Onko lähihoitajaksi liian helppo päästä?
Kun jopa vanhuksia sarjaraiskaava gerontofiili kykenee pääsemään koulutukseen, käymään sen läpi ja saamaan työpaikan, vaikka motivaatio alalle hakeutumiseen on oma seksuaalinen suuntautuminen.
Miksei vanhustenhoitajilta vaadita rikosrekisteriotteita?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:18"]
Lähihoitajan työ on niin rankkaa, että käytännössä alalle soveltumattomat karsiutuvat pois viimeistään ensimmäisenä työpäivänä. Joten tavallaan ihan yksi lysti.
[/quote]
Höpö höpö. Meille on pesiytynyt nuoria lähäreitä lauma, joiden työaika menee kahvipöydässä istumiseen ja marisemiseen, kuinka on raskasta ja kuinka he ovat hyviä hoitajia. Kamalaa katsottavaa niille tunnollisille, jotka näkevät, kuinka kynnet kasvaa varpaiden sisään, potilaat ovat suorastaan paskaisia. Keikkalaisia juoksutetataan, mutta itse istutetaan ja valitetaan. No, keikkalaisia ei enää saa tähän paikkaan, mutta johto ei usko, että paikassa on jotain vialla, koska puhua he osaavat.
Aivan ihmeellistä porukkaa valmistuu nykyään
[/quote]
Ei taida kummoinen esimiehesikään olla jos katselee moista menoa?
[/quote]
Lähiesimies on yrittänyt todella jotain tehdä, mutta ylihoitaja söi hänet loppuun ja lähiesimies lähti muihin hommiin. Nyt ei ole esimiestä lainkaan ja koko pakka on ihan sekaisin. Muutama meistä toivoo, että joku uskaltaisi tehdä valituksen valviiraan, jos sekään edes välittäisi
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:49"]
Lähiesimies on yrittänyt todella jotain tehdä, mutta ylihoitaja söi hänet loppuun ja lähiesimies lähti muihin hommiin. Nyt ei ole esimiestä lainkaan ja koko pakka on ihan sekaisin. Muutama meistä toivoo, että joku uskaltaisi tehdä valituksen valviiraan, jos sekään edes välittäisi
[/quote]
Voimia sinne! :)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:18"]
Lähihoitajan työ on niin rankkaa, että käytännössä alalle soveltumattomat karsiutuvat pois viimeistään ensimmäisenä työpäivänä. Joten tavallaan ihan yksi lysti.
[/quote]
Höpö höpö. Meille on pesiytynyt nuoria lähäreitä lauma, joiden työaika menee kahvipöydässä istumiseen ja marisemiseen, kuinka on raskasta ja kuinka he ovat hyviä hoitajia. Kamalaa katsottavaa niille tunnollisille, jotka näkevät, kuinka kynnet kasvaa varpaiden sisään, potilaat ovat suorastaan paskaisia. Keikkalaisia juoksutetataan, mutta itse istutetaan ja valitetaan. No, keikkalaisia ei enää saa tähän paikkaan, mutta johto ei usko, että paikassa on jotain vialla, koska puhua he osaavat.
Aivan ihmeellistä porukkaa valmistuu nykyään
[/quote]
Ei taida kummoinen esimiehesikään olla jos katselee moista menoa?
[/quote]
[/quote] esimies tekee paikan hengen. Jos laiminlyöntejä tai potilasturvallisuus vaarassa niin Valviraan valitus. Valitus av-palstalla auttaa yhtä paljon kuin valitus kahvipöydässä.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:24"]No ei kaikki kyllä pääse, hakijoita on todella paljon. Työkkärin kautta pääsee jos on jo jotain työkokemusta tai harjoittelua tai vapaaehtoistyötä tehnyt.
Lähihoitajille on myös testit ja haastattelu. Itse olen hakemassa lähihoitajaksi mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Pelkään etten pääse edes haastatteluihin.
[/quote]
No ei kyllä kaikki pääse. Hakijoita oli Kuopion erillishaussa (jolloin täytetään yhtrishaussa jääneet paikat) noin 60, eikä todellakaan kaikki päässy!
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:51"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos. Tunnollisena ihmisenä tämä tilanne syö todella paljon. Mutta ehkä ratkaisen tämän lähtemällä muualle töihin
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:56"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos. Tunnollisena ihmisenä tämä tilanne syö todella paljon. Mutta ehkä ratkaisen tämän lähtemällä muualle töihin
[/quote]
Ethän sinä minnekään uskalla lähteä, kunhan puhut. Niin kuin kaikki muutkin lähihoitajat kahvipöydässä. Yhdellä kymmenestä on uskallusta vaikuttaa omiin olosuhteisiinsa, loput kiukuttelevat ja alistuvat.
Joopa joo jos kaikki pääsis niin mäkin olisin päässyt... Niin että miksen mä pääse jos kerta kaikki pääsee???
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ethän sinä minnekään uskalla lähteä, kunhan puhut. Niin kuin kaikki muutkin lähihoitajat kahvipöydässä. Yhdellä kymmenestä on uskallusta vaikuttaa omiin olosuhteisiinsa, loput kiukuttelevat ja alistuvat.
[/quote]
Sen näkee. Puolen vuoden aikana on kuitenkin lähtenyt jo 6 ihmistä pois ja itse olen kysellyt jo töitä muualta ja mietin, mikä näistä olisi paras paikka. Ainoa, mikä minua tässä paikassa pitää, on hoidettavat. Mutta toisaalta olen alkanut miettimään, että ei sota yhtä miestä kaipaa ja olen nyt saanut muutaman mielenkiintoisen työtarjouksen. Joten olen alkanut kallistumaan viime aikoina siihen, että kun tilanteeseen ei voi vaikuttaa, niin ehkä todellakin on paras lähteä pois. Olisin kyllä halunnut hoidettavien takia tilanteeseen muutoksen
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:03"]
Joopa joo jos kaikki pääsis niin mäkin olisin päässyt... Niin että miksen mä pääse jos kerta kaikki pääsee???
[/quote]
Se on kyllä ihme. Meidän luokalla yksi ei osannut kunnolla kirjoittaa tai lukea ja toinen joutui piipahtamaan jossakin vieroituksessa kesken lukuvuoden. Mutta läpi meni että heilahti.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sen näkee. Puolen vuoden aikana on kuitenkin lähtenyt jo 6 ihmistä pois ja itse olen kysellyt jo töitä muualta ja mietin, mikä näistä olisi paras paikka. Ainoa, mikä minua tässä paikassa pitää, on hoidettavat. Mutta toisaalta olen alkanut miettimään, että ei sota yhtä miestä kaipaa ja olen nyt saanut muutaman mielenkiintoisen työtarjouksen. Joten olen alkanut kallistumaan viime aikoina siihen, että kun tilanteeseen ei voi vaikuttaa, niin ehkä todellakin on paras lähteä pois. Olisin kyllä halunnut hoidettavien takia tilanteeseen muutoksen
[/quote]
No hulluhan sinä olet jos hoidettavien vuoksi oman elämäsi uhraat. Tekosyy. Olet palkkatyössä, et orja- tai velvoitetyössä, ja paras mitä voit tehdä, on vaihtaa paska duuni parempaan, niin se työn laatukin on parempi.
Tuttavapiiriini kuuluu tasan yksi lanttu, joka ei ole päässyt opiskelemaan lähäriksi, enkä ihmetellyt, miksi. Seuraavana vuonna pääsi kyllä, mutta ei kestänyt varmaan muutamaa viikkoa pitempään. Joten kaikki pääsee, ihan kaikki eivät kuitenkaan valmistu.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No hulluhan sinä olet jos hoidettavien vuoksi oman elämäsi uhraat. Tekosyy. Olet palkkatyössä, et orja- tai velvoitetyössä, ja paras mitä voit tehdä, on vaihtaa paska duuni parempaan, niin se työn laatukin on parempi.
[/quote]
Kiitos tästä. Näin minäkin olen alkanut pikkuhiljaa miettimään. Hoidamme pitkäaikaishoidettavia, nuoria ja nuoria aikuisia. Olen tuntenut heidät työni kautta pitkään ja siksi on vaikea luovuttaa. Mutta tosihan se on, että oma elämä kuitenkin pitää merkitä enemmän ja jättää tämä, koska olosuhteisiin ei nähtävästi voi vaikuttaa. Mutta helppoa tämän asian miettiminen ei ole ollut
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:32"]
Sen tiedän että mulla on tosi isoja ongelmia laskemisen kanssa eli matematiikassa ihan perus matikka on mulle vaikeaa. En tiedä sitten voiko se vaikuttaa...
[/quote]
Ainakin sen pitäisi vaikuttaa koska lähihoitajan täytyy suorittaa lääkelaskukoe 5 vuoden välein (ja aina työpaikkaa vaihtaessaan). Mutta se nyt on niin peruskoulun matematiikkaa, että saa olla kyllä aika isoja ongelmia jollei niistä selviä.
Luulen näiden ihmisten, jotka vauhkoavat siitä etteivät kaikki lähihoitajakouluun pääse, olevan niitä, jotka eivät ole tajunneet, että sinne voi hakea jälkihaussa tai jatkuvassa haussakin :) Tai vaikka sitten naapurikaupungin kouluun. Kyllä kaikki pääsee.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:32"]
Sen tiedän että mulla on tosi isoja ongelmia laskemisen kanssa eli matematiikassa ihan perus matikka on mulle vaikeaa. En tiedä sitten voiko se vaikuttaa...
[/quote]
Ainakin sen pitäisi vaikuttaa koska lähihoitajan täytyy suorittaa lääkelaskukoe 5 vuoden välein (ja aina työpaikkaa vaihtaessaan). Mutta se nyt on niin peruskoulun matematiikkaa, että saa olla kyllä aika isoja ongelmia jollei niistä selviä.
Luulen näiden ihmisten, jotka vauhkoavat siitä etteivät kaikki lähihoitajakouluun pääse, olevan niitä, jotka eivät ole tajunneet, että sinne voi hakea jälkihaussa tai jatkuvassa haussakin :) Tai vaikka sitten naapurikaupungin kouluun. Kyllä kaikki pääsee.
[/quote]
Niin no mulla on nimittäin hyvin suuria ongelmia laskemisen kanssa. En osaa edes kaikkia kertotaulujakaan. Päässä laskukin onnistuu vaan todella pienillä luvuilla ja niissäkin menee kauan.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:03"]
[/quote]
Se on kyllä ihme. Meidän luokalla yksi ei osannut kunnolla kirjoittaa tai lukea ja toinen joutui piipahtamaan jossakin vieroituksessa kesken lukuvuoden. Mutta läpi meni että heilahti.
[/quote]
Mulla ei kyllä oo mitään riippuvaisuuksia, mielenterveys ongelmia eikä sairauksia. Osaan lukea sujuvasti ja kirjoittaakin ihan ok mielestäni. Sen tiedän että mulla on tosi isoja ongelmia laskemisen kanssa eli matematiikassa ihan perus matikka on mulle vaikeaa. En tiedä sitten voiko se vaikuttaa...
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:24"]
En tiiä mutta kun työskentelen aika paljon tollasten elämänhallintaongelmaisten ihmisten kanssa, niin tuntuu että monet niistä kyllä opiskelee lähihoitajiksi, ovat jo valmiita tai vähintään meinaavat mennä opiskelemaan lähäriksi.
Monet on vuorovaikutustaidoiltaan sekä älykkyydeltään sitä luokkaa, että huomaan toivovani ettei tuo ainakaan mua sitten joskus vanhainkodissa kääntelisi...
Varmaan niit lähäreitä on ihan fiksujakin. Mutta oman asiakasaineistoni perusteella siis olen sitä mieltä että liian helposti pääsee...
[/quote]
Mulla ihan sama. Työskentelen lastensuojelun parissa ja " melkein aina" kun joku huostaanotetun lapsen äiti kertoo opiskelevansa tai yleesä vaan haaveilevansa opinnoista on se koulutus jossa ollaan tai halutaan juuri lähihoitaja.
Kerran oli tosi outo tilanne kun yhden huostaanotetun lapsen äiti oli opiskelemassa lähihoitajaksi ja kertoi sitten neuvottelussa hakevansa työharjoittelupaikkaa päiväkodista...
Miten seksuaalinen perversio testataan?