Mitä mieltä nimestä Marisol tytölle?
Kommentit (17)
Tulee mieleen vitamiinivalmisteet.
Latinonimi. En välttämättä laittaisi jos ei mitään yhteyttä sinne. Muuten kaunis nimi.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:12"]
Tulee mieleen vitamiinivalmisteet.
[/quote]
Mulle taas tulee mieleen joku saippua tai tiskiaine tms.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:12"]Kiva espanjalainen nimi. Itse en kyllä antaisi Suomessa ainakaan jos ei sovi yhtään suomalaiseen sukunimeen. Jos taas sopisi nimeen tai jos on sukujuuria jonnekin espanjankieliseen maahan, voisin antaaakin.
[/quote]
Sukunimemme on ruotsalais-eurooppalainen. Sukujuuria Espanjaan ei ole mutta haluan tuon nimen lapselleni. Isosisko on muuten Maura, pyhimyksen mukaan. Olemme roomalais-katolisia.
pesuaine tai hotelli kanarialla :) tai marisätkäaurinko
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:12"]Kiva espanjalainen nimi. Itse en kyllä antaisi Suomessa ainakaan jos ei sovi yhtään suomalaiseen sukunimeen. Jos taas sopisi nimeen tai jos on sukujuuria jonnekin espanjankieliseen maahan, voisin antaaakin. [/quote] Sukunimemme on ruotsalais-eurooppalainen. Sukujuuria Espanjaan ei ole mutta haluan tuon nimen lapselleni. Isosisko on muuten Maura, pyhimyksen mukaan. Olemme roomalais-katolisia.
[/quote]
Kyllä tuossa tapauksessa voisi hyvinkin käydä, sopii siskon nimen kanssakin hyvin yhteen. Meinasin vaan että jos sukunimi olisi tyyliä Hörkkö-Möttönen niin siihen yhdistettynä Marisol olisi aika karu nimi.
Sama jos Meksikossa laittaisivat nimeksi Terttu.
Marisol on aika eksoottinen suomalaiselle lapselle, mutta kaunis kyllä. Itse laittaisin Mariel tai Mariele.
Etanoli, metanoli, marisoli. En laittais, mutta lienee noita kyllä hullumpiakin nimiä nykyään :)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:12"]Kiva espanjalainen nimi. Itse en kyllä antaisi Suomessa ainakaan jos ei sovi yhtään suomalaiseen sukunimeen. Jos taas sopisi nimeen tai jos on sukujuuria jonnekin espanjankieliseen maahan, voisin antaaakin. [/quote] Sukunimemme on ruotsalais-eurooppalainen. Sukujuuria Espanjaan ei ole mutta haluan tuon nimen lapselleni. Isosisko on muuten Maura, pyhimyksen mukaan. Olemme roomalais-katolisia.
[/quote]
Kyllä tuossa tapauksessa voisi hyvinkin käydä, sopii siskon nimen kanssakin hyvin yhteen. Meinasin vaan että jos sukunimi olisi tyyliä Hörkkö-Möttönen niin siihen yhdistettynä Marisol olisi aika karu nimi.
[/quote]En ymmärrä tuota asennetta. Marisol Hörkkö ei kuulosta yhtään paremmalta tai huonommalta kuin esim Marisol Andersson tai Marisol Stenius jos noita latina-nimiä pidetään eurooppalaisina.
Marisol on siitä hyvä nimi että se on suomalaisille helppo muistaa ja lausua. Sopii äänteellisesti varmaan sukunimeen kuin sukunimeen. Tiedätte varmaan, että se on lempinimi Maria Soledad (Maria Yksinäisyys) pyhimysnimelle.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:18"]
[/quote]
[/quote]En ymmärrä tuota asennetta. Marisol Hörkkö ei kuulosta yhtään paremmalta tai huonommalta kuin esim Marisol Andersson tai Marisol Stenius jos noita latina-nimiä pidetään eurooppalaisina.
Marisol on siitä hyvä nimi että se on suomalaisille helppo muistaa ja lausua. Sopii äänteellisesti varmaan sukunimeen kuin sukunimeen. Tiedätte varmaan, että se on lempinimi Maria Soledad (Maria Yksinäisyys) pyhimysnimelle.
[/quote]
Kyllä tiedetään. Ja juuri siksi haluamme antaa tuon nimen. Tärkeää on myös, että helppo nimi suomessa.
Ei hemmetti! Aivan tyhmä nimi! SUOMESSA PITÄÄ ANTAA SUOMALAISIA NIMIÄ LAPSILLE!
LUULETKO OLEVAS PAREMPI?
Kolmen tähden hotellilta kuulostaa minustakin.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:18"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:16"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:12"]Kiva espanjalainen nimi. Itse en kyllä antaisi Suomessa ainakaan jos ei sovi yhtään suomalaiseen sukunimeen. Jos taas sopisi nimeen tai jos on sukujuuria jonnekin espanjankieliseen maahan, voisin antaaakin. [/quote] Sukunimemme on ruotsalais-eurooppalainen. Sukujuuria Espanjaan ei ole mutta haluan tuon nimen lapselleni. Isosisko on muuten Maura, pyhimyksen mukaan. Olemme roomalais-katolisia. [/quote] Kyllä tuossa tapauksessa voisi hyvinkin käydä, sopii siskon nimen kanssakin hyvin yhteen. Meinasin vaan että jos sukunimi olisi tyyliä Hörkkö-Möttönen niin siihen yhdistettynä Marisol olisi aika karu nimi. [/quote]En ymmärrä tuota asennetta. Marisol Hörkkö ei kuulosta yhtään paremmalta tai huonommalta kuin esim Marisol Andersson tai Marisol Stenius jos noita latina-nimiä pidetään eurooppalaisina. Marisol on siitä hyvä nimi että se on suomalaisille helppo muistaa ja lausua. Sopii äänteellisesti varmaan sukunimeen kuin sukunimeen. Tiedätte varmaan, että se on lempinimi Maria Soledad (Maria Yksinäisyys) pyhimysnimelle. [/quote] Kyllä tiedetään. Ja juuri siksi haluamme antaa tuon nimen. Tärkeää on myös, että helppo nimi suomessa.
[/quote]Arvasin että tiedätte. Olen itse heikkona noihin latinapyhimysnimiin joten jos olisin roomalais-katolinen voisin valita hyvinkin siitä nimistöstä.
Kiva espanjalainen nimi. Itse en kyllä antaisi Suomessa ainakaan jos ei sovi yhtään suomalaiseen sukunimeen. Jos taas sopisi nimeen tai jos on sukujuuria jonnekin espanjankieliseen maahan, voisin antaaakin.