Olisi ollut kiva joskus tehdä junareissu Siperian halki, mutta ei taida tässä elämässä onnistua.
Kommentit (15)
Odota hetki, voi olla että lähitulevaisuudessa meidät viedään sinne halusi tai ei kunhan natohakemus saadaan vetämään.
Myrmyr kirjoitti:
Odota hetki, voi olla että lähitulevaisuudessa meidät viedään sinne halusi tai ei kunhan natohakemus saadaan vetämään.
Päinvastoin Tatjaana, Natohakemuksen jälkeen te pysytte siellä omalla puolella rajaa ja hyvä niin.
Kyllä ne tulee onnistumaan mikäli natoon haetaan. Eikä muuten sitten tarvitse edes passia, kun ollaan samassa maassa koko aika.
Olisi hienoa kun Beringinsalmessa saataisiin tehtyä silta/tunneli niin päästäisiin Amerikkaan junalla tai jopa omalla autolla! :)
Olen käynyt Pietarissa Allegrolla ja seurustellut kauniin pietarilaisen blondin kanssa. Nyt se kaikki on mennyttä ja blondi on fanaattinen Putinin kannattaja. Päivääkään en vaihtaisi pois mutta isänmaatani en petä koskaan. En usko matkustavani rajan yli koskaan ellei rynkkyä anneta matkaan.
Joo, tykkäsin Pietarista, siellä kävin 2000-luvulla muutaman kerran. Moskovaan halusin myös matkustaa yöjunalla, mutta boikottiin meni koko maa.
Samaa suunnitellut.
Mutta jos V.n hallinto menee uusiksi ja lainsäädäntöä järkeistetään, ehkä se vielä joskus on mahdollista.
Edellyttäen, että Itä-Siperia vielä silloin kuuluu Venäjään...
Suomen rajoja voisi modata sen verran, että otetaan Viipuri ja Pietari meille. Korvauksena kaikesta kivusta ja särystä jota ovat meille historian aikana aiheuttaneet.
Kohta koko Suomen kansa ajaa sen reitin karjavaunuissa.
Olin minäkin ajatellut nähdä vaikkapa kuuluisia rakennuksia , museoita , metroa ja myös sitä junamatkaa halki maan . Eipä ehtinyt .
Vierailija kirjoitti:
Myrmyr kirjoitti:
Päinvastoin Tatjaana, Natohakemuksen jälkeen te pysytte siellä omalla puolella rajaa ja hyvä niin.
Turhaan huutelet, kannatan Natoon liittymistä mutta se on varma että jotain isompaa tai pienempää kostoa tulee tapahtumaan, nyt jo oli ilmatilaloukkaus. Silti tai juuri siksi Natoon on liityttävä.
Kun Venäjä jaetaan, päästään kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa suunnitellut.
Mutta jos V.n hallinto menee uusiksi ja lainsäädäntöä järkeistetään, ehkä se vielä joskus on mahdollista.
Edellyttäen, että Itä-Siperia vielä silloin kuuluu Venäjään...
Kyllä se pitää liittää Kiinaan.
Onko Venäjälle pääsyä rajoitettu jollakin tavalla?
Suunnitelmissa oli tehdä ensi kesänä lomamatka sinne matkailuautolla, mutta nyt en tiedä voiko maahan matkustaa normaalisti.
Itse taas olin ajatellut käydä Allegrolla Pietarissa, olisi ollut niin kätevää, mutta taitaa tosiaan jäädä harmaan tulevaisuuteen.