Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* SYYSpoppoo-04! *Torstaina

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi ja typy suihkussa..

Näin jumpassa mun entisen hoitolapsen äitiä,ajalta kun odotin poikaa..Hänen lapset onki nyt jo isoja.Tuli siitä työpaikasta muistoja mieleen mm.sillon päivä alko puiden kannolla ja tulen teolla takkaan,sillä lämmitettiin mökki :-) Kun tulin joululomalta,vesihanasta tuli pelkkä jäähile suihku ja sit ei mitään.Sanoin lapsille et pidetää vaatteet päällä ja ku valostuu,mennää ulos ja ootellaa et päästää evakkoo,siellä sitten aamupala...Että on noissa kaupungin paikoissa joatin hyvääkin esim.lämmitetyt tilat ;-))

Kiva Lemppari kuulla teiltä hyviä kuulumisia.On kyllä komean kokonen poika :-))

Reeli:Minäkin laittasin sängyn valmiiks..Tai me laitettii kaikki valmiiks ja kateltii yhessä et ne on ollu pojan vanhoja tavaroita,poika oli kyl 4 sillo...

Nyt tuutulaulamaan..

jatu

Vierailija
22/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minäkään en ole ikinä yhtään vauvanvaatetta silittäny!Nyt vaa istut ja järjestät vaatteet pinoo ja mies kantaa laatikoihin!!!

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelille,mäsilittelin kaikki vauvanvaatteet jotka hankin ennen V:n syntymää,jopa harsot,sen koommin en oo silitellyt!

Öttis: kylläpä kuulostaa teidän arki mukavalta,hienosti on tosiaan lähtenyt menemään teillä.

mitähän muuta,hmm toivottavasti äitikuu sai nukuttua päiväunet tänään : )

Me ollaan vietetty kotipäivää V:n kanssa,nyt illasta tuli pappa ja isä parka vasta töistä. Teki pojallehyvää,kun keskityin kunnolla sen kanssa olemaan,on ollut aika itkuiset illat hiotopäivien jälkeen.

tiivii

Vierailija
24/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en hetkeen ole ehtinyt.

Onpa Lempo Pönksykkä komean kokoinen poika :) Antsa on 7cm lyhyempi ja 3kg kevyempi :) Mutta taitaapa Antsan isikin olla Pönksyn isiä hiukan lyhyempi... (toim. huom: En Pönksyn isin pituudesta tiedä, mutta Antsan isi on 164 cm pitkä)

Huominen vielä ja sitten koittavat kauan odotetut vapaaaaapäivät :)))

Päivänä muutamana (=iltana) on Antsa kakannut ja pissannut komeasti pottaan (mahan toiminta tosin vaatii edelleen Nalle-kirjan. Ilman sitä pojan maailma aivan romahtaa).

Antsan maailma tosin romahtelee tämän tästä hiukan pienemmistäkin syistä. Kaiken vain oli-si tapahduttava oikealla, pojan haluamalla, tavalla. Kovasti on hällä tahtoa -ja näkemyksiä siitä, miten asiat pitäisi tehdä. Ja nopeasti poika leppyy, kun osaa oikealla tavalla hauskuttaa. Koira on hauskuttajista ykkönen. Melkomoinen kikatus kävi tänäkin iltana (taitaa koirarukka pian aivan kyllääntyä).

Enkelikö se synnärille lähdöstä toisen kanssa? Esikoisen ja keskimmäisen välissä on 1v7kk. Esikoisen synnytys (lapsivesien menon jälkeen) kesti 16h, keskimmäinen oli ulkona n. 3h sen jälkeen, kun ensimmäinen supistus oli tullut (ja ajoimme sentään 180 km synnärille :)). Minäkin olisin siis teinä aika nopeasti tilanteen tullessa liikkeelle lähdössä (vaikkei kahta samanlaista kai liene).

Nukkumaan, kömmin.

kauniita unia, huomenna on perjantai!

:)Saamuska

Vierailija
25/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönksylle onnittelut!

Enkeli rakas. Samaa mieltä oon, että älä nyt hyvä ihminen silittämisellä stressaa. Vaikka sulla jo hyvin viikkoja onkin, niin kyllä vauvan on kuitenki vielä hyvä pysytellä masussa mahdollisimman lähelle la:ta. Eikä vauvaa osaa kaivata silitettyjä vaatteita. Mä silitän nykyään oikeastaan vaan juhlavaatteet. Esikoiselle kyllä silitin, mutta myöhemmin on ollu pakko luopua moisesta.

Yhelle kaverille tuli kerran yllättäen lähtö synnärille, niin miehensä haki varastosta vauvan vaatteet ja pesi ja tämä äiti puki niitä sitten suoraan pyykkikopasta vauvan pälle ja ihan hyvin meni niinkin.

Pitäiskö Tean kirjoittaa Enkelille pakollinen leporesepti.

T-P. Älä pahastu, kun en taaskaan osaa sanoa fiksummin, mutta suakin vois helpottaa, kun " heittäisit kellon mäkeen" . Mä ainkin jaksan nykyään paremmin, kun en niin tarkkaan mieti kelloa. Toki rytmit ja rutiinit on tärkeitä, mutta oman jaksamisen takia. Esim. en mä läheskään aina osaa sanoa, monestiko Iika on yöllä syöny saati, että tietäisin , kuinka kauan on syönyt tai kauanko ite oon nukkunu.

No, hyvä puhua, kun mulla taitaa olla aika helpot lapset eikä oo allergioita tmv sotkemassa.

Kiva oli taas lukea Leannan kuulumisia. Mukava myös, että Lemppari poikkesi.

Vauvan sängyn oon aina ottanu hyvissä ajoin esille samoin kuin muutenki laittanut vauvajuttuja ja samalla jutellu isommille vauvan tulosta ja siitä, että siinä kopassa hekin ovat aikanaan nukkuneet jne. Eli se on ollu osa valmistautumista.

Lahjaa vauva ei oo isommille antanu, mutta ei silti oo tullu mustiksia. Ja vieraat on huomioinu miten milloinki.

Esim nyt tosi moni on tuonu vaatetta. Kauhean todennäköstä, että mulla on puutetta 68cm pojan collegevaatteista ;)

Salaattiohjeita kattelin kirjastakin, että sais itellekin vaihtelua, mutta nyt kyllä rupes väsy painamaan, eli en saa niitä kyllä kovin tarkasti kirjoitettua.

Meillä salaatti on aina lisäke ja pyrin siihen, että sitä ois useimmiten tarjolla. Pelkästä salaatista mulla tulee vain enemmän nälkä.

Meillä salaattipohjana on kiinankaali, jäävuorisalaatti tai jääsalaatti (ihan kuin täältä nyt muita saiskaan), sitten lisänä ananapaloja liemineen tai vesi- tai hunajamenonia, tai tuoretta tai säilyke presikkaa tmv tai tomaattia ja kurkkua. Joskus myös appelsiinia. Herne-maissi-porkkanasekoitusta vois myös käyttää. Jos haluaa ruokaisampaa, voi lisätä vähän rusinoita tai vaikka pähkinöitä tai papuja. Tietty broilerisuikaleet ja tonnikala käy myös ja leivänpalat. ja riisi. Salaatinkastiketta ei yleensä oo erikseen.

Hyvää yötä! Nukkukaa hyvin

T@hti

Vierailija
26/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään häiriköinkin ihan urakalla.

Vauvan sängyn valmiiksi laittamisesta. Me laitettiin pinnis vauvalle valmiiksi ja tuotiin tänne meijän makkariin hyvissä ajoin ennen neidin syntymää. Aluks Veeti kiipeilikin pinniksessä ja kävi siellä makaamassa. Selitettiin sitten että se on vauvan sänky. Ja moni muukin tavara laitettiin valmiiksi jotta Veeti ehti niihin tottua. Kaikki tavarat on tutkinut, mutta ei niistä enään välitä pätkääkään.

Meillä vauva antoi sairaalassa Veetille lahjan. Olin ostanut muutaman pikkuauton ja pakannut ne lahjapaperiin, ei niistä kyllä juurikaan välittänyt. Enemmän katseli ja halusi vauvaa pitää sylissä ja syödä äidin suklaita ja karkkeja.

Nyt ei muuta tullut mieleen.

Jälleen Öttis

Vierailija
27/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Enkeli uskoo et levättävä on?!!!!Miehelle tilitin miks sun paino ei nouse vaik oot raskaana ja voit syödä mitä vaan..kuulostin sen mielestä katkeralta!!! ;-) Mulle jo +testissä toi parikiloo!! :-/

Meillä ei vauva antanu isolle veljelle lahjaa,mutta hienosti kaikki tajus kun sanoin et vauva ei ymmärrä katotteko sitä tunnin päästä kyläilylle tulosta vai heti mut poika ymmärtää..japoika sai huomiota :-) Nimiäisissä sai sitten meiltä oikean kellon,kun oli jo isoveli!!!

Nyt Lostia kattoo...

jatu