Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaalla olijat, miten teillä varaa pitää lapsi päiväkodissa?

Vierailija
03.10.2015 |

Laskin tuossa itse, että minulla se tulisi maksamaan melkein 600 euroa kuussa, kun menettäisin kuntalisän, isosisaruslisän kelalta (alle 3 v, joka suurempi) sekä maksaisin päivähoitomaksun. Eli vuodessa yli 6000 euroa tästä lystistä. Toki tuleehan lapselle ruoat päikyn puolelta, mutta silti ihan järkky summa. Ja tosi monella ihan tavallisella ihmisellä näyttää olevan varaa tähän lystiin. Miten te oikeesti sen teette?? Mä joudun jo nyt kitkuttamaan ihan äärirajoilla ja jos vielä pitäis pieraista joka kuu 600... Siis mies on taloudessa myös ja ihan keskituloisia ollaan. Toikin eriarvoistaa, että rikkailla on mahis tohon helposti tai sit niillä köyhillä, joiden ei tarvi maksaa päivähoitomaksuja.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3-vuotias oli osapäivähoidossa kun itse kotona vauvan kanssa. Sairastuin masennukseen kolmivuotiaan syntymän jälkeen. Meillä ei ollut mitään tukiverkkoja (ei ketään esim sukulaista). Yksin sain hoitaa rumban kun masennus hellitti. Mies vielä kuunteli narsistiäitiään ja teki töitä vielä enemmän eikä auttanut kotitöissä yms. Kun ura anopin mielestä tärkeämpi kuin perhe. Tosin anoppi itse hoidatti poikansa omalla äidiltään ja muilla sukulaisilla.

Eli poika osa- aikahoidossa tästä syystä. Poika vielä hirveän vilkas ja virikkeitä piti saada yms.

T. Se paska äiti, jonka lapsi hoidossa kun itse kotona

Vierailija
42/44 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 13:23"]

En nyt ihan ymmärrä. Jos kerran on yhdestä lapsesta hoitovapaalla, niin miksi toinen kiikutetaan tarhaan?

Hoitovapaan kun luulisi tarkoittavan nimenomaan sitä, että olet lapsien kanssa kotona...

[/quote]

Kiikutan lastani kahtena päivänä viikossa pph:lle, jotta hänellä olisi leikkikavereita ja hän oppisi solmimaan ihmissuhteita ikäisiinsä.

21

[/quote]

Miksi et mene lasten kanssa asukaspuistoon tai muuhun, jossa tapaisivat muita hoitovapaalla olevien lapsia?

[/quote]

Miksi kuvittelet, etten ole jo kokeillut tuota?

[/quote]

Ja tämä ei toiminut syystä että? 

[/quote]

Kun kuopus oli vauva, en koskaan päässyt aamupäivällä mihinkään, koska vauva nukkui silloin. Unet menivät ihan plörinäksi, koska puistoon tai perhekerhoon pitää mennä autolla. Perhekerhossa kävin jo silloin, kun esikoinen oli ainoa lapsi, mutta koska siellä on ihan eri lapsia eri kerroilla, ei mitään pysyviä kaverisuhteita synny. Mun mielestä myöskään semmoinen parin tunnin oleilu jossain ei ole mikään kaverisuhde. Leikkipuistoissa voi joskus hyvällä tuurilla olla joku, mutta tuskin samoja lapsia kovin usein. Suurin hankaluus on ehdottomasti tuo kulkeminen ja kuopuksen nukahtaminen/herättäminen, edelleen.

Saanko minä nyt puolestani kysyä, miksi pitää kysyä noin hyökkäävästi? Eikö voi kysyä ihan asiallisesti ja rakentavasti?

[/quote]

Eipä siinä ole mitään hyökkäävää ihmetellä, miksi hoitovapaalla olevan pitäisi saada lastaan päivähoitoon. Etenkin jos valitetaan, ettei rahat sellaiseen riitä.

Voithan tietty mennä töihin ja laittaa molemmat kokopäivähoitoon, problem solved.

[/quote]

En minä kysy lupaa keneltäkään siihen, saanko laittaa vai en, enkä ole rahasta valittanut. Sanoin, että meillä on halvat maksut. Enkä ole aloittamassa vielä kokopäivätöitä (teen kyllä oman toiminimen kautta töitä koko ajan), koska kuopus on niin pieni.

Ei minulla ole mitään ongelmaa, kyselinkin, mikä sinun ongelmasi on.

[/quote]

No miksi sitten avasit keskustelun, jos kerran mitään ongelmaa tilanteessasi nyt sitten ei ollut?

[/quote]

En mä ole avannut keskustelua, olen vastannut ap:n ja jonkun toisen keskustelijan kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaallahan voi tehdä osa-aikätöitä, jos sopivia on tarjolla. Itse tein niin, ja pidin esikoista 3 päivää/viikko hoidossa. Taaperon hoito sumplatiin isän, äidin ja mummun kesken.

Vierailija
44/44 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis miksi ei olisi varaa? Toinen puolisoista käy töissä. Ja lapsi on vain osan kuukaudesta päiväkodissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän