Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronnut ystävä "ei sovi joukkoon menestyjien kekkereille"

Vierailija
10.04.2022 |

Ei koskaan voi tulla minnekään kutsuille, lähteä mihinkään syömään, koska on sitä mieltä, että hän ei sovi joukkoon ja puhuu menestyjien kekkereistä. Ihan tavallisia päivällisiä meillä tai harvemmin ravintolassa, joihin osallistuu muita keski-ikäisiä ystäviämme eri aloilta. Ystäväni on eronnut ja pidän hänen seurasta ja olisi kiva, jos tulisi kutsuille. Ei tule ja sanoo, että ei sovi joukkoon. En ymmärrä, miksi alentaa itseään noin. Tiedän, että ei ole paljon rahaa käytössä, mutta ei kyläilyyn sitä tarvitse. En itsekään ole juurikaan häntä korkeammin koulutettu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällesi ero on ollut traumaattinen kokemus, josta hän ei ole vielä päässyt yli. On ihan sama onko erosta vuosi tai kymmenen vuotta, mutta jos asiat ovat yhä epäselvät hänelle itselleen , menneisyydestä ei osaa ottaa irti, hän kokee olonsa ulkopuoliseksi. Sanavalinta on epätoivoisen kuuloista ja johon kannattaisi pyytää enemmän perusteluja. Se voisi auttaa ystävääsi järkeilemään ovatko mielikuvat hänen itsensä luoma vankila, josta käsin hän pelkää sosiaalisia tilanteita tai ihmisten ajattelemattoia kommentteja? Ero voi tuntua yhä kipeältä ja kyyneleet herkässä? Omien kasvojensa menettäminen voi olla hänelle tosi arka asia.

Koska pidät hänestä olisi ehkä turvallisempaa tavata silloin vain kaksin? Älä aseta hänelle odotuksia, missä hänen sinun mielestäsi pitäisi olla ja viettää aikaansa. Tavatessanne voitte yhdessä miettiä isompien tapahtumien haasteita ja miksi kaverisi vertaa itseään muihin.

Vierailija
2/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla kohtelias tapa kertoa, ettei ole kiinnostunut pariskuntien jutuista? Rehvasteletteko rahalla, töillä, maratoneilla tai golfauksella vai miten olette menestyjiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kokemuksellista vertailupohjaa olla kinkereillä missä on esim pelkkiä pareja? Siinä ei tosiaankaan sovi joukkoon. Ja sillä ei ole mitään tekemistä sen yksinäisen itsetunnon kanssa. Mites Mirkku nyt tolleen hymyilee mun miehelle…

Vierailija
4/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla kohtelias tapa kertoa, ettei ole kiinnostunut pariskuntien jutuista? Rehvasteletteko rahalla, töillä, maratoneilla tai golfauksella vai miten olette menestyjiä?

Piilokehuskelu. Kuinka me saatiin liput Savonlinnan oopperajuhlille, johon on niin vaikea saada lippuja.

Vierailija
5/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä illanistujaisissa pari muutakin eronnutta, ei olisi ainoa siinä suhteessa.

Vierailija
6/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero voi muuttaa ihmistä. Voi olla, että tilalle on tullut uudet arvot. Jos "piireissänne" statuksella on itseisarvo, se saattaa tuntua ystävästäsi nyt jonninjoutavalta tai jopa säälurtävältä.

Vierailija
7/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eronneena puolestaan olen saanut tuta, kuka on oikeasti ystävä ja kuka on vain esittänyt sitä. Itse koen omituisena sen, että ihmistä rangaistaan, kun hänen elämässään sattuu asioita. Olipa kyse erosta, työttömyydestä, lapsettomuudesta/lapsen saamisesta. Se, joka näkee itsensä niin erinomaisena yksilönä, että voi poissulkea yhtäkkiä omasta elämästään ihmisiä moisten syiden johdosta, on itse keskeneräinen omien "mörköjensä" takia.

Mutta - olen samaa mieltä kuin ensimmäinen kirjoittaja. Ap:n ystävä ei ole vielä sinut eronsa kanssa ja siksi kokee itsensä huonoksi seuraksi. Harmillista kuitenkin hänelle itselleen, sillä juuri seuraa ja muuta ajateltavaa taitaa kaivata. Pidä kuitenkin sinä itse ystävääsi yhteyksiä ja yritä saada hänet huomaamaan, että on edelleen ihmisenä ja ystävänä arvokas.

Vierailija
8/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin rikki, että alkaa itkeä ilman syytä, niin anna ystävän kerätä itseään ihan rauhassa.

Vierailija
9/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei vain halua joutua tuttavapiirinne ällöttävien eronneiden tai ikisinkkujen miesten lähentelyn kohteeksi?

Vierailija
10/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, jotta näinikkään ja tälleenpäin. Ennemmin porukoista jätetään kutsumatta sinkut, lapsettomat ja työttömät. Jos porukkaan kuuluu uratykkejä ja suorittavaan portaaseen unohtuneita/tyytyviä hylätään ne vähemmän menestyneet armotta. 

Joten ehkä ap teidän porukka ei aidosti halua eronnutta joukkoon ja kyseinen henkilö sen kyllä aistii. Jos haluat häntä tavata niin kutsu kahville tai lasilliselle ihan kahdestaan. Lyön vaikka vetoa ettet tätä tule tekemään XD

Vierailija
11/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ravintolasypminen maksaa saman verran kuin viikon ruoat kotona. Ei mulla oikeasti ole varaa. Eikä teille voi kyläilemäänkään tyhjin käsin tulla, ja jos tuon sen hintaisen viinin, mihin mulla olisi varaa (joo 8euron pullokin on parin päivän ruokien hinta, mut ehkä pystyisin sen vielä säästämään) niin sun ilmeestä kyllä näkee ettei oikein riittänyt tuliaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan