Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raahaatte vauvojanne ulkomaanmatkoille?

Vierailija
03.10.2015 |

Kylläpä taas ärsytti kuunnella lentomatkalla vauvojen rääkymistä. Onneksi matka ei kestänyt kuin 4 tuntia. Ihmetyttää miksi otatte alle 1v vauvanne mukaan matkoille, jotka ei kuitenkaan tule matkasta ikinä mitään muistamaan? Eikö niitä voi antaa hoitoon esimerkiksi isovanhemmille?  Ettekö ymmärrä että muita matkustajia ärsyttää vauvojenne märisiminen?

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:20"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"]Miksi pitää tehdä kaukomatkoja, kun lapsi on pieni? Eikö voi lomaa viettää vaan lähialueilla? Jos ei pysty olemasta matkustamatta pois esim. pohjoismaita kauemmaksi 5 vuoteen niin kannattaa harkita lapsen tekemistä yleensä. Minua ei häiritse lapset missään kulkuneuvossa, mutta helvetin itsekkäitä ovat ihmiset matkustushaluineen. Muuttakaa pois Suomesta kuten meidän perhe, ai eihän luuserit pysty. Ja me ei matkustettu lentokoneessa ennenkuin nuorin lapsi oli aina yli 5 vuotta vanha. [/quote] Sä ilmeisimmin mietit jo sairaalloisen paljon mitä ihmiset sinusta aattelee. Oliko työn ja tuskan takana myös liikkua kotioven ulkopuolelle muutenkin? Minulla ei ole autoa ja suomen arkkitehtuuri ja kulttuuri ei kiinnosta paskaakaan. Ei elämää voi keskittää liikaa lapsen ympärille tai lapsi aattelee olevansa maailman napa. Toi on ihan järjetön ajatus ja tulee mieleen, että olet vain katkera siitä ettette ole itse matkustanut kun lapsi on pieni. [/quote] Höpö höpö, emme matkusta nytkään kovin hirveästi... tosin ulkomailla asuessa riittää tutkimista ihan lähiympäristössä. En yksinkertaisesti välitä matkustaa paljon. [/quote] Sanoit tuossa edellisessä viestissä, että perhettä perustaessa on syytä tiedostaa että on myös muitakin kuin minä ja minun matkahalut. Ja sanoit että matkustitte ekan kerran kun kuopus oli 5v tarkoittanee että sinulla oli myös kouluikäinen lapsi kun muutitte ulkomaille, joten en näe mitään järkevää syytä miksi moralisoit, koska olette riistänyt koululaiselta koulukaverit ja muut sukulaiset. Joka siis tietenkin lienee hiukan vakavampi vanhemman moka, kun lomailu vauvan kanssa.

[/quote]

Hah hah hah, vai riistänyt?? Silloin 6v ja nyt jo teini-ikäiselle lapsella on kaikki kaverit täällä ja osa sukulaisistakin. Älä huoli hänestä, hyvin menee.

Vierailija
62/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon erilaisia ylimääräisiä ärsykkeitä lapsilla jo sylivauvasta alkaen. Lapsen kehittyvä keskushermosto ei kestä jatkuvaa impulssien tulvaa. Ja tätä jatkuu koko lapsuuden ajan.

Miksi on niin paljon keskittymishäiriöisiä- ja adhdlapsia alaluokilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"]

Miksi pitää tehdä kaukomatkoja, kun lapsi on pieni? Eikö voi lomaa viettää vaan lähialueilla?

Jos ei pysty olemasta matkustamatta pois esim. pohjoismaita kauemmaksi 5 vuoteen niin kannattaa harkita lapsen tekemistä yleensä.

Minua ei häiritse lapset missään kulkuneuvossa, mutta helvetin itsekkäitä ovat ihmiset matkustushaluineen. Muuttakaa pois Suomesta kuten meidän perhe, ai eihän luuserit pysty. Ja me ei matkustettu lentokoneessa ennenkuin nuorin lapsi oli aina yli 5 vuotta vanha.

[/quote]

sullapa on kiva asenne ja "logiikka". Onneksi ei tunneta, vaikutat hyvin kapeakatseiselta ihmiseltä, jonka mielestä vain omat ratkaisut ovat ok, ja muut ovat luusereita ja väärässä....

pa. Mistä lähtien neljän tunnin lentomatka = kaukomatka? Taidat asua peräti Ruotsissa, ja kuvittelet sen ansiosta olevasi jotenkin muita parempi ihminen ;-D

[/quote]

En asu Ruotsissa ja aivan sama missä asun. Perhettä perustaessa on syytä tiedostaa ettei ole vain minä ja minun matkahalut.

[/quote]

tietenkään ei olekaan. Mutta entä, kun mieskin haluaa lomailla ja lapset tykkäävät siitä myös? Sinusta on olennaisempaa, että joku piukkapipo ei joudu kuulemaan ääniä lentomatkalla? Oiskohan TUO huomattavasti itsekkäämpää....

Vierailija
64/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:21"]

Miksi pitää tehdä kaukomatkoja, kun lapsi on pieni? Eikö voi lomaa viettää vaan lähialueilla?

Jos ei pysty olemasta matkustamatta pois esim. pohjoismaita kauemmaksi 5 vuoteen niin kannattaa harkita lapsen tekemistä yleensä.

Minua ei häiritse lapset missään kulkuneuvossa, mutta helvetin itsekkäitä ovat ihmiset matkustushaluineen. Muuttakaa pois Suomesta kuten meidän perhe, ai eihän luuserit pysty. Ja me ei matkustettu lentokoneessa ennenkuin nuorin lapsi oli aina yli 5 vuotta vanha.

[/quote]

Jotenkin tuntuu, ettei teillä ole oikein varaa reissata ja ootte kateellisia. Sitten kun kerran kymmenessä vuodessa pääsette Turkkiin viikoksi, koette muut ihmiset "elämänne juhlahetkien" pilaajiksi. Mutta hei, monet tekee aika monta ulkomaanmatkaa vuodessa lentäen, eivätkä lataa lomiinsa hillittömiä odotuksia.

[/quote]

Lue tarkemmin, me asumme ulkomailla... minne meidän pitäisi matkustaa?

[/quote]

se sun ulkomaa on =kotimaa. Ihan sama vaikka asuisit Timbuktussa, sä et näe maailmaa ja vieraita kulttuureja pysymällä pelkästään siellä.

Vierailija
65/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä olin siis ihan helvetin itsekäs kun matkustin puolivuotiaan vauvani kanssa Suomeen katsomaan saattohoidossa olevaa äitiäni, joka halusi nähdä ekan lapsenlapsensa ennen kuin kuoli. Mikä sinä olet arvostelemaan muiden matkustelua tai niiden matkojen tarkoitusperiä, kun et mistään mitään tiedä? Idiootti.

Vierailija
66/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:40"]

[/quote]

Jotenkin tuntuu, ettei teillä ole oikein varaa reissata ja ootte kateellisia. Sitten kun kerran kymmenessä vuodessa pääsette Turkkiin viikoksi, koette muut ihmiset "elämänne juhlahetkien" pilaajiksi. Mutta hei, monet tekee aika monta ulkomaanmatkaa vuodessa lentäen, eivätkä lataa lomiinsa hillittömiä odotuksia.

[/quote]

[/quote]

se sun ulkomaa on =kotimaa. Ihan sama vaikka asuisit Timbuktussa, sä et näe maailmaa ja vieraita kulttuureja pysymällä pelkästään siellä.

[/quote]

Sinun kokemuksesi maailmasta matkailemalla on kuin ajaisi Volgalla vs. Ferrarilla ajo verrattuna ulkomailla asumiseen. Yli 300 päivää vuodessa vieraassa kulttuurissa  on eri asia 2 vkoa turistina.

Vierailija
67/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:37"]

Liian paljon erilaisia ylimääräisiä ärsykkeitä lapsilla jo sylivauvasta alkaen. Lapsen kehittyvä keskushermosto ei kestä jatkuvaa impulssien tulvaa. Ja tätä jatkuu koko lapsuuden ajan.

Miksi on niin paljon keskittymishäiriöisiä- ja adhdlapsia alaluokilla?

[/quote]

buahahahaha ai jaa, nyt synnynnäiset neurologiset sairaudet sitten johtuvatkin liian pienenä aloitetusta matkustelusta?

Kuule, vauvalle on ihan se ja sama, meneekö se äidin kanssa lähikauppaan vai ulkomaille. Kaikki on silti vauvalle uuttaa ja "impulsseja".

Eniten vauva kärsii, jos hänet jätetään mummolaan viikoksi. Vauva kokee sen hylkäämisenä, koska ei vielä ymmärrä, että vanhemmat tulevat hakemaan häntä.

Vierailija
68/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:42"]

[/quote]

Mä olin siis ihan helvetin itsekäs kun matkustin puolivuotiaan vauvani kanssa Suomeen katsomaan saattohoidossa olevaa äitiäni, joka halusi nähdä ekan lapsenlapsensa ennen kuin kuoli. Mikä sinä olet arvostelemaan muiden matkustelua tai niiden matkojen tarkoitusperiä, kun et mistään mitään tiedä? Idiootti.

[/quote]

Puhutaan nyt lähinnä lomailuista, megaidis.

Vierailija
69/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:20"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"]Miksi pitää tehdä kaukomatkoja, kun lapsi on pieni? Eikö voi lomaa viettää vaan lähialueilla? Jos ei pysty olemasta matkustamatta pois esim. pohjoismaita kauemmaksi 5 vuoteen niin kannattaa harkita lapsen tekemistä yleensä. Minua ei häiritse lapset missään kulkuneuvossa, mutta helvetin itsekkäitä ovat ihmiset matkustushaluineen. Muuttakaa pois Suomesta kuten meidän perhe, ai eihän luuserit pysty. Ja me ei matkustettu lentokoneessa ennenkuin nuorin lapsi oli aina yli 5 vuotta vanha. [/quote] Sä ilmeisimmin mietit jo sairaalloisen paljon mitä ihmiset sinusta aattelee. Oliko työn ja tuskan takana myös liikkua kotioven ulkopuolelle muutenkin? Minulla ei ole autoa ja suomen arkkitehtuuri ja kulttuuri ei kiinnosta paskaakaan. Ei elämää voi keskittää liikaa lapsen ympärille tai lapsi aattelee olevansa maailman napa. Toi on ihan järjetön ajatus ja tulee mieleen, että olet vain katkera siitä ettette ole itse matkustanut kun lapsi on pieni. [/quote] Höpö höpö, emme matkusta nytkään kovin hirveästi... tosin ulkomailla asuessa riittää tutkimista ihan lähiympäristössä. En yksinkertaisesti välitä matkustaa paljon. [/quote] Sanoit tuossa edellisessä viestissä, että perhettä perustaessa on syytä tiedostaa että on myös muitakin kuin minä ja minun matkahalut. Ja sanoit että matkustitte ekan kerran kun kuopus oli 5v tarkoittanee että sinulla oli myös kouluikäinen lapsi kun muutitte ulkomaille, joten en näe mitään järkevää syytä miksi moralisoit, koska olette riistänyt koululaiselta koulukaverit ja muut sukulaiset. Joka siis tietenkin lienee hiukan vakavampi vanhemman moka, kun lomailu vauvan kanssa.

[/quote]

Hah hah hah, vai riistänyt?? Silloin 6v ja nyt jo teini-ikäiselle lapsella on kaikki kaverit täällä ja osa sukulaisistakin. Älä huoli hänestä, hyvin menee.
[/quote]

Koita nyt jumalauta kertoa, että mikä se perimmäinen syy on. Ja puhuin nyt vanhemmasta lapsesta/lapsista jotka on ollu jo koulussa. Ja osa sukulaisista, eli ei kaikkia; eli olet itsekkäästi ajatellut kun ne Suomessa olevat sukulaiset ei voi nähdä lapsiasi. Niin että miksi puhut itsekkyydestä? Sinun asiasi on tuhannesti vakavampi kun satunnainen nopea lomailu.

Vierailija
70/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:43"]

[/quote]

[/quote]

Puhutaan nyt lähinnä lomailuista, megaidis.

[/quote]

mistä sinä tiedät miksi vieraat ihmiset ovat lentokoneessa? 

Vierailija
71/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinun kokemuksesi maailmasta matkailemalla on kuin ajaisi Volgalla vs. Ferrarilla ajo verrattuna ulkomailla asumiseen. Yli 300 päivää vuodessa vieraassa kulttuurissa  on eri asia 2 vkoa turistina.

[/quote]

höpö höpö. Saatat tietää, millaista on asua expattina nykyisessä asuinmaassasi, mutta et tiedä hevon veetä muista kulttuureista, jos et matkustele. Muut kulttuurit eivät sinulle aukene sen tehokkaammin kuin että jos kykkisit pelkästään Suomessa.

Minustahan sinä muuten et tiedä yhtään mitään. Enkä välitä kaltaisellesi pökiölle mitään kertoakaan, joten huido ilmaan vaan siellä...

Vierailija
72/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:30"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:20"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:08"]Miksi pitää tehdä kaukomatkoja, kun lapsi on pieni? Eikö voi lomaa viettää vaan lähialueilla? Jos ei pysty olemasta matkustamatta pois esim. pohjoismaita kauemmaksi 5 vuoteen niin kannattaa harkita lapsen tekemistä yleensä. Minua ei häiritse lapset missään kulkuneuvossa, mutta helvetin itsekkäitä ovat ihmiset matkustushaluineen. Muuttakaa pois Suomesta kuten meidän perhe, ai eihän luuserit pysty. Ja me ei matkustettu lentokoneessa ennenkuin nuorin lapsi oli aina yli 5 vuotta vanha. [/quote] Sä ilmeisimmin mietit jo sairaalloisen paljon mitä ihmiset sinusta aattelee. Oliko työn ja tuskan takana myös liikkua kotioven ulkopuolelle muutenkin? Minulla ei ole autoa ja suomen arkkitehtuuri ja kulttuuri ei kiinnosta paskaakaan. Ei elämää voi keskittää liikaa lapsen ympärille tai lapsi aattelee olevansa maailman napa. Toi on ihan järjetön ajatus ja tulee mieleen, että olet vain katkera siitä ettette ole itse matkustanut kun lapsi on pieni. [/quote] Höpö höpö, emme matkusta nytkään kovin hirveästi... tosin ulkomailla asuessa riittää tutkimista ihan lähiympäristössä. En yksinkertaisesti välitä matkustaa paljon. [/quote] Sanoit tuossa edellisessä viestissä, että perhettä perustaessa on syytä tiedostaa että on myös muitakin kuin minä ja minun matkahalut. Ja sanoit että matkustitte ekan kerran kun kuopus oli 5v tarkoittanee että sinulla oli myös kouluikäinen lapsi kun muutitte ulkomaille, joten en näe mitään järkevää syytä miksi moralisoit, koska olette riistänyt koululaiselta koulukaverit ja muut sukulaiset. Joka siis tietenkin lienee hiukan vakavampi vanhemman moka, kun lomailu vauvan kanssa. [/quote] Hah hah hah, vai riistänyt?? Silloin 6v ja nyt jo teini-ikäiselle lapsella on kaikki kaverit täällä ja osa sukulaisistakin. Älä huoli hänestä, hyvin menee. [/quote] Koita nyt jumalauta kertoa, että mikä se perimmäinen syy on. Ja puhuin nyt vanhemmasta lapsesta/lapsista jotka on ollu jo koulussa. Ja osa sukulaisista, eli ei kaikkia; eli olet itsekkäästi ajatellut kun ne Suomessa olevat sukulaiset ei voi nähdä lapsiasi. Niin että miksi puhut itsekkyydestä? Sinun asiasi on tuhannesti vakavampi kun satunnainen nopea lomailu.

[/quote]

Mistä sinä tiedät miten paljon ja missä minulla on sukulaisia ja yleensä ihmisten suhde sukulaisiin?

Kaukolomailu on puhtaasti itsekästä lapsen ollessa pieni, lapsi ei sitä lomailua kaipaa.

Vierailija
73/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

höpö höpö. Saatat tietää, millaista on asua expattina nykyisessä asuinmaassasi, mutta et tiedä hevon veetä muista kulttuureista, jos et matkustele. Muut kulttuurit eivät sinulle aukene sen tehokkaammin kuin että jos kykkisit pelkästään Suomessa.

Minustahan sinä muuten et tiedä yhtään mitään. Enkä välitä kaltaisellesi pökiölle mitään kertoakaan, joten huido ilmaan vaan siellä...

[/quote]

Olen asunut kohta 10 vuotta tässä maassa enkä minään expattina. Kypsy sinne törsäperälle murtomaahiihdon ja Kotipizzan pariin.

Vierailija
74/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan vauvoja, ne voisi nakata koneesta alas. Lensin kerran työmatkalle Hollantiin (ei kovin pitkä lento) ja sattui rääkyvä vauva viereen. Nykysin lennänkin sitten bisnesluokassa...

[/quote]

oikein hyvä! Minä taas vihaan kaltaisiasi yli kaiken, joten on mahtavaa, että maksat enemmän matkoistasi ja pysyt siellä koneen etuosassa. 

Vierailija
75/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don't feed the troll... Tää on niin kypsää ja idiottimaista vela-kiukuttelua, että antakaa tän ketjun jo olla. Tuo "minä se olen muita erinomaisempi kun olen kymmenen vuotta asunut Ulkomailla" on provoista huonoin, tarjoan sille viikon Huonoin Provo -palkintoa. *ojentaa pahviplakaatin*

Vierailija
76/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ap-n olevan huolissaan esim vauvan sairastumisesta ulkomailla yms. Sen vuoksi en itse varmaan reissaisi vauvan kanssa jos semmoinen olisi. Itkevät lapset ei häiritse sen kummemmin kuin puheliaat/äänekkäät aikuiset.

Vierailija
77/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on 3.5 v ja käynyt 7 eri maassa, kuopus 8 kk 3 maassa, kertaakaan kumpikaan itkenyt , viimeksikin kun tultiin koneeseen niin naapurit oli, että o-ou, noilla on 2 pientä lasta, luuli, et meidän lapset itkee ja huutaa , mutta ei . Esikoinen katsoo piirrettyjä, vauva söi, ihmetteli, leikki. Ostin hänelle kassillisen leluja matkaa varten niin meni todella hyvin. Kuulin lääkäriltä , että jos lapsen korviin sattuu niin se johtuu vilustumisesta( nuha, yskä) . En vois kuvitella jättäväni lapsiani 2-3 viikoksi jonnekin . Isovanhemmat käy itse töissä , tulisin hulluksi ilman niitä . Miehen kanssa käydään kerran 2 vuodessa kahdestaan 2 pv matkalla ..

Vierailija
78/125 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:02"]

Meillä on 4 lasta jotka on matkustaneet 3kk ikäisestä. Niin laivalla, lentokoneella kuin autolla vuosittain euroopan halki. Olisikohan kerran yksi itkenyt korviaan laskeutumisen ajan ennenkuin saatiin "mikkihiiren korvat" laitettua ja paine korvissa tasaantui. Siihen meni n 5min.

Monilla lennoilla (tänä vuonna 10x menopaluu) on ollut lapsia jotka itkevät hetken mutta en ole edes kuullut tuota itkua kunnolla ellen ole istunut välittömässä läheisyydessä. Eikä koskaan ole tullut mieleen hermostua asiasta.

Koskaan emme ole kokeneet matkustamista lasten kanssa hankalaksi.

[/quote]

Mikähän tässä oli miinuspeukutusta?

Vierailija
79/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan tehä mitä mä haluun!Mä saan ottaa vauvan mukaan jos mä haluun.Minä,minä,minä.!Mua lähinnä säälittää vanhemmat jotka raahaa vauvoja etelän lomille.On varmaan ensinnäkin tosi hauska loma tiedossa ku kakara huutaa koko ajan..Ai juu,mut tuttipullollahan sen saa hiljaseks!
Oikeesti,kasvaakaa vanhemmiksi!Vauvan paikka ei ole lentokoneessa,eikä tuoreiden vanhempien.Tässä taas nähdään kuinka nykyvanhemmat laittaa asiat tärkeysjärjestykseen...

Vierailija
80/125 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:51"]

Don't feed the troll... Tää on niin kypsää ja idiottimaista vela-kiukuttelua, että antakaa tän ketjun jo olla. Tuo "minä se olen muita erinomaisempi kun olen kymmenen vuotta asunut Ulkomailla" on provoista huonoin, tarjoan sille viikon Huonoin Provo -palkintoa. *ojentaa pahviplakaatin*

[/quote]

Se on aina huonoin provo, koska suomalaisen asuminen ulkomailla vituttaa yli kaiken Suomessa asuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän