Oletteko yhä herkästi kotona (korona)?
Noudatatteko yhä niitä ohjeita, että pienestäkin flunssan oireesta pitää olla kotona? Teettekö kotitestejä? Noudatatteko väh 5 pv oireista koronassa kotona rajaa?
Täällä on palattu normaaliin, eli köhäisiä ihmisiä on liikkeellä paljon.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona sairastettu ja oli iisimpi tauti kuin monet ihan oikeat flunssat, joita mulla on ollut... Eli eipä tartte kyseistä pöpöä enää kartella.
Paitsi, että nykytiedon valossa, voit sairastua siihen uudelleen jo kuukauden kuluttua.
...jolloin tauti on lähes poikkeuksetta hyvin lievä.
Hommatkaa vaan aivovaurio.
Mä välttelen koronaa ja ihmisiä vaikka maailman tappiin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona sairastettu ja oli iisimpi tauti kuin monet ihan oikeat flunssat, joita mulla on ollut... Eli eipä tartte kyseistä pöpöä enää kartella.
Paitsi, että nykytiedon valossa, voit sairastua siihen uudelleen jo kuukauden kuluttua.
Olet väärässä. Se uusintatauti lisää tuhoa elimistössä.
Vain todellinen ääliö hommaa sen uudelleen.
Lievistä oireista en välitä. Kovemmat taudit sairastan kotona kuten ennenkin. Testin teen vain jos olen oikeasti kipeä.
Töissä en tosin pahemmin käy, vaan olen edelleen etätöissä. Jatkossakin ajatuksena pysyä työpaikalta pois hyvin pienissäkin oireissa. Muutenkin teen mielummin töitä kotona.
Yksi korona sairastettu ja ihan selkeästi olin kipeä. Kurkkukipu ja korkeahko kuume vaivasi, sekä myös nuha (kaksi rokotusta oli otettu). Sen 5päivää pysyin kotona, mutta köhä ja pieni röhä oli pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Se uusintatauti lisää tuhoa elimistössä.
Vain todellinen ääliö hommaa sen uudelleen.
Vain ääliö kuvittelee, että korona tarttuu vain jos sen ”hommaa” itselleen.
Tuntuu että eläisin puoliksi normaalia ja puoliksi korona-elämää. Maskia käytän harkintani mukaan joskus käytän joskus en, riippuu tilanteesta. Kaupassa ja joukkoliikenteessä kyllä jos sillä matkustan. Päälle on kuitenkin jäänyt se tilanne että en poistu kotoa ellei ole jotain pakollisia menoja esim.lääkärillä tai kaupassa käynti. Muuten oon kotona. Suuret tapahtumat ovat olleet pannassa ja niissä en ole käynyt. Jos tänä vuonna jonnekin festareille lähtisi pitkästä aikaa, oman kaupungin festarit jätin viime vuonna väliin.
Olen ottanut 3 rokotusta ja olen viimeksi sairastellut 2019-2020 vuoden vaihteessa eikä sen jälkeen ole ollut edes kurkku kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset sairastaa niin paljon. Yli hygienia?
Jatkuva ihmisten välttely aiheuttaa sen, että ihmisen vastustuskyky heikkenee ja näin ollen ihmiset sairastuvat entistä helpommin.
Meillä kaikilla on tällä hetkellä korona. Olemme tartuttaneet ties kehen…
Koronasta tuli kuumetta/voimattomuus niin moneksi päiväksi, että jo sen takia pysyin kotona pidemmän aikaa. Koronatestin jälkeen piti vielä käydä ruokakaupassa. Jos olo olisi ollut virkeämpi, niin en olisi ollut kotona 5 päivää.
Kotitesteihin ei todellakaan ole rahaa.
En ole poistunut kotoa maaliskuun 2020 jälkeen. Käytän maskia.
Minun normielämä on olla kotona. Asun yksin, kukaan ei käy. Yhä vastenmielisempää on edes lähteä kauppaan, mutta en ole vielä siirtynyt tilaamaan kotiovelle, koska asun korvessa ja täällä ei mikään mene niin kuin oikeissa taajamissa näiden palvelujen suhteen. Tuskin kauppias tekee lumityöt jos sattuu että on pyry sulkenut pääsyn kotioveni eteen.
Ihmisten päällekäyvyys ja lähelle tunkeminen, kun menee kauppaan. Melu, hälinä ja kaupan käytäville kokoontuvat juoruporukat. Ei houkuta.
Vierailija kirjoitti:
Hommatkaa vaan aivovaurio.
Mä välttelen koronaa ja ihmisiä vaikka maailman tappiin saakka.
Muista, että stressikin jättää jäljet aivoihin. Lisäksi tuhat muuta asiaa. Mutta näin sen kuuluukin mennä, että he jotka pelkäävät, niin pysykööt kotona. Sen takia ei tarvitse kaikkien kärsiä.
Kaupassa käytän maskia, muuten elän ihan normaalisti. Perjantaista asti ollut kurkku kipeä ja tänään tein testin. Näytti negaa, mutta silti varmuuden vuoksi en avaa virpojille ovea ja pysyttelen kotona sen viisi päivää, kun töidenkin puolesta onnistuu.
En ole ollut kotona yhtään enempää. Olen tosi iloinen etten ole lähtenyt elämään pelossa kahta vuotta. Ei rokotuksia, takana nyt äskettäin sairastettu korona, joka oli aika rankka, mutta pelkäämään en ala jatkossakaan enkä kotona nyhjäämään.