Tahtoisin miehen, joka on paljon työmatkoilla.
Minä haluaisin parisuhteen, mutta minulle yksinolo ja oma rauha on todella tärkeää. Ideaalimies olisi sellainen, jolla olisi usein työmatkoja, jotta saisin välillä kaipaamaani omaa tilaa.
Missä ammateissa mies on paljon pois kotoa? Ensimmäisenä tulee mieleen lentokapteeni ja perämies, laivatyöntekijät, pelimatkoilla käyvät urheilijat, kiertueilla olevat muusikot, europarlamentaarikot ja monet businessmiehet.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:46"]
Oma mieheni reissaa työnsä vuoksi 250-200 päivää vuodessa. Siihen olemme lasten kanssa jo tottuneet. Vaikka välistä olisi mukavampaa elää perheenä muutakin kuin pilkkonaiset lomat tai edes joulu, lasten syntymät ja siitä seuraavat vuosittaiset syntymäpäiväjuhlat. Omana hääpäivänäkin kiva tehdä jotain arjesta poikkeavaa. Viimeksi mieheni oli hääpäivänämme kotona 12-v sitten.[/quote]
Jos ei ole aikomusta hankkia lapsia, niin ei tuollainen haittaa. Hääpäivän vietto ei ole ainakaan itselleni tärkeää. Kyllä sen välittämisen voi osoittaa muinakin päivinä. Eikä naimisiinkaan tarvitse välttämättä mennä, en ole koskaan ollut instituutioiden perään.
Olen nykyisin sinkku, takana pitkä avioliitto ja yksi seurustelusuhde. Jos vielä tapaan kiinnostavan miehen, voin sitoutua, mutta en asua hänen kanssaan. Tarvitsen tilaa itselleni, nukkua juuri niin kauan kuin haluan, siivota silloin, kun haluan. Kun sitten oltaisi yhdessä, voisi täysin keskittyä toinen toiseen ilman arkikuvioita. Tuttavapiirissä on useampi aviopari, joka asuu töitten takia viikot eri paikkakunnilla. Hyvin onnellisilta vaikuttavat.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"]Olen miettinyt samaa asiaa usein. Ällösöpöiltäisiin ja naitaisiin silloin kun mies on noin viikon kotona, sitten olisi taas omaa rauhaa viikkotolkulla.
[/quote]
Tämä olisi aika ihanteellista
[/quote]
Hahah.. Ei se kuule mene noin ku ehkä 1-2 vuoden ajan. Sitten astuu arki, ja kun ukkeli on vaan päivän pari kotona voi joskus kokovyhteinen aika mennä murjottamiseen. Paitsi tietysti jos jaksat for evör and evör että mies tulee väsyneenä kotiin ja olettaa että kaikki on valmiissa pöydässä ym. Tai sitten ei alkuhuuman jälkeen jaksa enää kotiaikana panostaa sun seuraan vaan kavereiden ja harrastusten kanssa menee aikaa. Ja sitten kun on lapsia.. Vietät yhn elämää ja vielä yksi elätti viikonloppuisin joka haluaa "levätä ja nauttia " ;)
Asfalttityöntekijät,rekkakuskit,maanrakennusala,rakennusala ylipäätään.Löytyyhän noita..Oma mies on reissussa viikot,eli lähtee sunnuntaina ja palaa torstaina tai perjantaina.Lapsia kaksi,ja omakotitalossa asutaan.Välillä on raskasta hoitaa lapset yksin,ja käydä töissä ja kuljettaa lapsia päiväkotiin aina yksin,kun omatkin työajat on melkoisen epäsäännölliset.Todella ärsyttävä hoitaa kauppa-asiat,virasto-asiat ja lasten neuvolat aina yksin.Yritän myös remontoida ja laittaa pihaa jne..ja kaikki tämä tapahtuu aina lasten pyöriessä tiellä.Mutta toisaalta,kun saa iltaisin lapset nukkumaan,on ilta kokonaan minun.Olen aika epäsosiaalinen ja työpäivän jälkeen ei kartakaikkiaan huvita keskustella enää mitää,ja kaipaan vain omaa rauhaa.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"]
Olen miettinyt samaa asiaa usein. Ällösöpöiltäisiin ja naitaisiin silloin kun mies on noin viikon kotona, sitten olisi taas omaa rauhaa viikkotolkulla.
[/quote]
Ui! Tuollainen elämäntyyli sopisi minulle paremmin kuin hyvin!
t: mies 38 v.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"]Olen miettinyt samaa asiaa usein. Ällösöpöiltäisiin ja naitaisiin silloin kun mies on noin viikon kotona, sitten olisi taas omaa rauhaa viikkotolkulla.
[/quote]
[/quote]
Hahah.. Ei se kuule mene noin ku ehkä 1-2 vuoden ajan. Sitten astuu arki, ja kun ukkeli on vaan päivän pari kotona voi joskus kokovyhteinen aika mennä murjottamiseen. Paitsi tietysti jos jaksat for evör and evör että mies tulee väsyneenä kotiin ja olettaa että kaikki on valmiissa pöydässä ym. Tai sitten ei alkuhuuman jälkeen jaksa enää kotiaikana panostaa sun seuraan vaan kavereiden ja harrastusten kanssa menee aikaa. Ja sitten kun on lapsia.. Vietät yhn elämää ja vielä yksi elätti viikonloppuisin joka haluaa "levätä ja nauttia " ;)
[/quote]
Ei minua häiritse se, että mies haluaa viettää aikaa omien harrastusten ja kavereiden kanssa. On minullakin kavereita ja harrastuksia. Eikä mies odota kotiin tullessaan valmista pöytää ja passausta, jos pelisäännöt on sovittu. Lapsia en ole hankkimassa.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:46"]
Mutta jos oikeasti haluat vain suhteen reissaavan miehen kanssa, niin ainakin saat omaa aikaa. Lapsia jos saatte, niin valmistaudu olemaan yksinhuoltaja ilman mitään lisiä ja etuuksia ja miehesi allekirjoituksen tarvitset aina ja kaikkialle. Ole kärsivällinen...
[/quote]
Ilman etuuksia, paitsi se miehen palkka! Ai herrajeesus, voiko joku olla noin tyhmä. t. yksinhuoltaja
Rekkakuski, tilauslinja-auton kuljettaja, veturinkuljettaja, konduktööri.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"]Olen miettinyt samaa asiaa usein. Ällösöpöiltäisiin ja naitaisiin silloin kun mies on noin viikon kotona, sitten olisi taas omaa rauhaa viikkotolkulla.
[/quote]
[/quote]
Jospa voisin tämän kertoa itselleni 10 vuotta sitten.