Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Notkeus ei katso kokoa: Pluskokoinen joogi taipuu uskomattomiin asentoihin

Vierailija
03.10.2015 |

http://www.iltalehti.fi/hyvaolo/2015091720366497_ie.shtml

Vau! Pitäisi varmaan itsekin aloittaa joogaaminen... Olen pienikokoinen enkä voisi edes kuvitella itseäni noihin asentoihin!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salin jumpissa joskus näkee kun edessä oleva 80 kg tyttö vetää kevyesti spagaatin. Olen rehellisesti kade. Itse en taivu mihinkään. 

Vierailija
2/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl toi on jo plus plus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää oli jotenki tosi symppis

Vierailija
4/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lähes 100-kiloinen ja herätän huomiota notkeudellani. Mulla tämä on ainakin osin ihan luontaista, mulla on yliliikkuvat nivelet. Toisaalta olen nuorena, siis miltei 30 sitten harrastanut lajeja, joissa notkeutta tarvittiin ja treenannut niitä ominaisuuksia. Mun vaaka on korkea ja pää menee haaraistunnassa lattiaan helposti ja jalka nousee todella korkealle.

Vierailija
5/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170/65 ja kuin kanki :D Käy kateeksi :(

Vierailija
7/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:40"]

http://m.imgur.com/a/YqeLL

[/quote]

Jellybelly :D

Vierailija
8/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo näyttää ihan tavalliselta notkeudelta treenaamattomalle nuorelle naiselle, paitsi tuo jalkojen levitys pää alaspäin. Odotin kyllä ihan muuta eli kyllä tuon perusteella koko vaikuttaa erittäin paljon.

Lihavakin voi kaiketi menestyä passiivisissa asennoissa, joissa vain lässähdetään johonkin asentoon, mutta esim.baletin ja taitoluistelun kehonhallintaa ja aktiivista voimaa ja notkeutta ja tasapainoa yhtä aikaa vaativia taivutuksia ei voi noin vain tehdä.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
9/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan mies 29, ei vaikuta tavalliselta notkeudelta. Yritä itse tehdä niitä liikkeitä ja palaa sitten asiaan. Se miltei satakiloinen nuoruudessaan taitoluistelua harrastanut ja todella notkea nainen.

Vierailija
10/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. silta näyttää helpolta ja moni luuleekin tekevänsä sen noin, jos ei katso peilistä. Mutta ei tuo kaikilta vaan onnistu. 

Vierailija
11/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs noista liikkeistä nyt niin ihmeellistä notkeutta vaatii? Hyvä kehonhallinta ja tasapaino kyllä on, eikä ihan heikkokaan voi olla jos tuo kyyhky-pose menee noilla kiloilla.

Vierailija
12/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä, jopa lääkäreillä, on ihmeelliset asenteet ylipainoisia kohtaan. Unohdetaan, että ylipainoinen voi olla hyvässä fyysisessä kunnossa ja ei lihoessa liikunnalliset taidot ja ominaisuudet, kuten notkeus häviä minnekään.

Itse asiassa, ylipainoisella joka liikkuu normaalisti pitää olla normaalia parempi tasapaino ja vahvempi lihaksisto, koska joka askeleella ja joka liikkeessä ylipainoisella on ikään kuin monen kymmenen kilon puntit käsissä, mahassa tai jaloissa verrattuna normaalipainoiseen.

Tulee mieleen runsaasti ylipainoinen Holley Mangold. Hänhän on olympiaurheilija. Edusti USA:ta.

http://www.iltalehti.fi/nainen/2012080715928820_na.shtml

Vierailija
13/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:47"]

Valitan mies 29, ei vaikuta tavalliselta notkeudelta. Yritä itse tehdä niitä liikkeitä ja palaa sitten asiaan. Se miltei satakiloinen nuoruudessaan taitoluistelua harrastanut ja todella notkea nainen.

[/quote]Notkeus on kuitenkin sellainen ominaisuus, jota voi kehittää erittäin nopeasti jos geeneissä on sitä suotu. Samaa ei voi sanoa esim.voimasta, vaikka kaikki ihmiset voivat vahvistaa kaikkia lihaksiaan erittäin paljon, kun taas venyttely aikuisena voi geenien takia olla ajanhukkaa. Periaatteessahan joku lapsena esteettiset urheilulajit voisi aikuisena lihoa hirveästi, mutta silti säilyttää suuren osa nuoruusajan notkeudesta. Yleensä tuollainen taitaa vain olla harvinaista, koska tietyt lajit houkuttelevat pariinsa pieniruokaisia ja kurinalaisia ihmisiä.

Kunnioitettavaa kyllä jos joku pystyy noihinkin asentoihin lähes satakiloisena lihaskimppuna, koska silloin on kyse monipuolisesta urheilijasta. Rasvakudoksen kertyminen ei kaiketi rajoita liikeratoja samalla tavalla kuin lihas eikä rasvakudosta tarvitse venytellä.

Itse n.95kg miehenä pystyn kyllä parempiin jalkojen taivutuksiin kuin noissa kuvissa; ainakin seisaaltaan. Harrastan esim.balettia.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
14/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vähitellen alettaisiin tajuta, että ylipaino ei ole sama asia kuin huono kunto. Mulla on yksi kaveri, joka on koko ikänsä ollut isompi kuin muut, nyt aikuisena taitaa olla 175-senttinen ja noin 100-kiloinen. On kuitenkin lapsesta asti harrastanut tanssia, joogaa yms. ja peittoaa varmasti useimmat samanikäiset naiset aerobisessa kunnossa ja notkeudessa. On vaan luonnostaan iso ja tykkää hyvästä ruuasta, joten paino ei laske vaikka useamman kerran viikossa liikkuukin.

Vierailija
15/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on pari asentoa, jossa tasapainoillaan rullan päällä. Asento voi onnistua, mutta vaikeusaste nousee sen rullan mukana. Siltaa muuten ei tee edes kaikki kouluikäiset. Päällä seisonta edes jalat yhdessä jää aika monelta tekemättä.

Ensi katsomalta liikkeet vaikuttivat helpoilta, mutta kokeilkaa itse, jos siltä tuntuu.

Vierailija
16/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:45"]

Minusta tuo näyttää ihan tavalliselta notkeudelta treenaamattomalle nuorelle naiselle, paitsi tuo jalkojen levitys pää alaspäin. Odotin kyllä ihan muuta eli kyllä tuon perusteella koko vaikuttaa erittäin paljon.

Lihavakin voi kaiketi menestyä passiivisissa asennoissa, joissa vain lässähdetään johonkin asentoon, mutta esim.baletin ja taitoluistelun kehonhallintaa ja aktiivista voimaa ja notkeutta ja tasapainoa yhtä aikaa vaativia taivutuksia ei voi noin vain tehdä.

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Taas mies 29 v + 1 v avautuu asioista, joista ei tiedä mitään. Tervetuloa meidän fitjooga-tunnille, jossa ei todellakaan "lässähdetä johonkin asentoon", vaan tehdään koko tunti todella paljon töitä. En usko, että sinä mitenkään erityisen liikunnallinen oletkaan, mutta huvittaisi joskus nähdä kun joku salilla kymmenen vuotta punttia nostanut äijän köriläs yrittäisi venkoilla joogatunnin läpi. Otappa tästä vaikka ensalkuun lauantai-illan treeniksi mallia:

Vierailija
17/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Nuo liikkeet eivät vaadi joogataustaa, vaan ihan normaali luontainen notkeus riittää. Itseltä onnistuu kaikki muut paitsi ensimmäinen (en uskalla kokeilla), vaikka olen bmi 31, enkä harrasta joogaa.

Vierailija
18/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:59"]

Ihmisillä, jopa lääkäreillä, on ihmeelliset asenteet ylipainoisia kohtaan. Unohdetaan, että ylipainoinen voi olla hyvässä fyysisessä kunnossa ja ei lihoessa liikunnalliset taidot ja ominaisuudet, kuten notkeus häviä minnekään.

Itse asiassa, ylipainoisella joka liikkuu normaalisti pitää olla normaalia parempi tasapaino ja vahvempi lihaksisto, koska joka askeleella ja joka liikkeessä ylipainoisella on ikään kuin monen kymmenen kilon puntit käsissä, mahassa tai jaloissa verrattuna normaalipainoiseen.

Tulee mieleen runsaasti ylipainoinen Holley Mangold. Hänhän on olympiaurheilija. Edusti USA:ta.

http://www.iltalehti.fi/nainen/2012080715928820_na.shtml

[/quote]Tuossa on vaan se juttu että lihavan sydän joutuu paljon kovempaan rasitukseen samassa suorituksessa kuin hoikan ja sama juttu nivelien sun muiden kanssa. Jos lihava vain istuisi sohvalla, verenpaine pysyisi riskirajojen alapuolella ja paikat eivät pamahtaisi hajalle. Tuossa mielessä lihavuus yhdistettynä raskaaseen säännölliseen liikuntaan on kuin resepti lyhytikäisyyteen.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
19/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ensimmäinen kuva eli päälläseisonta ei kyllä onnistu ihan noin vaan. Vaatii todella paljon kehonhallintaa. Multa onnistuu seinää vasten.

Vierailija
20/33 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:01"]Toivottavasti vähitellen alettaisiin tajuta, että ylipaino ei ole sama asia kuin huono kunto. Mulla on yksi kaveri, joka on koko ikänsä ollut isompi kuin muut, nyt aikuisena taitaa olla 175-senttinen ja noin 100-kiloinen. On kuitenkin lapsesta asti harrastanut tanssia, joogaa yms. ja peittoaa varmasti useimmat samanikäiset naiset aerobisessa kunnossa ja notkeudessa. On vaan luonnostaan iso ja tykkää hyvästä ruuasta, joten paino ei laske vaikka useamman kerran viikossa liikkuukin.
[/quote]

Ei ole olemassa mitään luonnostaan isoa......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä