70-luvulla syntyneet odottajat
Tunnetteko itsenne vanhaksi odottajaksi? Mä olen syntynyt 1978 ja olen rv21. Musta tuntuu et kaikki muut odottajat on sen 5-10 vuotta mua nuorempia. Ootan toista lasta, esikoinen on 3-vuotias.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:52"] No olethan sinä jo iäkäs odottaja. Minä olen syntynyt 80-luvun alussa ja koen jo olevani vanha äiti nuorimmaiseni kanssa. [/quote] En väitä vastaan, jos näin koet. Onhan se ihan fakta, että joku nelikymppinen on keholtaan kymmenen vuotta vanhempi kuin joku toinen. Itse olen -77, ja hyvillä geeneillä ja iloisella mielellä varustettu. Kuopus on kaksivuotias, eikä ikä olisi este perheenlisäykselle. [/quote] Ei siitä olekaan kyse. Kyllä minäkin olen pirteä ja omaan hyvät geenit. Mutta aikamoista itsepetosta kuvitella olevansa yhtä nuori kuin 10 vuotta nuoremmat. :Dz
[/quote]
Ei välttämättä. http://yle.fi/uutiset/tutkimus_ihmiset_vanhenevat_eri_tahtia__erot_pienia_26-vuotiailla_valtavia_38-vuotiailla/8134384
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:52"] No olethan sinä jo iäkäs odottaja. Minä olen syntynyt 80-luvun alussa ja koen jo olevani vanha äiti nuorimmaiseni kanssa. [/quote] En väitä vastaan, jos näin koet. Onhan se ihan fakta, että joku nelikymppinen on keholtaan kymmenen vuotta vanhempi kuin joku toinen. Itse olen -77, ja hyvillä geeneillä ja iloisella mielellä varustettu. Kuopus on kaksivuotias, eikä ikä olisi este perheenlisäykselle. [/quote] Ei siitä olekaan kyse. Kyllä minäkin olen pirteä ja omaan hyvät geenit. Mutta aikamoista itsepetosta kuvitella olevansa yhtä nuori kuin 10 vuotta nuoremmat. :Dz
[/quote]
Ei kai tässä kukaan kuvittele olevansa ikäistään nuorempi. Mutta jos 80-luvun alussa syntynyt kokee olevansa vanha, niin ehkä hän sattuu olemaan nopeammin vanhentuvaa sorttia.
Heh, mitä vastauksia. Mä oon syntynyt 1979 eikä kukaan ole ilmaissut missään että olisin vanha odottaja. Seulassa tuli puhetta siitä riskiluvun yhteydessä mutta suhdeluku oli hyvä joten asia jäi siihen.
Teiniäidit voi olla 20 vuotta nuorempia mutta se vaikuttaa lähinnä niin etten jaksa kuunnella heitä. Niin lapsellisia ja typeriä juttuja että tekisi mieli itkeä. Toisaalta kellä meillä ei teininä olisi ollut...
Asia voisi olla eri jos olisin yli neljänkympin. Perinteisesti sen jälkeen kuulemma alkaa riskit kerääntymään, joten luontevaa onkin kohdella sen ikäistä naista vanhana ja osittain riskisynnyttäjänä.
No minuun verrattuna olet nuori, sillä olen vm71 ja odotan kaksosia rv 26+4. Meillä ennestään seitsemän lasta.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:38"]
Kuvailisitko itseäsi vanhaksi odottajaksi? Annetaanko sun neuvolassa ymmärtää, että olet iäkäs odottaja? On toki eroa, onko syntynyt -71 vai -79, mutta silti tuntuu, että kaikki kanssaodottajat on 80-luvulla syntyneitä, jotkut 90-luvullakin.
ap
[/quote]Itsekin olin aikoinani vanha synnyttäjä. En tuntenut itseäni vanhaksi, mutta kyllä sitä tietenkin olin kun ensimmäistäni odotin. Olin 32v kun aloin odottaa ja täytin ennen lapsen syntymää 33v. Kun menin rakenneultraan vieraaseen sairaalaan, siellä sanottiin,että ikäni on kai laitettu papereihin väärin. Olisivat nuorentaneet minua 10 vuotta. Kyllä silloinkin muut odottajat oli sen 10v nuorempia, mutta mitä siitä. Sain vielä 3 lasta myöhemmin ja olin 39v kun kuopus syntyi. Nyt vanhemmat lapset jo aikuisia ja nuorinkin 15v.
70-lukulainenko vanha odottaja? Ihan normaalin ikäiseltä kuulostaa. 60-luvulla syntyneet olis iäkkäitä vauvan vanhempia tänä päivänä. Oma äitini sai minut olllessaan yli 40.
Olen syntynyt -78 ja viimeistä lasta menosa kohta synnyttämään. Olo on kieltämättä vanha, koska tämä on iltatähti, mutta toisaalta näillä nurkilla on ihan yleistä että esikoinen saadaan yli 30-vuotiaana ja sisarukset syntyvät vielä muutaman vuoden päästä. Ei ole kukaan kommentoinut ikääni, enemmän kommentteja sain kun olin alle 25-vuotias ja odotin esikoista.
Kuvailisitko itseäsi vanhaksi odottajaksi? Annetaanko sun neuvolassa ymmärtää, että olet iäkäs odottaja? On toki eroa, onko syntynyt -71 vai -79, mutta silti tuntuu, että kaikki kanssaodottajat on 80-luvulla syntyneitä, jotkut 90-luvullakin.
ap