Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide: lapsen kolme etunimeä ovat kaikki 2-tavusia?

Vierailija
03.10.2015 |

Olen siis tällä hetkellä raskaana, ja odotan poikaa. Minulla on mielessä kolme nimeä etunimiksi hälle, mutta aloin miettiä kuulostaisiko se ihan kököltä, koska jokaisessa on vain kaksi tavua? Nimet eivät ole keskenään samanlaisia, eli yhdistelmä ei ole mikään Pekka Pertti Paavo, vaan enemmänkin Pekka Eetu Antti (kyseessä ei kuitenkaan ole tuo esimerkkini). Sukunimi on suht. pitkä, ulkomainen.

Mielipiteitä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisen kuuloista

Vierailija
2/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Kyllä se viimeinen saisi olla pidempi: Pekka Eetu Antero olisi jo soiva nimi. Oikeasti en ole koskaan ymmärtänyt noita töksähtäviä nimiä, joita jotkut antaa. Tunnen esim. Antti Pekka -nimisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella on. Myönnän että on aika töksähtävä, mutta kun haluttiin molemmilta puolilta sukua antaa nimiä ja pidemmät suvusta löytyvät nimet oli ihan nougou-tasoa, niin tähän päädyttiin. Ja niin, lasta kun yleensä puhutellaan yhdellä nimellä, niin eipä tästä ole mitään harmia ollut.

Vierailija
4/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:14"]En tykkää. Kyllä se viimeinen saisi olla pidempi: Pekka Eetu Antero olisi jo soiva nimi. Oikeasti en ole koskaan ymmärtänyt noita töksähtäviä nimiä, joita jotkut antaa. Tunnen esim. Antti Pekka -nimisen.
[/quote]

Tämä.

Vierailija
5/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteeni: Ihan sama montako tavua jonkun toisen ihmisen nimessä on.

Vierailija
6/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no meillä on kans noin, ja ennen lasta olin aina naureskellut noita töks töks-nimiä... Eihän se rimmaa ei, mutta kaikki nimet on suvusta.

Vierailija
7/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:33"]Joo, no meillä on kans noin, ja ennen lasta olin aina naureskellut noita töks töks-nimiä... Eihän se rimmaa ei, mutta kaikki nimet on suvusta.
[/quote]

Nämä minun miettimäni nimet eivät ole suvusta, vaan kaksi näistä ovat minulle muuten vaan merkityksellisiä ja kolmas (ensimmäinen nimi) kuulostaa muuten vaan hyvin kauniilta. Siksi haluaisin antaa juuri nämä nimet.

Ap

Vierailija
8/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:33"]Joo, no meillä on kans noin, ja ennen lasta olin aina naureskellut noita töks töks-nimiä... Eihän se rimmaa ei, mutta kaikki nimet on suvusta.
[/quote]

Nämä minun miettimäni nimet eivät ole suvusta, vaan kaksi näistä ovat minulle muuten vaan merkityksellisiä ja kolmas (ensimmäinen nimi) kuulostaa muuten vaan hyvin kauniilta. Siksi haluaisin antaa juuri nämä nimet.

Ap
[/quote]

"hyvin merkityksellisiä" ja kyseessä on kuitenkin jotkut aapo ja onni

Vierailija
9/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:33"]Joo, no meillä on kans noin, ja ennen lasta olin aina naureskellut noita töks töks-nimiä... Eihän se rimmaa ei, mutta kaikki nimet on suvusta.
[/quote]

Ap
[/quote]

"hyvin merkityksellisiä" ja kyseessä on kuitenkin jotkut aapo ja onni
[/quote]

Itseasiassa eivät ole, ja vaikka olisivatkin, eivätkö ne voisi olla merkityksellisiä minulle?

Ap

Vierailija
10/14 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Jari Pasi ? :D

Vierailija
11/14 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh lol

Vierailija
12/14 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kyllä koskaan ajatellut, että tavumäärällä olisi jotakin merkitystä. Meidänkin lapsella on kaikissa nimissä 2 tavua. Harvoinpa ketään koko nimellä edes kutsutaan.

Vierailija
13/14 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se etunimi on tärkein. Ketään oikeasti kiinnosta muut nimet josko koskaan edes kuulevatkaan niitä.

Vierailija
14/14 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauno Uuno Urpo?