Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

--<--@ TAMMENTERHOT TORSTAIHIN @-->--

05.10.2006 |

jos nyt ei ne miehet aina ruusuja muista meille tuoda, niin ajakoot nuo virtuaalirusut asian tänään;)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää löysältä loppupäivä töiden osalta, et joutaa täällä roikkumaan =)

Muistelisin joskus kuulleeni, että kunta voisi hankkia lapsille hoitajan kotiin jos kotona on 3 alle kouluikäistä lasta, taisi olla sisko joka siitä puhui silloin kun se oli ajankohtaista hänelle, siis viime vuosituhannella. Siitä hoidosta ei makseta sen enempää kuin esim. päivähoidossa muutenkaan. Tosin siinä taisi olla sillein vielä et tarvittaessa hoitaja voi ottaa vieraita lapsia lisäksi hoidettavaksi. Ja kait sitä voi muutenkin ehdottaa että antaa kotinsa perhepäivähoitajan käyttöön jos haluaa vaikkei olisi kuin yksi lapsi, tosin sittenhän siellä kotona olisi vähintään 4 vierasta muksua...

Esikon aloittaessa hoidon, kaupungilla ei ollut vapaita paikkoja ja silloin kaupunki palkkasi meille kotiin uuden hoitajan, tätä kesti puoli vuotta ja sitten tyttö sai paikan päiväkodista. Lasten ruuat tarvitsee itse hankkia kaappin, hoitaja valmistaa ne kyllä, mutta jos on vieraita lapsia heistä saa sitten ateriakorvauksen. Meillä tyttö oli niin pieni, et kun tein iltaruuan siitä jätettiin hänelle suraavan päivän annos. Muuten homma oli hyvä juttu, mutta kun piti joka ilta siivota paikat ja kattoo et ei ihan paikat ole räjähtäneet ;)

Olen onnekseni saannut olla terveenä raskauksien aikana ja sen takia en ole joutunut sairaslomalla olemaan kertaakaan, toivottavasti kaikki menisi nytkin hyvin ja voisin olla töissä sinne 19.12 asti.

Vierailija
22/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mä en ole edes selvitellyt sitä mahdollisuutta, että hoitajan palkkaa kotiin, kunhan kävi mielessä. Käsittääkseni siihen saa samaa Yksityisen hoidon tukea, jota tälläkin hetkellä saadaan, kun tyttö on yksityisellä perhepäivähoitajalla. Ja jos sen hoitajan palkkaa ihan itsenäisesti, niin eihän silloin tarvii muiden lapsia ottaa? Mutta tietysti maksu on varmaan isompi. Ääh, en mä tiedä, kunhan mietiskelin, joltain oon kuullut tosi positiivisia kokemuksia siitä, kun ei tarvitse aamuisin herätellä lapsia eikä pukea puolihorteessa talvitamineihin...

Ollaan joo menossa hautajaisiin, mies on kantamassa arkkua. Ikävä kyllä tulee tosi pikainen reissu, mä olen vielä pe töissä ja sen jälkeen päästään vasta lähtemään. Ja lauantai-iltana pitää jo lähteä takaisin päin, kun sunnuntaina on mun veljen vauvan ristiäiset klo 13. Aika vaihtelevissa tunnelmissa viikonloppu sitten tulee menemään ja en tiedä miten tuo meidän neiti jaksaa pitkät automatkat ja kahdet juhlat joissa pitää jotenkin käyttäytyä... huoh, mutta tällaista tää välillä on!

MAMM@MIA: Ihanaa kun löytyi kohtalotoveri tuon äippäloman aloituksen suhteen!! Musta on kurjaa aina (siis jo tokaa kertaa, heh) olla loppukuun odottaja, kun kaikille muille tapahtuu asiat aikaisemmin kun mulle!! Eikä se lopu siihenkään kun on vauvat vihdoin maailmassa, vaan sitten ekoina kuukausina se kuukauden ikäero tuntuu kyllä vauvoissa ja niiden kehityksessä. No, ehkä tää on oikeesti aika pieni murhe :)

Mullakin on nyt ihan hirveä shoppailuhimo, illalla lähden kyllä ostamaan Paavolle ekat omat vaatteet! Voi kun saisi niitä jo kaappiinkin, mutta kun ei sellaista vielä ole. Paavo nukkuu meidän huoneessa, joten ostetaan sinne lipasto vaatteita varten. Siskon huoneessa ois kyllä tyhjä kaappi, mutta musta on helpompaa että vaatteet löytyy samasta paikasta kuin vauvakin. Varsinkin kun yöaikaan siivoilee pukluja/kakkoja... ;)

ariella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänää on kyllä taas ollut synkkä päivä ulkona,mutta päästiin silti uloskin tyttöjen kans,onnex:)me ajateltii kans hankkia semmonen siilihaalari tälle tulevalle vauvalle joko huomenna tai maanantaina..se on kyllä aivan ihanan näköinen haalari:)

Tänää mulle soitti joku äijä mut nyt en muista nimee,ja kysy että olenko osallistunut tämmöseen kilpailuun,mut en muista nyt sen kilpailunkaa nimee,ja mä ja mun perhe päästään lauantaina kruisailemaan ferrarilla koko päiväksi ja sitte mä saan jonku lahjakortin kans kun voitin sen siinä kilpailussa,mut eipä tässä nyt muuta täytyy mennä syömään kun vatsa kurnii jo siihen malliin..

Vierailija
24/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin sitten siellä 4D ultrassa....Olipas kyllä rahan arvoinen kokemus ja mukaan saatiin pitkä pino kuvia ja DVD. Kaikki oli ultrassa kohdallaan ja ok :)

Saatiin tietää sukupuolikin eikä kyllä jättänyt erehtymisvaraa...Meille on tulossa toinen poika! Olisi pitänyt jo arvata siitä, että mulla on tyttöfillis (viimeksikin oli) mun äidinvaistosta on ainakin katkennut joku piuha tuonne alas kun veikkaan väärin. Prinsessa meidän perheeseen olisi toki ollut ihana mutta ultran perusteella meille tulee suloisen näköinen pikku prinssi.

Ihanaa, jotenkin kun sai tietää sukupuolenkin. Viimeksi ei tiennyt ja oli tosi vaikea ostella mitään vaatteita tai muita. Nyt voi hyvillä mielin ostaa söpöjä sinisävyisiä vaatteita.

Esikoinenkin varmasti tykkää leikkikaverista kunhan ensin tottuu tulokkaaseen. Ikäeroa heille tulee 1v9kk.

Hermionelle onnittelut tyttöarviosta!

Muille mukavaa loppuviikkoa!

T: vupii ja tiuhti rv26+5

Vierailija
25/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=A020F0] huh huh, johan on pitänyt hässäkkää ja kiirettä! En oo kerenny edes tänne palstaileen, joitain s-posteja on tullut vaihdeltua.

Eilen oli neuvola mulla ja mitoista sen verran, että sf oli 24cm, hemppa 109 joten rautaa pitää syödä enemmän, rr aina koholla vastaanotolla, kotona ok. Parin viikon päästä on äippä-poli aika ja näkee taas ultrassa vaavin.

Liikkeet tuntuu tosi hyvin. Ja tää mun sisäinen kelloni herättää mut potkimalla joka yö klo 3:30... siis melkein minuutilleen, kauhee mylläys.. Aamuisin, iltaisin ja iltapäivisin myös mahoton jumppa. Muina aikoina tuntuu satunnaisia liikkeitä.

Mittään vaivaa ei muuta oo ollu ko tuo iskias. Oon kyllä siitä tosi onnellinen kun kaikenlaista on teillä muilla ollut kyllä. Tsemppiä!! Onnex ei oo tarvinnu saikkua saati maata petissä. Töissä pystyy käydä hyvin.

Painoja olitte kyselleet. Edelliseen neuvolakäyntiin nähden (4 vkoa sitten) oli tullut 400g lisää. Tosin vieläkin oon -4kg alle lähtöpainoni kun tää raskaus alkoi. On kyllä kauheen yksilöllistä näemmä tää painojuttu. Yksikin tuttava odottaa nyt n.20 viikolla ja tullut jo 15 kiloo lisää ja oltiin lähtötilanteessa hyvin samoissa. Käsittämätöntä, kun ei tajua mistä nää erot johtuu.

Maanantaina tuli muuten äitiyspakkaus!!! Tosi kivat -aika poikamaiset- vaatteet olivat! Paljon tavaraa. Alkaa tuntua aika todelliselta tää tilanne =)

Nyt olen itsekin alkanut pikkuhiljaa miettimään että pitäisi varmaan hankkia jotain....

Olin viime vkl Tampereella ja kävin HM:ssä perjantaina kääntymässä. Löysin housut ja paidan, joka käy imetyksessäkin hyvin. Tosi kivat olivat molemmat. Huomasin oikein että kyllä toi vatsa onkin kasvanut! Normaalit paidat jää ikävästi pönköttään vatsan kohdalta, mutta nää mammapaidat on pidempiä edestä ja istuvat tosi hyvin. Onneksi niitäkin saa tosi kivoja, etti kaikki oo niitä rinnan_alla_kiristysnyöri -malleja jotka saa *ainakin mut* näyttään hirveeeeeen isolta mammalta mahtirintoineen ;-)

heh...tulin sitten " kyliltä" kävelleen kämpille ylämäkeen n. 1km matkan ja puskutin kuin höyryveturi... Menomatka alamäkeen olikin tosi helppo.. Piti oikein istua ja puhaltaa kun pääsi sisälle, ilmeisesti tämä asukki ottaa veronsa kunnolla =)

NO NIIIIINNN ja nyt mä unohdin mennä bailatinoon *murinaa*nurinaa* voiko ihminen siis unohtaa tosiaan jumpan näin??

Alkaisi vartin päästä ja kotonakin pitäisi vielä käydä eli on mahdoton yhtälö... Voi hyvänen aika sentään, kaikki on siis mahdollista raskautetuille :/

[/color]

Mary 25+1

Vierailija
26/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppukin täällä taas välillä ilmoittelee olemassaolostaan, että kaikki hyvin ja sitä rataa.. Töissä on kauhia kiire ja vapaa-aikana on tullut valkattua uuteen asuntoon materiaaleja ja kaikkea muuta kivaa, niin ei meinaa aika riittää koneella. En ole tainnut teille vielä kertoakaan, että ostettiin 3h+k, valmistuu helmikuussa ja on kumpaisellekin (minä 26+ mies 31v) ensimmäinen ihka uus koti..! :) :) Siihen asti asutaan 45 neliössä, koitetaan kaupata vanhaa pois ja miettiä mistä kaikesta vauvatavarasta voisi tinkiä ennen muuttoa. Esim pinnasänky, hoitopöytä ym ei vaan taida mahtua meillä noihin neliöihin, ainakaan kovin kivasti, joten jos vasta helmikuussa sitten toisi ne uusiin neliöihin.

Vauveli potkii mahassa suht säännöllisesti, yleensä eniten tuossa klo 22-23. Enemmänkin saisi potkia, pitkiä aikoja välillä hiljaista... Ensi tiistaina mulla on lääkäriultra ja sitten keskiviikkona se sokerirasitus, vähän jänskättää. Painoa tullut mullakin turhan paljon, neuvolakortin mukaan 8kg, todellisuudessa 10kg, koska ennen ekaa neuvolaa söin loputtoomaan nälkääni jo sen 2kg hetkessä. Hups. Mut eiköhän ne joskus pois lähde - toivon ainakin!

Mun tämän hetkisiä vaivoja: jatkuva iltanärästys, lonkka jumahtanut tällä viikolla, iltaisin ähisen ja puhisen ja näytän paksubertalta, siinä tärkeimmät ;)

Sitten kysymys aktiivi-terhoille, mitä blogia te pidätte?? Missä? Mulla on mennyt ihan ohi...

Osa joutunut sairaalaan ja saikkulaisiakin aika paljon. Teille kaikille lähetän paljon voimia! Yrittäkää jaksaa sinnitellä....

Omppu rv 25+4

Vierailija
27/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue][b]Kommentointeja lyhkäsesti. .[/b]

Mirabella [color=violet]jopas teillä on nihkeetä palvelua hoitopaikassa :/ Ja varausmaksu :O onkohan tuo yleinenki käytäntö. .pistää miettimään. Pitää itekki kysellä talvempana, että miten käy akan kanssa. Koska jonku aikaa ainaki akka on kotona peipin synnyttyä.

[color=blue]Ardisia [color=maroon]geeneissä tosiaan taitaa olla teillä tuo kuulovalentuma, mutta toivottavasti se ei voi viedä täysin kuuloa. Jospa siihen keksittäisiin vielä " lääke" .

Kiitos kaunis ymmärtämyksestä mun eiliseen *hmm* hihojen palamiseen ;)

[color=blue]Mamm@mia [color=violet]sinäpä sen sanoit -> kynttilät. Yks ilta jo piti tunnelmoida niiden valossa, mut miten pääski unohtuun. .

[color=blue]Emma [color=maroon]ei oo ollu vielä ukon kemut. Ne on vasta 42 viikolla. Tai no kesällä käytin kattomassa Remua, ku tiesin ettei voi nestepitosia juhlia järjestää tässä kuussa. .eli nyt " vaan" kahvitellaan vieraitten kera :)

[color=blue]OMK [color=violet]aina ei tarvikkaan löytyä sanoja, kunhan annat olkapään ystävällesi :) Kuunteleminen on monasti tahdikkaampaa keskenmenon kokeneelle. Ettei vahingossa loukkaa tahtomattaan. Ja kun se on niin ihmisestä kiinni haluaako toinen puhua siitä vai ei. Ite pari km:a kokeneena tietää ettei kaikki osaa valita sanoja oikein, mutta kun ite jo olin onnnistuneesti raskaana niin huomasi ettei se olekkaan niin helppoa, kun kaveri koki km:n. Siis sanoa mitään " järkevää" .

Kuten nytkin tuntuu ettei tässä höpinässä oo päätä eikä häntää. .

[color=blue]Tigger [color=maroon]ole ihan hyvillä mielin kotona :) Mukava kuulla, että on ollu noin ymmärtäväinen lekuri. Tänään yks odottava kaverini soitti ja kertoi ihan toisenlaista tarinaa lääkärikäynnistään :/ Pisteli vihaksi oikein! Hirveen raskasta työtä kaveri tekee, töitä on sillon tällön, mut ku on niin saattaa olla 11 tunninki päivä :O Ja pari " kunnon" taukoa. .Lääkäri oli vaan sanonu ettei raskaus oo sairaus, eikä saikkua ollu herunu.

Parin rankan työpäivän jälkeen kaverilla oli pistäny mahaan ja jotenki ollu paikat kipeenä, mut ei osannu oikeen kuvailla oisko supistuksia ollu, koska odottaa ekaa kertaa. Viikkoja vajaa 20. Vannotin melkeen, ett menee päivystykseen vaikka kesken työpäivän, että pakkohan nitten sitten on jonku lekurin uskoa. Huolettaa toisen puolesta.

Kiitos muuten kommentistasi mun eiliseen " tunteenpurkaukseen" . Kävi kyllä kieltämäti mielessä, että akka sai jotaki traumoja tai saa tästä ajasta ku oon raskaana. Sen verran paljon tuntuu mielialat heittelevän väsyneenä. Sitä yrittää pitää suunsa supussa ja ottaa rauhallisesti, mut joskus huonolla menestyksellä.

Mukavalta kuulostaa sun pomo :)

[color=blue]Tau [color=violet]kiva, että sulla on mukava naapurin mummo :) Jahas meitä on ainaki kaks täällä jotka tunnustaa laittavansa leiman " huono mami" otsaan ;)

[color=blue]Raskausarvista [color=maroon]sellasia ihania pienosia tuli akalta mitkä on haalistunu (masussa ja reisissä). Nyt ne on alkanu vähä taas paistaa :) Äitillä ei oo muuten ollu, mut ku *köhköh* mä oon ollu masussa niin oon kuulemma potkinu ihan hirveesti ja ku oon ollu viiestä lapsesta kaikista isoin niin. .

Oli joku lääkäri viime vuonna kysyny äitiltä, että onko sitä jotenki leikattu masusta!! Äitin masu on kieltämättä tosi ruttunen :) En silti ymmärrä miten niitä vois leikkausarviksi luulla :O

[color=blue]Äitiliini [color=violet]juu mun ukko kans on joskus huomautellu mun pinnan palamisesta liian nopsaan. Ja sehän saa mun omatunnon soimaan vielä enempi :(

[color=blue]Ariella [color=maroon]mä oon kans täs miettiny, ett tyhjäänkö yhtä meiän makkarin isoista kaapeista jotta peipin vaatteet + vaipat mahtus sinne. Muuten ois lipaston osto eessä. Koska missä lipastossa akan vaatteet oli niin on nyt akan huoneessa lelukaappina. Ja sitä virkaa ei pureta ;)

[color=blue]Mansemamma [color=violet]ONNEKSI OLKOON voitosta *kättelee vihreenä* :) Nauttikaa viikonloppuna täysin rinnoin :)

[color=blue]Vupii [color=maroon]onnea hienosta ultrareissusta. En osaa täysin samaistua kenkiisi, koska meillä jännitys säilyy synnytykseen sukupuolen suhteen :)

[color=blue]Mary [color=violet]hienoa, että sulle kuuluu hyvää :) Mietinki, ett missä oot luurannu.

[color=blue]Omppu [color=maroon]vuodatus.net sivuille Sinda teki meille aktiivisille terhokkaille blogin. Eli sinne voi lähettää omia kuvia tai vaikka vitsejä. Laitappa Sindalle postia niin saat varmaan tunnuksen sinne pääsyyn :) eli osote on sinda75@netti.fi (täällä mä vaan jakelen toisten osotteita, ei saa ruoskia) ;D

[color=darkviolet]Tosiaan shoppailemassa oltiin koko perheen voimin tää päivä. Peipille ostettiin sitteri. Ei tosin sitä 25 eken hintasta, ku mä tuomihin sen rimpulaksi eikä siinä ollu säätöjä :O Lelukaari oli kyllä asiallinen. Otettiin sit reilua kymppiä kalliimpi säädöillä + lelukaarella ja lisäksi mun mielestä kangas sellasta, ett helppo pitää puhtaana.

Kirpparilta tuli ostettua parit potkarit ja jo kesähattu peipille!! Oli vaan ihan pakko, ku se oli niin siisti ja Tutan + keltanen, eli tää äippä tykkää. Kuten huomaa potkareista, että norsukuvioiset otin ja keltasävyset. .

Akalle tuli ostettua pikkupökiä, sukkia ja pitkiksiä. En perusta oikeen enää sukkahousuista ja varsinki ku akka tuskailee niitten pukemisen kans, enkä mä masun että hermojen takia jaksa. . .niin aattelin päästä helpolla ;D Leikkaa vielä, vaikka välillä aivosolut ei juuri enää törmäile. Ukko meni ostaan akalle pehmosiilen. .että köllykät tässä mökissä vaan lisääntyy.

Itelle en varsinaisesti ostanu mitään :O :O ukko osti pirssiin uuet sulat mm. Melkeen saman hintaset, ku sitteri. .okei joo ne on Boschin (kirjotetaanko se nyt noin, ku pätkii), mut enpä oo koskaan aatellu, että ne voi olla noin kalliita!

Nyt pitää mennä teeveen ääreen, ku Everwood on menny jo tovin. Pitänee tallettaa teksti, koska tuntuu ett oon istunu täs jo ikuisuuen. .

Z ja peipi 23+6

Vierailija
28/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaiset iltakommentit =)

äitiliini ja mammamia: Juu, meilläkin on erittäin hyväksi todettu tuo 3:n v:n ikäero. Esikoisella ja kakkosella ikäeroa aika tasan vuosi (+pari viikkoa), nyt tulee noin 2v9kk.

Helpottaa varmasti arkea, kun ei ole kahta vaippaikäistä, toiseksi pienin osaa itse jo pukea, syödä ja puhumalla ilmaista itseään.

Toivon van, että meillä tämä kauhea uhma kerkiää laantua siihen mennessä kun vauva syntyy: Siis meillä on molemmilla jotkin uhmikset käynnissä... Tai esikko varmaan huutelee huomiota, kun kakkoselle sitä vanhemmat joutuu niin paljon antamaan sen varsinaisen uhman takia.*huokaus*

Onko teillä samanlaista, tarkoitan lähinnä tuon esikon käytöstä? Poika tyhmittelee varsinkin minua koko ajan, ei usko sanaakaan jos niin haluaa ja yllyttää pikkuveljeä mitä raisumpiin leikkeihin (juuri niihin, joista olen kieltänyt/varoittanut sata kertaa). Poika oli ennen itse rauhallisuus, nyt on aivan uudet tuulet puhaltamassa.

tau: Piti sulle jo aiemmin kommentoida tuota lapsnvahti-asiaa. Meillä oli vielä kakkosen syntymän aikoihin ihan sama ongelma: puute lapsenvahdeista. Rohkeesti vaan kyselemään naapurin tädeiltä/nuorilta naisilta apua! Meillä sitten kuitenkin just ennen synnytystä alkoi tarjouksia lapsenvahdiksi sadella roppakaupalla! Miehen kaverit tyttöystävineen ja jopa näitten kaverien vanhemmat olivat valmiina auttamaan, kyseessä oli miehen kaveripiirin eka vauveli :) Tuntui hyvältä, että ihan oikeestaan vielä vieraassa kaupungissa vielä vähän vieraat ihmiset tarjosivat apuaan!

Nyt tilanne meillä jo hyvä, apua saadaan kun tarvitaan. Vinkkinä vaan, että kysele ihan oikeesti rohkeesti apua, sitten synnytyksen aikaan on hyvä jos on useampikin paikka varalla. Paras on kuitenkin jos saatte jonkun tulemaan teille kotia, esim. yöaikaan kurja lähteä esikoista kuskailemaan.. Miehestä on mielestäni niin hyvä tuki mukana synnytyksessä että en ihan hevillä lähtisi yksin synnyttämään... Ystäväni kyllä otti esikoisen (silloin noin 2,5v) ja miehen mukaan synnärille. Kriittiset hetket esikoinen oli käytävällä vuorotellen isän ja jonkin harjoittelijan kanssa. Riippuu kuitenkin sairaalasta, ottavatko vanhemmat lapset mukaan synnytykseen.

Mary: Kiva kuulla sustakin, mietinkin jo minne olit hävinnyt :)

Ariella: Teilläpäs on sitten vaihtelevaa ohjelmaa ensi viikonlopuksi, kuvastaa aika hyvin elämän kiertokulkua tuo asettelu, hautajaiset ja ristiäiset..

Zatu: Juu mulla on kuulonalentuma pysynyt samalla tasolla aina, ei ole suurempia heittoja ollut mittauksissa. Ja joku lääkäri on joskus sanonutkin, että jos heikentymä tulee, tulee se sitten vanhemmalla iällä. Toivottavasti!

Mäkin oon muuten vauvelille ostellut jo ensi kesäksi vaatetta, kirppareilta lähinnö :) Pari shortsipukua ja t- paitoja.

Mä en kyllä ymmärrä miksi mä nyt näin shoppaile, hauskaahan se kyllä on, mutta esim. talvihaalarin ja kaikki saan Joulun jälkeisistä alennuksista (täällä ainakin todella mahtavat alet välipäivinä). Mutta onpahan nyt kaapin täytettä.. Vein meinaan aika isot kasat poikien vanhoja vaatteita hyväntekeväisyyteen, jotenkin haluan tälle ostaa paljon uutta (viimeistä viedään...)

Mä olen jo kaappeihin laitellut vauvan vaattet. Ne pitää kyllä vielä pestä ja silittää.. Mutta halusin ne pois tuolta varastosta tilaa viemästä, kun mulla kuitenkin oli täällä ylhäällä vapaata kaappitilaa. Sitten myyn pois kaiken käytön jälkeen. *sniif* (katsokaa vaan mä olen tällä palstalla taas kahden vuoden päästä tekemässä sitä viimeistä lasta ;)

Nyt takaisin noitten lapsukaisten seuraan, johan ne hetken istuikin rauhassa palapelien kera =)

Hauskaa illanjatkoa kaikille!!!

Vierailija
29/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin toispäivänä pitkän viestin, mutta sitten kokemattomuuttani jotain tapahtui ja koko kirjoitus katosi... enkä jaksanut/ehtinyt enää naputella uudelleen. Nyt siis uusi yritys!

Moni on käynyt ostoksilla! Odotan siis tyttöä ja tekisi mieli taas ostaa vaikka mitä vaikka kaapit pursuaa tyttöjen vaatteita muutenkin. Olen kyllä myynyt aika paljon kirppiksellä vanhoja vaatteita, mutta säästin mielestäni kaikkein kauneimmat ja niitäkin taitaa olla riittävästi jäljellä. Otan kuitenkin äitiyspakkauksen vaikka se aika " poikavärinen" onkin. Paperit ovat vielä tuossa pöydällä koska sain vasta tänään neuvolan paperin, --- viime visiitillä neuvolaan se maaginen 22vk raja taisi olla parin päivän päässä enkä saanut vielä todistusta.

Olin siis tänään lääkärissä ja kaikki hyvin. Maha tuntuu isolta. Painoa on tullut mullekin jo lähes 10kg alkuperäisestä. Suurin osa tuli silloin ihan alussa kun piti vain syödä ja syödä pahoinvoinnin estämiseksi. Suonikohjuista alkaa olla alustavaa havaintoa, pitäisi olla ahkerampi noitten tukisukkien suhteen.

Joku kertoi mahdollisuudesta saada hoitaja kotiin. Kuulostaa hyvältä, meilläkin on sitten äitiysloman loputtua vauvan lisäksi kaksi alle kouluikäistä ja yksi ekaluokkalainen. Tietääkö joku enemmän käytännöstä?

Sukunimistä on ollut puhetta. Olen naimisissa ja kaikilla on sama nimi. Ihan kätevää. Otin silloin suosiolla mieheni nimen, koska hän sitä toivoi. Jos se olisi ollut " ihan kamala" tai vaikka ruotsalainen, tuskin olisin kyllä suostunut!

Muuta en nyt muista puheenaiheista, lähetän tämän äkkiä ennen kuin katoaa!

cenoura 25+6

Vierailija
30/30 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699][b]Mary[/b], kiva kuulla susta! Huhuilinkin jo huolissani sua tuossa yks päivä ja tais joku muukin niin tehdä...

Lisäilin uusimmat kuvat blogiin. [b]Omppu[/b], Zatu sua jo neuvoikin, mutta kertauksena; laita mulle mailia sinda75@netti.fi niin saat tunnukset. Kuviakin otetaan vastaan samaiseen s-postiin, laittelen niitä blogiin sitten aina kun ehdin. Lomalla näemmä harvemmin kuin töissä ollessa :)

[b]Emma[/b], kiitos lomatoivotuksista. Minä olen siis vapaaehtoisesti jo kotona. Mulla katosi työmotivaatio jo ajat sitten, tervanjuontia oli viimeiset viikot. Olen ollut niin kauan työelämässä, että kaipaan hengähdystaukoa ja mulla on muutenkin suht sosiaalinen elämä (monta kaveria kotona äippälomilla ym.) niin ei tuu työkavereita ikävä. Heh ;)

Tervetuloa uudet jäsenet, [b]Myrtti ja Cenoura[/b]!

[b]Ikä-G[/b], minä 30 mies 32, vauvan syntyessä 31 & 33. Henkinen ikä lienee 20-25, lisäksi meiltä vieläkin saatetaan kysyä baarin ovella paperit :) :) Että babyface molemmilla :)

[b]Nimi-G[/b], miehen sukunimi tulee, en tykkää omasta. Tosin miehen nimi aika yleinen täällä päin, pitää sitten laittaa erikoisempi etunimi, niin ei tuu täyskaimaa (toivottavasti). Ei olla naimisissa, eikä edes kihloissa, vaikka yhtä pidetty jo 8 v. Mieluusti kyllä ottaisin miehen sukunimen ;) mutta onnellinen ja toimiva parisuhde on kyllä meille molemmille se tärkein.

Kävin tänään Kuusamossa päivän reissulla kummityttöä moikkaamassa ja ei tuntunut matka yhtään pahalta istua autossa. Ehkäpä uskallan vielä sen yhden Helsingin reissun heittää viikon päästä... :-/

[u]Edelleen kuulutan, tietääkö kukaan miksi Kelalla lukee mun hakemus vastaanotetuksi 19.9. vaikka jätin laput töihin 25.9.??? Saako ne etukäteistiedot jostain, esim. neuvolasta??[/u]

Ärsyttävyyden huippu, eilen soitteli Vauva-lehden myyjä ja oonkin aatellut jossain välissä lehden tilata. Mutta en tältä tyypiltä!!! Jutteli ummet ja lammet ja kuin saa lahjana tarpeellisen kantoliinan ym. Varmaan saaneet tietoon jostain että ootan vauvaa. Kun sitten sanoin että ei ole tarvetta tilaamiseen, kimmastui ja lähes huusi että [b]ai kuinka niin??!![/b] Just joo, loppui puhelu hyvin lyhyeen. Tekisi mieli laittaa palautetta Sanoma-magazinelle, taidan sen tehdä joku päivä.... Älköön kukaan ärsyttäkö raskaana olevaa naista... ;)

Muuten loma on mennyt vauhdikkaasti ekan viikon, salilla käyntiä ja shoppailua :) Kummasti töistä ehti enempi kirjoittelemaan tänne kun nyt lomalla kotoa käsin... :)

[b]Ardisia[/b], tiedätkö kuinka paljon Emmaljungan Duo Edge vaunut maksaa Ruotsissa. Toiset sanoo että saman kuin täällä ja toiset että ois halvemmat. Meinaan lähteä katsastamaan Haaparannan ja Luulajan valikoimat, kun ei oo pitkä matka. Lastentarvikkeessa Duo Edget vm. 2007 on 795 euroa ja vanhoista -06 malleista vain 10 % alennus eli yli 700 euroa jäis silti. Joku tuttu sanoi että Haaparannasta sais tän vuoden mallit 550 eurolla...??? Muuten ei kiirusta vaunujen kanssa mut ku ne Emmaljungan mallit vaihtuu just nyt lokakuussa ja vanhat sais halvemmalla (uudistuksia kun ei oo tullut, muutama uus väri vaan).

terkuin Sinda & Nipsu rv 24+5