Sanon aina kaikille ettei minulla ole vanhempia, että olen orpo.
[/quote]
Niin sanottu rohkeus ja itsekkyys kulkee usein käsikkäin.
Sitäpaitsi kaikki vauvat eivät märise matkalla. Meidän vajaa vuoden ikäinen nukkui 3 tunnin lennosta 2,5 tuntia. Puol tuntia istuskeli hiljaa katsellen.
Pienestä pitäen vain matkoille mukaan. Siinä oppii lapset ja vanhemmat matkustamaan.
Pahimpia ovat ne lapset, jotka vasta 6-10v lähtevät enimmäistä kertaa matkalle. Lapset kinuaa, oksentaa ja huutaa. Vanhemmat hermot riekaleina jo kotiovella.
Ruokailukin aina ulkomailla ongelma, kun meidän janipetteri ei ole tottunut mausteista ruokaa syömään.
[/quote] olin ennen vauvaa matkustellut jos kuinka paljon, asunutkin vieraassa maassa lähes vuoden mutta ei vauva aikana edes tullut mieleen että lähteä vauvan kanssa ulkomaille.
"]Mä saan tehä mitä mä haluun!Mä saan ottaa vauvan mukaan jos mä haluun.Minä,minä,minä.!Mua lähinnä säälittää vanhemmat jotka raahaa vauvoja etelän lomille.On varmaan ensinnäkin tosi hauska loma tiedossa ku kakara huutaa koko ajan..Ai juu,mut tuttipullollahan sen saa hiljaseks! Oikeesti,kasvaakaa vanhemmiksi!Vauvan paikka ei ole lentokoneessa,eikä tuoreiden vanhempien.Tässä taas nähdään kuinka nykyvanhemmat laittaa asiat tärkeysjärjestykseen..."
Mistä sä lentokoneessa tiedät, kuka on menossa lomalle, kuka töihin, kuka palaamassa kotiin jne. ja kuka on viemässä lastansa leikkaukseen. Nykyisin eu aikana, monet harvinaiset sairaudet ja vammat saatetaan hoitaa toisessa eu-maassa, jos siellä on huippuasiantuntijat.
Paljon matkustan lentokoneessa ja lasten itkut eivät mielestäni ole mikään ongelma ja harvoin edes sylivauvoja on useampi. Nyt taidetaan tehdä ongelmaa ongelmattomuudesta.