Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytys! Mies sanoi että muksun voisi heittää seinään!

Vierailija
02.10.2015 |

En olisi ikinä uskonut kuulevani tuollaista mieheni suusta. Vauva 9 kk ja on helppo vauva. Mies paljon pois, töissä. No nyt kun koittaa nukuttaa vauvaa joka hieman kitisee eikä nukahdakaan hetkessä...sanoi noin. Niin kiittämätöntä sanoa noin edes väsyneenä, kun minä sitä lasta aina hoidan. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa nyt ei edes ole kauheinta se että on kiittämätön sun hoitamisestasi ja sinähän lapsen äiti olet miksi et hoitaisi.Vois äijä katella mitä suustaan päästää.

Vierailija
2/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoista? Hyvä että sanoo ääneen.

Mä olen aina pitänyt niitä vanhempia jotka vain hymyilevät ja kertovat kaiken olevan koko ajan todella hyvin, äärimmäisen pelottavina. Ne vanhemmat, jotka sanovat välillä että mukula ottaa päähän niin saatanasti että voisi ihan hyvin paiskata sen seinään, purkavat turhautumistaan sanoilla. Ei se aina tarkoita sitä että olisi valmis aikeensa toteuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava mies sinulla. Sinä lisäksi omaan napaan tuijottava - kuinka sinun tunteitasi loukattiin kun hoidat vauvan.

Pahin tuossa on se uhka seinään heittämisestä. Olisin sinuna huolissani vauvasta en itsestäni.

Mies ulkoruokintaan.

Ja ikää teillä on?

Vierailija
4/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tarkoittanut että pahinta olisi ollut minun ns. loukkaaminen vaan olen kauhuissani kuinka voi edes ajatella tai sanoa noin ihanasta lapsestamme jonka saaminen ei todellakaan ollut itsestäänselvyys edes. Kirjoitin kiireessä ettei mies ehtisi tulla viereen tölläämään mitä kirjoittelen. Järkytyksen lisäksi ihmettelen kun on todella vähän lapsen kanssa, että heti hermostuu jos lapsi vähän kitisee. Aikaisemmin ei koskaan mitään vastaavaa, vaan ollut hellivä isä niin nyt olen ihan ihmeissäni. 

Vierailija
5/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kurjasti sanottu. Tuollainen satuttaa todella. Onneksi vauva on aika helppo, niin et itse väsy hänen kanssaan aivan piippuun. Ei kai tämä ole mieheltäsi tavallista käytöstä? Voiko nyt laittaa vaan tosi rankan päivän piikkiin? Onko hän yleensä ok? Ei varmaan kannata miehelle paljon sanoa asiasta nyt, kun hän on väsynyt, koska hän varmaan jatkaisi raivoamista. 

Vierailija
6/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhe hhe eh eh, lapsia ei tulisi kenenkään tehdä. Lapsi on kaiken pahan alku.

Vierailija
7/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:19"]

En todellakaan tarkoittanut että pahinta olisi ollut minun ns. loukkaaminen vaan olen kauhuissani kuinka voi edes ajatella tai sanoa noin ihanasta lapsestamme jonka saaminen ei todellakaan ollut itsestäänselvyys edes. Kirjoitin kiireessä ettei mies ehtisi tulla viereen tölläämään mitä kirjoittelen. Järkytyksen lisäksi ihmettelen kun on todella vähän lapsen kanssa, että heti hermostuu jos lapsi vähän kitisee. Aikaisemmin ei koskaan mitään vastaavaa, vaan ollut hellivä isä niin nyt olen ihan ihmeissäni. 

[/quote]

Se, että sitä vauvaa ei ole saatu kuin liukuhihnalta ei poista vanhemman väsymistä tai tee vanhemmasta automaattisesti autuaampaa ja pitkähermoisempaa joka paikassa koko aikaa. 

Vierailija
8/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaisi tossa tilanteessa se, ettei se jäisi vaan sanoiksi. Siis vaikka tietäisin ettei mies voisi koskaan satuttaa.

Vierailija
9/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä sanoo kaikkea, mitä ei tekisi. Jollei muutenkaan ole lapseen tottunut, voi kitinä olla jopa rasittavampaa.

Vierailija
10/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:20"]

Olipa kurjasti sanottu. Tuollainen satuttaa todella. Onneksi vauva on aika helppo, niin et itse väsy hänen kanssaan aivan piippuun. Ei kai tämä ole mieheltäsi tavallista käytöstä? Voiko nyt laittaa vaan tosi rankan päivän piikkiin? Onko hän yleensä ok? Ei varmaan kannata miehelle paljon sanoa asiasta nyt, kun hän on väsynyt, koska hän varmaan jatkaisi raivoamista. 

[/quote]

Kyllä satuttaa, vaikka en ole mikään herkistelijä teini vaan ihan aikuinen nainen niin nyt kyllä itkettää ihan oikeasti. Mies on ihan rauhallinen nyt ja tuon sanoessaankin oli, mutta huomasin että puhisi hieman, hengitteli jotenkin kiihtyneesti. Vauva nukkuu nyt. Mies ei koskaan ole ollut muuta kuin hellä lapselle puheissaan ja teoissaan. Minua tosin on yhden kerran lyönyt. Nyt tuli jotenkin tosi pahat fiilikset, mitä jos tulevaisuus tuokin ikäviä yllätyksiä. Yhdessä oltu vasta muutama vuosi. 

Vierailija
11/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:20"]

[/quote]

Kyllä satuttaa, vaikka en ole mikään herkistelijä teini vaan ihan aikuinen nainen niin nyt kyllä itkettää ihan oikeasti. Mies on ihan rauhallinen nyt ja tuon sanoessaankin oli, mutta huomasin että puhisi hieman, hengitteli jotenkin kiihtyneesti. Vauva nukkuu nyt. Mies ei koskaan ole ollut muuta kuin hellä lapselle puheissaan ja teoissaan. Minua tosin on yhden kerran lyönyt. Nyt tuli jotenkin tosi pahat fiilikset, mitä jos tulevaisuus tuokin ikäviä yllätyksiä. Yhdessä oltu vasta muutama vuosi. 
[/quote]
Ja heti piti penska vääntää!??

Vierailija
12/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti

Vierailija
13/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla itseasiassa pahempaa se kitinä, kun ei ole siihen tottunut, ei tiedä milloin se loppuu.
Kun rutiinilla hoitaa lasta, niin ei sitä helpolla hermostu kun asiat tuppaa menemään jonkun kaavan mukaan.

Ymmärrän, että tuollainen on kauhea sanoa, mutta toisaalta aika moni vanhempi on ajatellut tuon saman ajatuksen väsyneenä suutuspäissään, eikä niitä lapsia silti seinille lentele. Se on se vanhemmuuden vaiettu puoli mistä pitäisi paaaljon enemmän puhua.
Lapset on välillä raivostuttavia apinoita, jotka tekevät aivan kaikkensa, että pinna katkeaa.
Ja se on hyvä tiedostaa, ja myös se, että tunteet lasta kohtaan ei ole joka sekunti positiivisia. Lasta rakastaa, vaikka välillä voi tuntua, että se on huutava paholainen, joka sotkee kaiken.
Sinä varmaan osaat tulkita miestäsi, että oliko se sellainen turhautunut puuskahdus, vai uhkaus. Onko tilanne uhkaava, vai mies väsynyt ja kiukkuinen?.
Ikävästi sanottu, muttei tuollainen ajatus tosiaan mitenkään harvinainenkaan ole, sitä ei vain sanota ääneen.

Toki jos mies teki jotain uhkaavaa, niin tilanne on eri.

Vierailija
14/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:14"]Mitä sanoista? Hyvä että sanoo ääneen.

Mä olen aina pitänyt niitä vanhempia jotka vain hymyilevät ja kertovat kaiken olevan koko ajan todella hyvin, äärimmäisen pelottavina. Ne vanhemmat, jotka sanovat välillä että mukula ottaa päähän niin saatanasti että voisi ihan hyvin paiskata sen seinään, purkavat turhautumistaan sanoilla. Ei se aina tarkoita sitä että olisi valmis aikeensa toteuttamaan.
[/quote]

Aijaa. Minusta vanhemmat jotka sanovat ääneen että voisivat heittää lapsensa seinään ovat äärimmäisen pelottavia. Eikö sitä kiukkua voi muuten näyttää? Miltä luulet lapsesta tuntuvan? Ainiin, ei 9 kuukautinen vielä ymmärrä.

Vierailija
15/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:20"] Olipa kurjasti sanottu. Tuollainen satuttaa todella. Onneksi vauva on aika helppo, niin et itse väsy hänen kanssaan aivan piippuun. Ei kai tämä ole mieheltäsi tavallista käytöstä? Voiko nyt laittaa vaan tosi rankan päivän piikkiin? Onko hän yleensä ok? Ei varmaan kannata miehelle paljon sanoa asiasta nyt, kun hän on väsynyt, koska hän varmaan jatkaisi raivoamista.      [/quote] Kyllä satuttaa, vaikka en ole mikään herkistelijä teini vaan ihan aikuinen nainen niin nyt kyllä itkettää ihan oikeasti. Mies on ihan rauhallinen nyt ja tuon sanoessaankin oli, mutta huomasin että puhisi hieman, hengitteli jotenkin kiihtyneesti. Vauva nukkuu nyt. Mies ei koskaan ole ollut muuta kuin hellä lapselle puheissaan ja teoissaan. Minua tosin on yhden kerran lyönyt. Nyt tuli jotenkin tosi pahat fiilikset, mitä jos tulevaisuus tuokin ikäviä yllätyksiä. Yhdessä oltu vasta muutama vuosi.  [/quote] Ja heti piti penska vääntää!??

[/quote]

Mistä näitä tosi epäystävällisiä vastaajia sikiää? 

Mutta aloittajalle: Olisiko miehellä ollut tavallista rankempi päivä töissä? Outoa kyllä, että purkaa vihaa vauvaan. Mutta tuo kuulostaa hyvältä, että aikaisemmin hän on käyttäytynyt vauvaa kohtaan hyvin. 

Vierailija
16/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko töissä paljon melua? Mä ainakin huomaan, että mitä enemmän vauva kiukuttelee niin sitä helpommin itestä tulee huonotuulisempi ihan vain siksi, että kyllästyttää se jatkuva kitinä, kun haluais, että korvat lepäis edes hetken. Kyllä on itelläki tullu joskus iltasin ton tyylisiä ajatuksia, kun kitinä/kiljuminen ei lopu ja väsymys on valtava, mutta se ei poissulje kumminkaan sitä asiaa, että hän on mulle kaikki kaikessa ja mielettömän rakas.

Ole kiitollinen helposta vauvasta ja miehestäsi. T.keskivaikean vauvan yksinhuoltaja joka joutuu heräämään pahimmillaan kymmeniä kertoja yössä.

Vierailija
17/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sana- tuollainen lause kertoo miehestä enemmän kuin arvaatkaan.. Turhautunut saa olla, mutta noin inhottavasti kun sanoo vauvasta, se ei ole tervettä. Vaarini oli aikoinaan sanonut mummilleni, kun hän odotti isääni, että hyppää jokeen. Vaari ei olisi kaivannut kolmatta lasta, vaikka perhe oli varakas. No, isäni on ollut niin kova ja kylmä koko mun elämäni ajan, että olen nyt 34v. sairaseläkkeellä mielenterveysongelmien vuoksi...

Vierailija
18/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehesikö on joskus aikaisemmin kerran lyönyt sinua? Kerrohan tarkemmin !

Vierailija
19/24 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin nuorempana miehen kanssa Kansanlähetyksen toiminnassa mukana. Eräs nuori uskova pariskunta siellä oli saanu ensimmäisen lapsensa. Vaimo pakeni meille (asuttiin lähellä) eräänä yönä, kun mies oli heittänyt vauvan (6 kk) seinään. Tämä vaimo puhui, että kyllä se minua saa hakata, mutta sitä en siedä, että lasta ruvetaan heittämään seinään. Erosivat. Muutaman vuoden kuluttua menivät uudellen naimisiin ja saivat toisen lapsen. Silloin emme enää yhteyttä pitäneet, asuimme toisella paikkakunalla. 

Vierailija
20/24 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestän on kyllä sairasta edes sanoa noin, vaikka ei sitä tarkottaisikaan. Jos kyseessä olisi lopenuupunut yh-vanhempi tms. niin olisi ymmärrettävämpää purkaa edes sanoilla väsymystä.